sabatti 96 kirjoitti:Tattis
Sitä tässä rupesin pohtimaan että saiskohan sen ajokorkeuden noin matalaksi... meinaan vaan ku joku oli maininnu sellasen homman, että jos kuuppaa madaltaa "liikaa" niin vetarien kulmat muuttuu ja rupeavat ajossa ravistamaan...pitääkö tämä paikkaansa?
kokeilemallahan tuo varmaan selviäis.
Saa kertoa omia kokemuksia kuupan madaltamisesta.
Ja jos on jotain hyviä vinkkejä... esim mitkä jouset tonne kannattaa pätkästä...jne
Vetarinkulmasta en osaa sanoa ei oo tullu itsellä vastaan ongelmia sen kanssa.
Eteen menee 99:in jouset, ne on järeämmät ku kuupan omat lyhentää vaan sopivaksi.
Taakse taas käy kuupan omat etujouset lyhennettynä tietysti.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Täällä äänestetään ilmajousten puolesta. Ajomukavuus jotakin ihan muuta kuin lyhennetyissä vakio jousissa ja tarvittaessa voi ajaa huonommallakin tiellä ilman että pakoputki tippuu kyydistä.
Saab.96 kirjoitti:Eteen menee 99:in jouset, ne on järeämmät ku kuupan omat lyhentää vaan sopivaksi.
onko ne 99 etu vai takajouset?
Juha K kirjoitti:Täällä äänestetään ilmajousten puolesta. Ajomukavuus jotakin ihan muuta kuin lyhennetyissä vakio jousissa ja tarvittaessa voi ajaa huonommallakin tiellä ilman että pakoputki tippuu kyydistä.
Joo noi ilmajouset mulla kävi kyl heti mielessä, aika arvokkaita taitavat olla.
Tämmönen setti löyty nopealla etsinnällä: http://www.autotune.fi/kategoria/90/ilmajousitussarjat
Ulkomailta varmaan löytyisi huokeemmalla.
Jos tän saisi ensin liikenteeseen jousialustalla...
Ja sitten jatkojalostus ilmajousiin....
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
sabatti 96 kirjoitti:
Joo noi ilmajouset mulla kävi kyl heti mielessä, aika arvokkaita taitavat olla.
Mitäs jos ostelet vain ilmapussit näin ensialkuun ja vedät letkut vaikka konttiin, jonne venttiili (ja painemittari). Saa sitten vaikka huoltsikalla laittaa tarvittaessa painetta lisää. :)
Asentaa sitten myöhemmin kompuran ja jalomman ohjauksen.
Ei kyllä 99:n etujouset mene heittämällä kuuppaan. Takajouset menee.
Mullakin oli alkuun vaan painesäiliö kontissa jonne pysty täyttään ilmaa huoltsikalta. Tollasille 6" palkeille pitää kuuppaan tehä melko paljon taakse tilaa että saa mahtumaan. n. 4" palkeet sinne jo menee helpommin.
Ilmajouset saa n. 100e/kpl ja siihen vähän letkua ja liittimiä & joku vanha ilmasäiliö. Minä voin vaikka myydä 4sarjan Scanian kuivaimen viereen tulevan pienen ilmasäiliön joka menee vararenkaan viereen ku hommaa spece saver gummin =)
Nyt rupee kyl poltteleen siihen malliin noi ilmajouset. Että emmä varmaan lähe mitään uusia kierrejousia ostelemaan... kiitos kuitekin niistä vinkeistä.
Iskarit vissiin pitää olla ihan normaalisti ilmajousien kaverina?
Pitääkö tollanen hässäkkä muutoskatsastaa?
Juha k pistäkkö mulle yv:nä jotain infoa tosta säiliöstä.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Viimeksi muokannut sabatti 96, To Elo 03, 2017 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Automaattinen tasonsäätö, kuulostaa kalliilta.
Ei parane vissiin näyttää autoa sellasessa paikassa sitte
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta