9000 CDE 2.3TA MY96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja jus »

Rattivaihde kirjoitti:Tuli myös kokeiltua ilmastoinnin pistämistä econilta lo-asentoon, enkä ainakaan yksinään multitaskatessa onnistunut kuulemaan magneettiventtiilin ääntä. Ei sillä että olisi kylmääkään tullut.
ECON-asennossa ei kompressoria pyöritetä, valitsetpa minkä tahansa tavoitelämpötilan. ECON & LO johtaa vaan hillittömään puhallusnopeuteen, mutta kompressori ei pyöri, kompressorin magneettikytkimelle hihnapyörän yhteydessä ei tule kytkentäkäskyä.

Jos haluat selvittää kompressorin pyörimistä, valitse AUTO.

Kuskin oven verhoilua ei nyt oltu irrottamassa, mutta muistutus silti: sähköpeilin säätökytkimen kohdalla EI saa edetä Alfamerin ohjeen mukaan, vaan puolenvalintavivun nuppi on vedettävä irti ja painettava vaahtomuovin takaa lukituskynsi vapaaksi. Alfamerin neuvojen mukaan toimimalla saa kytkimen etulevyn katkeamaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

jus kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Tuli myös kokeiltua ilmastoinnin pistämistä econilta lo-asentoon, enkä ainakaan yksinään multitaskatessa onnistunut kuulemaan magneettiventtiilin ääntä. Ei sillä että olisi kylmääkään tullut.
ECON-asennossa ei kompressoria pyöritetä, valitsetpa minkä tahansa tavoitelämpötilan. ECON & LO johtaa vaan hillittömään puhallusnopeuteen, mutta kompressori ei pyöri, kompressorin magneettikytkimelle hihnapyörän yhteydessä ei tule kytkentäkäskyä.
Oli taas huonosti muotoiltu, tarkoitin että pistin econin päälläollessa lämpötilan lo:lle ja valitsin sitten auto:n.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ilmastointia selvitelty lisää, kompuralle ei tule virtaa (AUTO + LO). Otin akvaarion kannen auki ja yritin kattella, kylmäaineen tarkastussilmää en onnistunut paikantamaan, jäätymissuojakytkimen löysin mutta en saanut tutkittua sen enempää kun oli sekä liitin että alin ruuvi niin saatanan ahtaassa välissä että meni lopulta hermo.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja haffu »

Onkos sitä ilmastoinnin relettä vielä kokeiltu? Eikös sen pitäisi kuumeta kun vika on siinä? Ainakin muistelisin näin.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Nonniin, terveisiä Riihimäen ABCltä. Check Radiator lävähti tauluun, paisari tyhjä, ylävesiletku melkein pullistunut paikaltaan. Mitäs vaihtoehtoja tuossa ny sitte on muuta ku kannentiiviste tai väärin asennettu/väärä termari...

Aattelin odotella jäähtymistä, avata paisarin korkin, jättää sen löysälle ja ajaa hiljaa kotia, onko parempia ehrotuksia?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Aikani odoteltuani uskalsin löysätä korkin, ylävesiletku kutistui normaaliksi ja vaaleanruskeaa nestettä tulvi pihalle.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kansiremppa on mukavaa ajanvietettä. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Käyhän näitä

Kuva
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Tutulta näyttää.
^^Saa nähdä, vähän ihmetyttää kun yhtään muuta oiretta ei ole mikä kanteen viittaisi. Ei valkoista savua pakoputkesta, öljyssä ei mitään epätavallista, lämmöt eivät jumppaa, neste oli ruskeaa muttei öljyistä, ei outoja ääniä, flekti ei tee mitään outoa jne. Ajelin takaisin, viimeisen kymmenen kilsaa check radiator välähteli näyttöön ja takaisin pimeäksi välillä töyssyjen tahtiin, välillä niistä välittämättä. Kaikki edellälueteltu kuten aina ennenkin. Pääsin auton ja avaimet ja annettua alustavaksi tehtävänannoksi painetestin.

Itse kallistun jusin teoriaan termostaatin syyllisyydestä. Jää nähtäväksi. Nyt ei niinkään vituta että tonnari jäi asiantuntijoiden huomaan vaan se että pitää ajaa tuolla stnan manuaalikolkin paskalla huomenna.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voisihan tuossa kokeilla kannen uudelleenkiristystä koemielessä, vaikka sillä ei selvää tiivistevikaa korjatakaan. 40 tkm on kestänyt yhdessä edellisistä tontuista tuolla kikalla, tosin siinä neste vuosi ulos lohkon kylkeen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja aero »

Tarkista/vaihda termari, vaihda se paisarin korkki, huuhtele järjestelmä ja varaudu henkisesti kansiremppaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Korkki on vaihdettu uuteen perjantaina. Termarintarkastuksen/vaihdon ajattelin tilata seuraavana jos painetestissä ei selviä mitään. Kansiremonttihan on tosiaan tehty 2010 Tammerdieselillä, muistaakseni 40tkm sitten. Menee ny odottelun puolelle, ja turhankin jännäksi. Uuteen 1700 euron kansiremppaan en mieluiten rahaa säästötililtä nostaisi... Muutoinhan auto on ehdottomasti pitämisen arvoinen mikä tuli tuolla tämänpäiväisellä roadtripilläkin todettua, käytös maantiellä tai muuallakaan ei uutta häpeä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Luulisin että joku harrastajakaveri tekee tuon rempan hieman halvemmalla kuin tuo liikkeen hinta :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ja jos ei harrastajakaveri niin ainakin Saabanti. :D

Mutta tuonne check radiator -ketjuun tuli mahdollisesti tärkeä epäily kannentiivisteen oikeudesta, nimittäin tuossa laskussa jossa on myös vääränlaiset tulpat, puhutaan vain SAAB 9-3 2.0:sta kannenpulttien ja tiivistesarjan kohdalla. Ny tämä vasta jännäksi meneekin. :D

...tuli vissiin eläydyttyä liikaa Morseen kun tämäkin rupeaa muistuttamaan poliisityötä... :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja aero »

Rattivaihde kirjoitti: Kansiremonttihan on tosiaan tehty 2010 Tammerdieselillä, muistaakseni 40tkm sitten. Menee ny odottelun puolelle, ja turhankin jännäksi. Uuteen 1700 euron kansiremppaan en mieluiten rahaa säästötililtä nostaisi...
Varaudu silti henkisesti siihen. Meinaan silloin on todennäköisempää selvitä ilman.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin