95 aero
Re: 95 aero
Eli se tiiviste on oikea mikä mulla on. Se vaan on niin samperin väljä tosiaaan ettei kantta käännetä ilman poppakonsteja. Vesipumppu tuntu suht hyvältä mutta taidan sen varalta vaihtaa, kaikki ulkoiset merkit ja hapettumat viittaavat siihen että kyseessä alkuperäinen(?!).
Re: 95 aero
Niin siis just näin päin niinku sanoit.. Tarttee jostain varmistaa tämä ennenkuin alkaa kasaamaan.Saabinsti kirjoitti:Mie laskin 14 niittiä rattaiden välistä. Minun mielestäni kuuluisi olla juurikin 15, näin ainakin näissä OG900 koneissa
Re: 95 aero
Minä olen käyttänyt vaseliinia, näppärämpi ja nopeampi tapa tallilla. Kestää hyvin sen ajan, kun kumoaa kopan paikoilleen.Joukku kirjoitti:Eli se tiiviste on oikea mikä mulla on. Se vaan on niin samperin väljä tosiaaan ettei kantta käännetä ilman poppakonsteja. Vesipumppu tuntu suht hyvältä mutta taidan sen varalta vaihtaa, kaikki ulkoiset merkit ja hapettumat viittaavat siihen että kyseessä alkuperäinen(?!).
900C -86
Re: 95 aero
Kyllä siinä nyt niin kävi lopulta että tuo kone on otettava tuolta kokonaan pois. En ala taistelemaan jakopään kanssa koneen ollessa paikallaan. Konepelti tuli kiskastua mäkeen ja läppäkotelo irtosi siinä samassa tohinassa.
Tuon kotelon avaamista mietin hetken ja katkaisin yhden klipsin kun yritin sitä avata. Hetken tuumailun jälkeen alla pirkkavinkki muillekin jotka sitä meinaa avata. 1,5L limpullosta suikareet ja ne klipsien alle. Lähtee nätisti avautumaan.
Johdot olivat haurastuneet, vaihdan ne tässä samassa rytäkässä kun paketti kerran on jo noin levällään..
(tässä linkki täysikokoiseen kuvaan tuon viimeisen kuvan osalta. Näkyy paremmin nuo haurastuneet kuoret: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden%2 ... /_full.jpg)
Nyt tarvii jostain hommata moottorinostin niin pääsee käsiksi tuohon. Sylinterikannen ajattelin käyttää samalla irti..
Huohotinpäivitys tuohon on tehty joskus muinoin mutta kaikki venttiilit oli puhallettavissa molempiin suuntiin läpi.
Tuon kotelon avaamista mietin hetken ja katkaisin yhden klipsin kun yritin sitä avata. Hetken tuumailun jälkeen alla pirkkavinkki muillekin jotka sitä meinaa avata. 1,5L limpullosta suikareet ja ne klipsien alle. Lähtee nätisti avautumaan.
Johdot olivat haurastuneet, vaihdan ne tässä samassa rytäkässä kun paketti kerran on jo noin levällään..
(tässä linkki täysikokoiseen kuvaan tuon viimeisen kuvan osalta. Näkyy paremmin nuo haurastuneet kuoret: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden%2 ... /_full.jpg)
Nyt tarvii jostain hommata moottorinostin niin pääsee käsiksi tuohon. Sylinterikannen ajattelin käyttää samalla irti..
Huohotinpäivitys tuohon on tehty joskus muinoin mutta kaikki venttiilit oli puhallettavissa molempiin suuntiin läpi.
Re: 95 aero
Läppäkotelon purkaneilta tarttis jeesiä. Alla olevan kuvan akselin päällä on tuo musta muovimutikks. Kaksi torxia lähti irti mutta miten kummassa tuon päälimmäisen muovin saa pois?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Tällaiset löyty ekan sisältä, mitä lie.. Päälimmäinen osa edelleen kanittaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Tänään purettiin parin apumiehen kanssa keulaa: Valot, vilkut, puskuri ja flekti pääsivät pois. Nyt alkaa olla tilaa työskennellä. Samalla lähti irti suutintukki vai mikä lie onkaan oikealta nimeltään.. Vielä pitäisi apparin puolen vetoakseli ottaa irti. En vain osannut päättää irroitanko koko paketin tuon laakerituen kamssa vai panenko poikki. Wissiä tarttee lähteä tavaamaan kummin olisi helpompi. Ilmastoinnin putket vähän huolestuttaa myös. Mitä sieltä irtoaakaan mukana kun pakettia alan nostamaan. Hauskaa kun ei tiedä koskaan mitä tapahtuu!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Kuvat unohtuivat eiliseltä..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Ei saatu tänään vielä konetta irroitettua. Apparin vetoakseli teetätti, en tajunnut että se lähtee vain kolauttamalla suoraan tukilaakerin kyljestä. Wis ohjeisti sisemmän akselin katkaisuun poistamaan nivelestä metallilevyn joka on pantu tehdasasennusessa. Sitä temmoin aikana ja mietin ettei tämä voi olla näin vaikeaa.. Noh, tarttee tutkia se nivel paremmin tuleeko siitä vielä kalua kun on helpommin käsiteltävissä.
Loput letkut ja sähköt on nyt irti ja päätin samalla ottaa vielä imusarjan irti. Olisi pitänyt ottaa se jo aikaisemmin, tuli sitä paljon kaivattua tilaa.
Mietin vielä että käytänkö pannun lattialla ja otan vaihteistonkin irti, ei tarvisi kulmassa alkaa nostamaan. Ei saa keulaa tarpeeksi ylös että vetäisi lattiaa pitkin koneen alta pois.
Loput letkut ja sähköt on nyt irti ja päätin samalla ottaa vielä imusarjan irti. Olisi pitänyt ottaa se jo aikaisemmin, tuli sitä paljon kaivattua tilaa.
Mietin vielä että käytänkö pannun lattialla ja otan vaihteistonkin irti, ei tarvisi kulmassa alkaa nostamaan. Ei saa keulaa tarpeeksi ylös että vetäisi lattiaa pitkin koneen alta pois.
Re: 95 aero
Ite nostin kolkista pelkän koneen ilman laatikkoa yläkautta ulos ja laitoin takasikkin. Ainut että moottorin etukannake pitää irrottaa siitä lohkon kyljestä ja kampiakselin kiilapyörän irroitus tuo tarvittavat millit lisää tilaa. Ja vinossa kun nostaa niin nätisti se sieltä tulee. Takasin laittaessa ois hyvä saada laatikkoakin vähän kulmaan niin moottori istahtaa nätimmin paikoilleen.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: 95 aero
AYE! Sydän kentällä.
Tarttee ottaa vielä vauhtipyörä pois niin saa grilliin.
Paskaa oli julmetusti lohkon röörissä joka öljynsuodattimen päällä. Mikäs tuo reikä olikaan?
Tästä on hyvä jatkaa huomenna!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tarttee ottaa vielä vauhtipyörä pois niin saa grilliin.
Paskaa oli julmetusti lohkon röörissä joka öljynsuodattimen päällä. Mikäs tuo reikä olikaan?
Tästä on hyvä jatkaa huomenna!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Eikös tuo turbon öljynpaluuputken paikka ole?Joukku kirjoitti: Paskaa oli julmetusti lohkon röörissä joka öljynsuodattimen päällä. Mikäs tuo reikä olikaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 95 aero
Juurikin ahtimen öljypaluuraimsshi kirjoitti:Eikös tuo turbon öljynpaluuputken paikka ole?Joukku kirjoitti: Paskaa oli julmetusti lohkon röörissä joka öljynsuodattimen päällä. Mikäs tuo reikä olikaan?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 95 aero
Selevä. Putsaillaan sitten koko motti kerran noin paskaseks rupes..
Sain tänään jeesiä kaverilta ja otettiin kone grilliin ja irroitettiin turhat hilppeet. Saatiin sylinterikansi irti. Onko tässä jokin kaksiosainen kannentiiviste?
Kone ei kuulemma paha, karstaa hieman pakoventtiileissä, pakosarjan tiiviste vuotanut, sylintereiden yläkuolokohdassa tuntuu pieni olake. En lähde käyttämään kuitenkaan lohkoa koneistamolla. Nyt kansi purussa, tarttee vähän työkaluja käydä investoimassa että saa venttiilit irti. Niin joo ja huomasin etten omistaja ensimmäistäkään ulosvetäjää; jäi vielä kampiakselin hihnapyörä vetämättä pois..
Ja pari kuvaa:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sain tänään jeesiä kaverilta ja otettiin kone grilliin ja irroitettiin turhat hilppeet. Saatiin sylinterikansi irti. Onko tässä jokin kaksiosainen kannentiiviste?
Kone ei kuulemma paha, karstaa hieman pakoventtiileissä, pakosarjan tiiviste vuotanut, sylintereiden yläkuolokohdassa tuntuu pieni olake. En lähde käyttämään kuitenkaan lohkoa koneistamolla. Nyt kansi purussa, tarttee vähän työkaluja käydä investoimassa että saa venttiilit irti. Niin joo ja huomasin etten omistaja ensimmäistäkään ulosvetäjää; jäi vielä kampiakselin hihnapyörä vetämättä pois..
Ja pari kuvaa:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Aeron pakoventtiilithän siellä loistaa ja näkee kuvista että reunat on jo pikkasen kipristyneet. Pitkään saa hiontatahnalla läpätä jos tiiviiksi haluat, koneistamalla tulee helpommin. Uudet venttiilivarren kumit sitten kanssa paikalleen.
Kai männät rengastat ja hoonaat kun tuohon saakka olet päässyt ? Ja jakopää uusiksi myös. Alakerran laakereistakin voi löytyä jo kuparinvärisiä läikkiä...
Kai männät rengastat ja hoonaat kun tuohon saakka olet päässyt ? Ja jakopää uusiksi myös. Alakerran laakereistakin voi löytyä jo kuparinvärisiä läikkiä...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit