Og900 T16 -90
Og900 T16 -90
Jees, eli hain otsikon mukaisen maaliskuun alussa Alavuden suunnalta. Nyt olisi tarkoitus aloittaa pientä projektiketjua, koska hommaa on, vaikka hienossa ajokunnossa satku onkin.
Suunnitelmissa on mm. ylimaalaus ehkä jo kesän aikana, koska maalipinta ei ole enää kovin hyvä, ja ruostettakin löytyy.
Muuta en ole kerinnyt tekemään, kun vain virranjakajan osat, ja tyhjäkäyntimoottorin putsaus.
Mutta ensimmäinen kysymys koskee Defan hälytintä, joka autosta löytyy. Onko kellään tietoa, että onko sellaisia asennettu uusiin autoihin, vai onko jälkiasennettu jossain vaiheessa? Tarkoitus olisi poistaa kyseinen laite kokonaan, koska se toimii melko arvaamattomasti, ja on hieman vaivalloinen käyttää. Eli kuinkahan järjestelmää kannattaisi alkaa purkamaan, kun edellinen omistaja arveli, että käynn.esto olisi kytketty bensapumpun releeseen?
Myös sellainen ominaisuus autossa on joskus lämpimänä, että kun yrittää startata, niin mitään ei tapahdu. Eli ei edes yritä startata. Mistä voisi johtua?
Huomenissa yritän saada kuvia tänne näytille, jos saan auton vahattua ja fiksattua.
On kyllä hyvä foorumi tämä, paljon hyvää tietoa on jo löytynyt tähänkin mennessä!
Suunnitelmissa on mm. ylimaalaus ehkä jo kesän aikana, koska maalipinta ei ole enää kovin hyvä, ja ruostettakin löytyy.
Muuta en ole kerinnyt tekemään, kun vain virranjakajan osat, ja tyhjäkäyntimoottorin putsaus.
Mutta ensimmäinen kysymys koskee Defan hälytintä, joka autosta löytyy. Onko kellään tietoa, että onko sellaisia asennettu uusiin autoihin, vai onko jälkiasennettu jossain vaiheessa? Tarkoitus olisi poistaa kyseinen laite kokonaan, koska se toimii melko arvaamattomasti, ja on hieman vaivalloinen käyttää. Eli kuinkahan järjestelmää kannattaisi alkaa purkamaan, kun edellinen omistaja arveli, että käynn.esto olisi kytketty bensapumpun releeseen?
Myös sellainen ominaisuus autossa on joskus lämpimänä, että kun yrittää startata, niin mitään ei tapahdu. Eli ei edes yritä startata. Mistä voisi johtua?
Huomenissa yritän saada kuvia tänne näytille, jos saan auton vahattua ja fiksattua.
On kyllä hyvä foorumi tämä, paljon hyvää tietoa on jo löytynyt tähänkin mennessä!
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Bensapumpun releelle tulee maapuolen ohjaus eculta suoraan, voihan se käynnistyksen esto olla linkattuna sen väliinkin.
Mulla loppu startti ongelmat, kun vaihdoin uuden abikon startin heräte
piuhaan.
Mulla loppu startti ongelmat, kun vaihdoin uuden abikon startin heräte
piuhaan.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og900 T16 -90
Tonnareita ja satkuja ollut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Og900 T16 -90
Kyllä on siisti!
Kummasti nuo kirkkaat sivuvilkut tuovat napakkuutta ilmeeseen
Kummasti nuo kirkkaat sivuvilkut tuovat napakkuutta ilmeeseen
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Og900 T16 -90
Kiitos! Joo, omaankin silmään sopii noi kirkkaat vilkut.
Tänään on satku käynnistynyt todella huonosti. Eli virrat menee päälle, ja kun starttaa, niin kuuluu naksaus, ja se siitä. Eli tuo herätepiuha menee startille, ja siitä kannattaisi tarkistaa liitin?
Varmaan olisi myös aika alkaa purkaa tuota hälytinhässäkkää, saisi senkin poissuljettua ettei starttiongelmat johdu siitä. Olisikohan missään saatavilla mitään kytkykaaviota tuollaiselle Defan hälylle? Ja onko siihen edes ollut yhtä tiettyä tapaa asentaa se?
Tulipa tänään myös pieni sivuääni oikean eturenkaan suunnalle. Kolisee ajonopeuden mukaan, ja tuntuu myös klappina renkaassa ja ohjauksessa.
Eli projektia on tiedossa, mutta kyllähän turbosatkun eteen aina vaivaa kannattaa nähdä.
Tänään on satku käynnistynyt todella huonosti. Eli virrat menee päälle, ja kun starttaa, niin kuuluu naksaus, ja se siitä. Eli tuo herätepiuha menee startille, ja siitä kannattaisi tarkistaa liitin?
Varmaan olisi myös aika alkaa purkaa tuota hälytinhässäkkää, saisi senkin poissuljettua ettei starttiongelmat johdu siitä. Olisikohan missään saatavilla mitään kytkykaaviota tuollaiselle Defan hälylle? Ja onko siihen edes ollut yhtä tiettyä tapaa asentaa se?
Tulipa tänään myös pieni sivuääni oikean eturenkaan suunnalle. Kolisee ajonopeuden mukaan, ja tuntuu myös klappina renkaassa ja ohjauksessa.
Eli projektia on tiedossa, mutta kyllähän turbosatkun eteen aina vaivaa kannattaa nähdä.
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Katso pallonivelet. Kuluvia osia, ei pahoja vaihtaa, kun vaan saa vanhat irti. Halvinta roskaa ei kannata laittaa. Tosiaan, nätti peli. Itsellä on kakkosautona 900i16 -91, ja vielä 14 vuoden jälkeenkään en ole siihen kyllästynyt. Toimii aina. Nyt jos koskaan hyvät yksilöt talteen.
Re: Og900 T16 -90
Kiitos vinkistä, täytyy katsoa pallonivelten kunto huomenna, kun pääsen kaverin talliin tutkimaan. Samalla sitten tutkitaan starttivikaa.
Kyllähän tämä tuntuu ihan pelastettavalta yksilöltä. Tosin pohjaa en ole vielä päässyt nosturilla tutkimaan. Toivottavasti ei olisi kovin paljoa hitsattavaa.
Ruostetta tästä kyllä löytyy. Lähes kaikkien ovien alareunoista ja konepellin sisäkiskoista. Mutta takaluukun kansi on kaikkein pahin, aika pehmeä.
Tosiaan ylimaalaus näyttää toteutuvan loppukesästä, jos saan peltihommia ensin tehtyä.
Kyllähän tämä tuntuu ihan pelastettavalta yksilöltä. Tosin pohjaa en ole vielä päässyt nosturilla tutkimaan. Toivottavasti ei olisi kovin paljoa hitsattavaa.
Ruostetta tästä kyllä löytyy. Lähes kaikkien ovien alareunoista ja konepellin sisäkiskoista. Mutta takaluukun kansi on kaikkein pahin, aika pehmeä.
Tosiaan ylimaalaus näyttää toteutuvan loppukesästä, jos saan peltihommia ensin tehtyä.
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Taka-akseli on varmaan ruosteinen, mutta katso alatukivarsien kiinnityspaikat akseliin. Pahassa tapauksessa voi jopa pettää. Tuosta omasta olen vahvistanut ko. paikkoja hitsaamalla, vaikka se periaatteessa on kielletty. Tosin hitsaamalla ne tehtaallakin on laitettu. Takajarruputket on myös tuon ikäisessä jo helposti vaihtokunnossa. Vanhaan ysisatkuun ne on aika kiva vaihtaa, käytännössä kaksi pätkää takapenkin ja jarrujen välillä. Muu osuus kulkee suojassa auton sisällä. Takajarruista varmaan tiedätkin sen jarrupalaan vaikuttavan ruuvin, väkisin ei saa painaa jarrupalaa sisään. Ja vielä kun vaihtaa jarrunesteen, pitää kytkinneste vaihtaa erikseen. Tossa nyt jotain, mitä yhtäkkiä tulee mieleen alkutarkastuksista...
Re: Og900 T16 -90
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kunhan saan joskus autoa ilmaan, niin täytyy katsoa noi asiat ja vähän muutakin.
Startin heräte on kunnossa. Koputtelin varovasti startin kylkeen, niin sen jälkeen on lähtenyt aina käyntiin. Varmaan jossain vaiheessa menee startti vaihtoon.
Etupään väljyys johtuu luultavasti raidetangoista, jotka on väljiä molemmilla puolilla, sekä sisemmät että ulommat päät. Motonetissa näyttäis olevan alkuperäisosina saatavilla. Taidan sieltä käydä hakemassa, jos ei muualta löydy halvemmalla / helpommin.
Myös alipaineletkuja meni uusiksi, muutama oli haljennut puhki. Dumppi ei silti lähtenyt juttelemaan, vaikka senkin alipaineletku korjattiin...
Startin heräte on kunnossa. Koputtelin varovasti startin kylkeen, niin sen jälkeen on lähtenyt aina käyntiin. Varmaan jossain vaiheessa menee startti vaihtoon.
Etupään väljyys johtuu luultavasti raidetangoista, jotka on väljiä molemmilla puolilla, sekä sisemmät että ulommat päät. Motonetissa näyttäis olevan alkuperäisosina saatavilla. Taidan sieltä käydä hakemassa, jos ei muualta löydy halvemmalla / helpommin.
Myös alipaineletkuja meni uusiksi, muutama oli haljennut puhki. Dumppi ei silti lähtenyt juttelemaan, vaikka senkin alipaineletku korjattiin...
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Hyvältähän tuo näyttää, vähän meinaa ikävä tulla
Edit: Nuo raidetangon päät vaihdoin molemmin puolin ja ne on orkkis kamaa. Eli ei luulisi niissä olevan vikaa.
Edit: Nuo raidetangon päät vaihdoin molemmin puolin ja ne on orkkis kamaa. Eli ei luulisi niissä olevan vikaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Og900 T16 -90
Kiitos Suabisti, ja hyvä tietää että oot vaihtanut ne.
Etupään ääni on muuttunut enemmän narinaksi, ja koska se kuuluu osittain nopeuden mukaan, niin tuli mieleen, että olisiko kyse kuitenkin vetarista. Suojakumikin on haljennut aika hyvin. Täytyy vielä seurata tilannetta, mutta ääni tuntuu pahenevan päivä päivältä.
Saabismi alkaa vallata alaa pääkopassa. Lähiviikkoina on tarkoitus hakea toinen OG900 varaosiksi, sekä käyttiksen virkaan on kiikarissa Tonnari, matalapaineturbona.
Etupään ääni on muuttunut enemmän narinaksi, ja koska se kuuluu osittain nopeuden mukaan, niin tuli mieleen, että olisiko kyse kuitenkin vetarista. Suojakumikin on haljennut aika hyvin. Täytyy vielä seurata tilannetta, mutta ääni tuntuu pahenevan päivä päivältä.
Saabismi alkaa vallata alaa pääkopassa. Lähiviikkoina on tarkoitus hakea toinen OG900 varaosiksi, sekä käyttiksen virkaan on kiikarissa Tonnari, matalapaineturbona.
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Pitkästä aikaa tännekin jotain.
Saappi on pelannut pääosin aika hyvin, vaikka aina kaikkea pientä on, niinkuin kuuluukin.
Tätä kysyin jo toisessakin ketjussa, mutta laitan vielä tähänkin:
Onko ideoita, mistä vois johtua tikittävä ääni jostain APC-boksin seudulta?
Vai onko normaalia? Tikitys on melko voimakas, kuuluu hyttiin asti. Ja läheltä kuunneltuna paikantuu lähelle APC-boksia.
Mitä öljyä ootte käyttäneet T16 koneessa?
Mitkä tulpat kannattaa laittaa? Motonetin tiskillä sanoivat, että turbosatkuun on pakko laittaa platinatulpat. Mutta ei taida asia ihan niinkään olla?
Saappi on pelannut pääosin aika hyvin, vaikka aina kaikkea pientä on, niinkuin kuuluukin.
Tätä kysyin jo toisessakin ketjussa, mutta laitan vielä tähänkin:
Onko ideoita, mistä vois johtua tikittävä ääni jostain APC-boksin seudulta?
Vai onko normaalia? Tikitys on melko voimakas, kuuluu hyttiin asti. Ja läheltä kuunneltuna paikantuu lähelle APC-boksia.
Mitä öljyä ootte käyttäneet T16 koneessa?
Mitkä tulpat kannattaa laittaa? Motonetin tiskillä sanoivat, että turbosatkuun on pakko laittaa platinatulpat. Mutta ei taida asia ihan niinkään olla?
Tonnareita ja satkuja ollut.
Re: Og900 T16 -90
Tikitys tulee APC-boksin ja vilkku-umpion alla olevasta hiilipöntön venttiilistä?
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19608
Sytytystulpat NGK BCP7ES http://www.motonet.fi/fi/tuote/111327/NGK-BCP7ES, säädä kärkiväliksi 0,6 - 0,7 mm.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19608
Sytytystulpat NGK BCP7ES http://www.motonet.fi/fi/tuote/111327/NGK-BCP7ES, säädä kärkiväliksi 0,6 - 0,7 mm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Og900 T16 -90
Eli onko se venttiili vaihtokunnossa? Ei siis normaali ääni?
Mitä se käytännössä tekee, eli voiko matka katketa sen takia?
Mitä se käytännössä tekee, eli voiko matka katketa sen takia?
Tonnareita ja satkuja ollut.