Saab 9-3 Sport Sedan 2005, 344hv/499Nm
Saab 9-3 Sport Sedan 2005, 344hv/499Nm
Ajattelin laittaa pystyyn omankin projektiketjun kun näyttäisi tuohon autoon tulevan kaikenlaista pientä muutosta.
Auton etsimisen aloitin vuoden 2014 helmi-maaliskuun vaihteessa ja muutamassa viikossa oikea yksilö sitten löytyi 160 tkm ajettuna. Kuntotohtorikin totesi auton kunnon olevan ikäisekseen erinomainen, joten kaupat tuli lopulta tehtyä. Alla vielä myynti-ilmoituksesta napattu kuva eli tilanne ostohetkellä:
- kuva puuttuu -
Ensimmäisten viikkojen aikana:
- takalasien tummennus 15 % kalvolla
- maalipinnan myllytys + kovavaha
- säröjen paikkaus tuulilasista
- vakkarin asennus
- aux-liitännän + usb-laturin asennus käsinojan alle
- 17" 5-spoke alut ja kesärenkaat
- stage 1 etanolisofta
Edit: 5.5.2014:
Yksi fiilistelykuva autopesun jälkeen.
- kuva puuttuu -
Päivitys 17.6.2015:
Ahdin: TD04L-16T
Suuttimet: 670cc EV14
Downpipe: 3" RST
Putkisto: 2.5" twin catback
Välijäähy: DO-88:n täysalumiini IC (2,5" lähdöillä)
Bensapumppu: Henko 275lph
Kytkin: B235R kit (9-5 Aero)
Ilmanotto: B207R kotelo + vapaavirtaussuodatin
Alusta: Eibach Pro-Kit (-30mm) + Bilstein B8 + Maptun poikkituki
Jarrut: 314mm päivitys + kaikki satulat maalattu punaiseksi
Renkaat: Vredestein Ultrac Vorti (225/40R18)
Vanteet: ASA GT-1 (18x8,5" ET35)
Softa: RE85 stage 5 (penkitetty 307hv / 450Nm)
Muuta: etu- ja takalasit tummennettu 15/35% kalvoilla, muutamia "tuning" tarroja kontissa ja etulokareissa, maskiverkkoa kaikkiin keulan ilmanottoihin, maskin Saab logo kultaiseksi, sisältä kojelauta ja paneelit tarroitettu "brushed metal", etupuskurin lampun pesimet poistettu, ...
Auton etsimisen aloitin vuoden 2014 helmi-maaliskuun vaihteessa ja muutamassa viikossa oikea yksilö sitten löytyi 160 tkm ajettuna. Kuntotohtorikin totesi auton kunnon olevan ikäisekseen erinomainen, joten kaupat tuli lopulta tehtyä. Alla vielä myynti-ilmoituksesta napattu kuva eli tilanne ostohetkellä:
- kuva puuttuu -
Ensimmäisten viikkojen aikana:
- takalasien tummennus 15 % kalvolla
- maalipinnan myllytys + kovavaha
- säröjen paikkaus tuulilasista
- vakkarin asennus
- aux-liitännän + usb-laturin asennus käsinojan alle
- 17" 5-spoke alut ja kesärenkaat
- stage 1 etanolisofta
Edit: 5.5.2014:
Yksi fiilistelykuva autopesun jälkeen.
- kuva puuttuu -
Päivitys 17.6.2015:
Ahdin: TD04L-16T
Suuttimet: 670cc EV14
Downpipe: 3" RST
Putkisto: 2.5" twin catback
Välijäähy: DO-88:n täysalumiini IC (2,5" lähdöillä)
Bensapumppu: Henko 275lph
Kytkin: B235R kit (9-5 Aero)
Ilmanotto: B207R kotelo + vapaavirtaussuodatin
Alusta: Eibach Pro-Kit (-30mm) + Bilstein B8 + Maptun poikkituki
Jarrut: 314mm päivitys + kaikki satulat maalattu punaiseksi
Renkaat: Vredestein Ultrac Vorti (225/40R18)
Vanteet: ASA GT-1 (18x8,5" ET35)
Softa: RE85 stage 5 (penkitetty 307hv / 450Nm)
Muuta: etu- ja takalasit tummennettu 15/35% kalvoilla, muutamia "tuning" tarroja kontissa ja etulokareissa, maskiverkkoa kaikkiin keulan ilmanottoihin, maskin Saab logo kultaiseksi, sisältä kojelauta ja paneelit tarroitettu "brushed metal", etupuskurin lampun pesimet poistettu, ...
Viimeksi muokannut ric_91, Su Touko 15, 2016 13:18. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Hieman lisää palikkaa autoon laitettavaksi..
- kuva puuttuu -
- kuva puuttuu -
Viimeksi muokannut ric_91, Ke Kesä 17, 2015 19:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Sitten kun saat putkiston laitettua, niin laita kommenttia äänistä. Olen omaan autoon suunnitellut vastaavaa, mutta luulen, että äänet ovat omaan makuun liian möreät. Ainakin käyttöautoon. Tuo downpipe on varmaan mossemiehen käsialaa?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Korea peli tulossa! Mitkä jouset hankit?
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Muutaman viikon jos maltat odotella niin voin laittaa ääninäytettä sillä toivolla että kaikki sujuu asennuksessa hyvinkalle kirjoitti:Sitten kun saat putkiston laitettua, niin laita kommenttia äänistä. Olen omaan autoon suunnitellut vastaavaa, mutta luulen, että äänet ovat omaan makuun liian möreät. Ainakin käyttöautoon. Tuo downpipe on varmaan mossemiehen käsialaa?
Eibach Pro-kitin eli -30 mm. On meinaa kiven alla jos meinaa Suomesta ostaa.turbobaas kirjoitti:Korea peli tulossa! Mitkä jouset hankit?
Yhdestä paikasta sain viimeisen sarjan, muuten pitäisi tilata tehtaalta (14.7. valmistuu).
Toisaalta ebay.de:stä saa tilattua myös.
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Täytyy muistaa että putkiston äänet muuttuvat ajan kuluessa, itsekin ihmettelin että onpa hiljainen vaikka olikin vain yhdellä vaimentimella, toista se on nyt..
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Nuo helmat ja puskureiden alaosat pitäis maalauttaa korinväriin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Tai vaihtaa Aeron korisarjaan..Pakari kirjoitti:Nuo helmat ja puskureiden alaosat pitäis maalauttaa korinväriin...
Todellisuudessahan (ei näy kuvista) on nuo nykyiset helmat lähes harmaat..
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Tässä linkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=Um1C3dY ... e=youtu.be Video on kohtalaisen huonolla laadulla ja aina tietysti pieni vääristymä syntyy videon välityksellä, mutta etköhän tuosta suuntaa antavan kuvan saa.kalle kirjoitti:Sitten kun saat putkiston laitettua, niin laita kommenttia äänistä. Olen omaan autoon suunnitellut vastaavaa, mutta luulen, että äänet ovat omaan makuun liian möreät. Ainakin käyttöautoon. Tuo downpipe on varmaan mossemiehen käsialaa?
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Ei tuo nyt liian möreältä vaikuta. Ihan asialliset äänet Onko downpipe kiinni kans?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Saab 9-3 Linear SS vm. 2005
Noniin, auto oli kuluneella viikolla pajalla 4 täyttä päivää ja sai jälleen piristyksen stage 3 softan myötä.
Palikkaa nyt kiinni:
- Maptun vapaavirtaussuodatin ja aeron suodatinkotelo
- 3" mossen DP + 2.5" Speedpartsin Twin Catback (video ed. viestissä)
- 670cc EV14 suuttimet
- Mitsun 14T ahdin
- Eibach Pro-kit ja Bilstein B8
- 314mm etujarrut
- Maptunin poikkituki moottoritilassa
- OG 9-5:n kytkinasetelma
Valitettavasti asennettu orkkis työsylinteri alkoi vuotamaan heti ensimmäisen testilenkin jälkeen joten ei auta muu kuin purra hammasta ja uittaa vaihteisto taas alas autosta. Selviteltiin asentajan kanssa tätä muilta saab asiantuntijoilta ja kenellekään ei ole vastaavaa sattunut kohdalle. Täytyy olla jokin valmistusvika työsylinterissä, joten taisi käydä vain helvetin paska tuuri kohdalle.
Vuotavasta sylinteristä huolimatta autoa pääsi testaamaan ja pakko se on sanoa, että alusta toimii erinomaisesti! Erittäin jämäkkä mutta ei tunnu yhtään kovalta!
Lisäksi soittivat Metroautosta, että takaluukun Saab merkki on saapunut heille, joten saapa senkin kauneusvian piakkoin korjattua!
Palikkaa nyt kiinni:
- Maptun vapaavirtaussuodatin ja aeron suodatinkotelo
- 3" mossen DP + 2.5" Speedpartsin Twin Catback (video ed. viestissä)
- 670cc EV14 suuttimet
- Mitsun 14T ahdin
- Eibach Pro-kit ja Bilstein B8
- 314mm etujarrut
- Maptunin poikkituki moottoritilassa
- OG 9-5:n kytkinasetelma
Valitettavasti asennettu orkkis työsylinteri alkoi vuotamaan heti ensimmäisen testilenkin jälkeen joten ei auta muu kuin purra hammasta ja uittaa vaihteisto taas alas autosta. Selviteltiin asentajan kanssa tätä muilta saab asiantuntijoilta ja kenellekään ei ole vastaavaa sattunut kohdalle. Täytyy olla jokin valmistusvika työsylinterissä, joten taisi käydä vain helvetin paska tuuri kohdalle.
Vuotavasta sylinteristä huolimatta autoa pääsi testaamaan ja pakko se on sanoa, että alusta toimii erinomaisesti! Erittäin jämäkkä mutta ei tunnu yhtään kovalta!
Lisäksi soittivat Metroautosta, että takaluukun Saab merkki on saapunut heille, joten saapa senkin kauneusvian piakkoin korjattua!
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*
Nyt alkoi vikapaikka hahmottua, ei ole täysin varmaa alkoiko uusi työsylinteri vuotaa vai oliko vuotokohta aiemminkin nykyisessä paikassa. Vaihdettiin jälleen työsylinteri kytkimelle (tällä kertaa laitettiin 9-5:sen sylinteri) ja lähti vuotamaan nestettä kytkinletkun pään ja laatikon välisestä kulmaliittimestä. Sieltä tihkuttaa nestettä kytkimen sisään joten menee liitin vaihtoon. Metroauto lupasi toimittaa uuden liittimen vajaan viikon päästä.
Ehkä tätä vielä pääsee ensi viikon Tampereen potkuihin esittelemään..
Ehkä tätä vielä pääsee ensi viikon Tampereen potkuihin esittelemään..
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab 9-3 Sport Sedan -05 *Stage 3 Re85*
oisko ihan imuääninen takia.. harvemmin monellakaan kokoonpanona on +500hv versiota jolloin voisi jopa suodattimesta muutakin hyötyä olla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-