Päivitelläämpä taas auton etenemistä hieman, eli kansi, imusarja ja suuttimet vaihtuivat juuri sopivasti viikko ennen lappeenrannan ilmailupäiviä.
Ainoa huomio tässä tuli, kun noita dekoja rupesin sovittamaan imusarjaan eli ei käynytkään ihan bolt-on tyylillä enää. Onneksi selvittiin kuitenkin pikku bensakiskon kiinnikkeiden vääntelyllä ja prikkaa väliin periaatteella, yksi kisko tosiaan rupesi vuotamaan tämän taivuttelun takia, mutta naapuripitäjältä löytyi lähes heti korvaava tuote.
Samalla kertaa lähti virranjakaja konehuoneesta, pcs:ltä tulppa jakajan reikään 2.80e, ja kierrostieto trionicille sytkäpäätteen liittimestä pinni numero 7.
Auto tulille ja muutaman jäähdytysletkun kiristelyn jälkeen kaikki taas kunnossa
Päivä ennen lappeenrantaa sitten perinteisesti softan säätöä ja kytkinkin saatiin luistamaan, kun neloselle vaihdettaessa ahdin piikkasi 1.48bar. Nyt siis softa on stage 2 pohjalta väännetty ja ahtopyynnit kakkos vaihdetta isommilla 1.25bar.
Rajotin nostettiin varovasti 6700 ja tämä tuntuu olevan ihan hyvä kohta pykältää isommalle, vaikka 6tonnin kohdalla on vielä 1.15 ahtoja.
Kaverin kolkista kopioitiin joitain käynnistys karttoja, sekä pid kartat niin saatiin tuota ahtojen piikkailua aika hyvin kuriin.
Unohdin tuossa aiemmin mainita tosiaan, että nopeustieto saatiin toimimaan tuolla (pulses per rev) arvoa muuttamalla 48:aan, oli jotain 300 muistaakseni? Kiitos vinkistä (Frostwind)!
Eli nyt kakkosella paineet rajattu 0.9bar ja tämä paineen nousu tulee siinä 4500rpm kohdalla, mikä tekee aika hauskan ilmiön
Noh lauantaina sitten BCR8 tulpat koneeseen ja nokka kohti lappeenrantaa kolmen muun
kanssa, täytyy myöntää että itsekkin yllätyin tuosta tuloksesta, joka oli 228km/h ja varttimaili 15.390s, jarrutkin tuntuivat toimivan tuosta vauhdista aika hyvin, vaikka tuolla ilmanvastuksella niitä ei edes tarvitse
Auto toimi todella hyvin, jaksoi vetää nelosenkin rajoittajalle suorastaan huomaamattomasti ja seokset koko kierrosalueen siinä 12.4 tuntumassa.
Mailin lopussa kierroksia oli 6tonnia ja puhelimen gps:ään jäi 230km/h ja tästä laskeskelin pienellä päälläni, että ensivuodelle asetetaan tavoitteeksi ainakin yli 240km/h maililla.
Pakosarjan laitoin jo tilaukseen speedpartsilta, ahtimeksi tulee todennäköisesti t3/4 garrett ja kytkin/vauhtipyörä 2.3T pitkälohko tonnarista.
Eipä tässä sen enempää tällä kertaa, käytän auton penkissä ennen talvitelaa niin tietää sitten mitä tuosta ahtimesta saa irti. Ensi vuonna sitten uudella kokoonpanolla sama setti. Tätä ennen kuitenkin peli nähtävissä ahveniston ratapäivillä.
Kuvia näkee nykyilmeestä tuosta (900) linkistä