95 aero
Re: 95 aero
Kannattaa sit sorvata nuo venttiililautasen reunat(tiivistyspinnat), on melkosella ruvella ja ei ainakaan tuossa kunnossa pidä paineita.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 95 aero
Varmaan parempi jättää tekemättä, jos ei tee samaa käsittelyä seeteille.
Venttiilinhiontatahnalla nyt vähintään läppäys, mutta kyllä tuo kansi kannattaisi viedä koneistamolle venttiilien ja seetien työstöön...
Venttiilinhiontatahnalla nyt vähintään läppäys, mutta kyllä tuo kansi kannattaisi viedä koneistamolle venttiilien ja seetien työstöön...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 95 aero
Venttiilinhiontatahna odottaa hyllyssä. Tarkoitus on siis itse hioa tuo tiiviiksi. Aikaa se tulee varmasti ottamaan että hyvän saa vaan mihinkäs tässä kiire. Tämäkin on kompromissiratkaisu, hinta koneistamolla oli sitä luokkaa tuolle työlle että päätin tehdä itse ja säästää..
Osia tuli eilettäin tilattua aika nippu. Alkuviikosta kun saapuvat niin sitten pitäisi olla kaikki tarvittava ensisavujen ottoon..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Osia tuli eilettäin tilattua aika nippu. Alkuviikosta kun saapuvat niin sitten pitäisi olla kaikki tarvittava ensisavujen ottoon..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Testaa ne venttiilien pitämiset sitten saippuavedellä.
Jos se pysyy nätisti palotiloissa niin on jo aika hyvin tiivis .
Jos se pysyy nätisti palotiloissa niin on jo aika hyvin tiivis .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 95 aero
Noita apurungon puslia saa myös PPS-merkkisenä, 880kr Speedpartsilla..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 95 aero
Ok eli saippuavedellä, se oliki yks mikä piti varmistaa millä se pitää tarkistaa..
Onko kellään kokemusta noista PPS puslista? Jos ovat ok kamaa niin sitten tilaan ne ehdottomasti!
Kiitokset jälleen vinkeistä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko kellään kokemusta noista PPS puslista? Jos ovat ok kamaa niin sitten tilaan ne ehdottomasti!
Kiitokset jälleen vinkeistä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
HD subframe bushing:
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 59501.html
Taitaa lähteä tilaukseen.. Raportoidaan sit kokemuksia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 59501.html
Taitaa lähteä tilaukseen.. Raportoidaan sit kokemuksia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Itellä on taka-akselissa nuo PPS:n puslat, vähän jäykempää tavaraa kuin Powerflex ainakin omasta mielestä apurungossa juuri saakin olla vähän jäykempää tavaraa..
Ainakin nuo taka-akselin puslat on ihan laadukkaan oloista tavaraa, aika tiukka fitmentti ainakin niillä oli mutta eipähän ainakaan lähde karkuun..
Kaverin femma-aeroon tilasin tuossa viikko sitten juurikin nuo HD-puslat apurunkoon ja kaikki loputkin puslat uretaanista, kerta joutuu nykäsemään apurungon pois niin vaihdetaan samalla nuo kaikki puslat ja poistetaan ruosteet. Epäilen että muuttuu tuo kaverin Aero vieläkin makeammaksi ajella kun laittaa tuon etupään kuosiin..
Ainakin nuo taka-akselin puslat on ihan laadukkaan oloista tavaraa, aika tiukka fitmentti ainakin niillä oli mutta eipähän ainakaan lähde karkuun..
Kaverin femma-aeroon tilasin tuossa viikko sitten juurikin nuo HD-puslat apurunkoon ja kaikki loputkin puslat uretaanista, kerta joutuu nykäsemään apurungon pois niin vaihdetaan samalla nuo kaikki puslat ja poistetaan ruosteet. Epäilen että muuttuu tuo kaverin Aero vieläkin makeammaksi ajella kun laittaa tuon etupään kuosiin..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 95 aero
Islannin lomalta tuli tuliaisina tuotua sellanen lentsu ettei tosikaan. Niin ja se perkele pölähti vielä keihkoihin..
Nyt aletaan taas olla elävien kirjoissa ja toppakamppeet päällä ajattelin kurkata venttiilejä. Kansi on tosiaan nyt suoristettu.
Alussa pakoventtiilien kunto tosiaan tämä.
Kannessa.
Työvälineet.
Vena kiinni imukippiin ja karkeaa pastaa kunnolla tiivistettävään pintaan.
Ja eiku pyöritteleen..
Kyllähän tuo aikaa otti. Imuventtiilit tuli samalla hiottua 800 vesipaperilla ja tiivistettyä pelkästään hienommalla tahnalla.
Tällaista siitä sitten tuli.
Lopputesti sitten vesifairylla, hyvin pysyi kaikissa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nyt aletaan taas olla elävien kirjoissa ja toppakamppeet päällä ajattelin kurkata venttiilejä. Kansi on tosiaan nyt suoristettu.
Alussa pakoventtiilien kunto tosiaan tämä.
Kannessa.
Työvälineet.
Vena kiinni imukippiin ja karkeaa pastaa kunnolla tiivistettävään pintaan.
Ja eiku pyöritteleen..
Kyllähän tuo aikaa otti. Imuventtiilit tuli samalla hiottua 800 vesipaperilla ja tiivistettyä pelkästään hienommalla tahnalla.
Tällaista siitä sitten tuli.
Lopputesti sitten vesifairylla, hyvin pysyi kaikissa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Sylinterikannen työstäminen jatkui.
Pakosarjan pultista sain kierteet katoamaan, piti hakea hitsuukone hätiin..
Lähti onneksi irti eikä katkennut..
Kun vein lohkon koneistukseen unohdin tasapainoakselit sisään. Puhdistusmielessä otin ne pois ja totesin karstan löytäneen myös tiensä tänne.
Kannen hinkkaus, pesu ja kuivaus. Pintaan musta miranoli. Kesken kuvaksen piti juoksuttaa osat sisään pakoon sadetta.
Huomasin että olen unohtanut termostaatin hankkia. Tarttee poiketa kirkonkylällä joku ehtoo että saa tuonkin pois listalta..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pakosarjan pultista sain kierteet katoamaan, piti hakea hitsuukone hätiin..
Lähti onneksi irti eikä katkennut..
Kun vein lohkon koneistukseen unohdin tasapainoakselit sisään. Puhdistusmielessä otin ne pois ja totesin karstan löytäneen myös tiensä tänne.
Kannen hinkkaus, pesu ja kuivaus. Pintaan musta miranoli. Kesken kuvaksen piti juoksuttaa osat sisään pakoon sadetta.
Huomasin että olen unohtanut termostaatin hankkia. Tarttee poiketa kirkonkylällä joku ehtoo että saa tuonkin pois listalta..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 95 aero
Hyvännäköistä touhuamista!
Mietin vaan tuota kannen maalausta.
Joskus isot pojat sanoivat ettei kanteen kannata ainakaan laittaa paksua kerrosta maalia, sillä kannen kautta johtuu moottorista pois suuri osa moottorin tuottamaa lämpöä.
Toki joku voi korjata jos olen väärässä.
Mietin vaan tuota kannen maalausta.
Joskus isot pojat sanoivat ettei kanteen kannata ainakaan laittaa paksua kerrosta maalia, sillä kannen kautta johtuu moottorista pois suuri osa moottorin tuottamaa lämpöä.
Toki joku voi korjata jos olen väärässä.
Re: 95 aero
Siistiä.. Siinä nyt pinta on päällä kahteen kertaan. Toivotaan että vaikutus ei ole dramaattinen. Sanokaa ihmeessä jos tuota ei olisi saanut maalata. Tässä vaiheessa maalipinnan poistaminen ei harmita niin paljon kun ensimmäisen keittämisen jälkeen..
Tänään sitten suhteellisen koleassa kelissä pohjoistuulen siivuttämänä putsailin lohkoa.
Ja miranolia pintaan..
Samalla putsasin tasapainoakselit. Jotenkin vaikea kuvitella miten nekin olivat saaneet päälleen niin järjettömän paskakerroksen. Liekö tämä koneen likaisuus toimimattoman huohotusjärjestelmän syytä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänään sitten suhteellisen koleassa kelissä pohjoistuulen siivuttämänä putsailin lohkoa.
Ja miranolia pintaan..
Samalla putsasin tasapainoakselit. Jotenkin vaikea kuvitella miten nekin olivat saaneet päälleen niin järjettömän paskakerroksen. Liekö tämä koneen likaisuus toimimattoman huohotusjärjestelmän syytä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Kuten näköjään moni muukin niin myös minä vietin osan juhannuksesta tallissa.. Eilettäin tuli jännättyä jalkapalloa niin, että tärykalvo puhkesi. Aamusta lekurin kautta siis vauhtia haettiin.
Toinen kerros maalia lohkoon ja hieman tutkiskelua mitä seuraavaksi. Purin siinä ihmetellessä parista männästä renkaat pois. Tarttee vähän wis:ä selata että uskaltaa jatkaa, koskaan en ole noita kasannut..
Öljynruikkimet paikallaan..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toinen kerros maalia lohkoon ja hieman tutkiskelua mitä seuraavaksi. Purin siinä ihmetellessä parista männästä renkaat pois. Tarttee vähän wis:ä selata että uskaltaa jatkaa, koskaan en ole noita kasannut..
Öljynruikkimet paikallaan..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Tänään sain rengastettua männät. Öljyrenkaat olivat erilaiset kuin alkuperäiset mutta sinne ne istuivat..
Ihmettelin itsekseni männän pintaan piirrettyä nuolta. Onkohan tuo tehtaalla tehty vai liekö kone ollut auki ennenkin?
Ilman tätä työkalua olisin varmaan tullut hulluksi..
Termarin vaihdoin siinä sivussa. Luojan lykky että tuli avattua! Sisään oli jäänyt oikaisussa lastua..
Venttiilijumppa oli seuraavana vuorossa. Itse tehdyllä pyristimells kyllä venttiilit sai irti mutta asennukseen puristim vaati vähän päivittämistä. Lopulta kaksi pakoventtiiliä saatiin paikalleen. Aika meni alun nussiessa ja nysvätessä magneettikärkisellä meisselissä niitä lukitusliuskoja paikalleen. Eihän se onnistunut huonostikaan. Lopulta ei magneettisella meisselissä ja asennusrasvalla ne menivät paikalleen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ihmettelin itsekseni männän pintaan piirrettyä nuolta. Onkohan tuo tehtaalla tehty vai liekö kone ollut auki ennenkin?
Ilman tätä työkalua olisin varmaan tullut hulluksi..
Termarin vaihdoin siinä sivussa. Luojan lykky että tuli avattua! Sisään oli jäänyt oikaisussa lastua..
Venttiilijumppa oli seuraavana vuorossa. Itse tehdyllä pyristimells kyllä venttiilit sai irti mutta asennukseen puristim vaati vähän päivittämistä. Lopulta kaksi pakoventtiiliä saatiin paikalleen. Aika meni alun nussiessa ja nysvätessä magneettikärkisellä meisselissä niitä lukitusliuskoja paikalleen. Eihän se onnistunut huonostikaan. Lopulta ei magneettisella meisselissä ja asennusrasvalla ne menivät paikalleen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Itsekin huomasin että tuo venttiilien paikalleen kasaus oli kyllä tosi tympeää hommaa ilman kunnon työkaluja
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk