Taas näitä pienen pitäjän hienouksia ja minun tuuria muutenkin.
Tosiaan se ahtimen öljyn menopuolen letku piti teettä pitempänä, kuten olen jo maininnutkin, niin eipä voi noinkaan yksinkertainen asia mennä kohta vaikeammasti, kuin nyt meni.
Minä tosiaan teetin aikanaan parit letkut, toisen 90-asteisella mutkalla ahtimen nippaan ja toisen 45-asteisella, kun en ollut satavarma, että kumpi olisi parempi siinä vaiheessa, kun linjat on asennuksessa...
No 45-asteisella liittimellä oli passeli, joskin aavistuksen liian lyhyt.
Otin sitten tuon ylimääräisen letkun matkaan, että siitä tehdään vähän pitempi ja 90-asteisen mutkan tilalle vaan 45-asteinen ja banjo sama.
No eipä ollut firmassa tälle letku koolle oikeaa banjoa, itseasiassa ei koko kylässä, joten tilaukseen meni.
Ja kun itella on nykyisessä loistossaan vastuussa paketin kuljetuksesta, niin jokainenhan osaa jo arvata, että miten siinä kävi?
Banjot oli sitten postin kuljetuksessa karvan yli viikon ja ei tainnu tilauspaikalla ja vastaanottajalla olla välimatkaa edes 500km matkaa, mutta näinpähän sitten kävi...
No tässä vaiheessa olin käynyt jo pari kertaa turhaan tässä firmassa, joka letkuni teki ja päätettiin sitten, että katsotaan saako sitä banjoa siitä minun malliletkusta ehjänä irti, kun sehän oli minulle täysin turha, vaikka oishan siitä ehkä muutaman kympin voinu saada, myydessä.
No muuten se oli ok, mutta oli sen verran karan haitat painunu läjään, että ei siitä enää tiivistä olisi tullut, joten muutaman kympin letkusta tuli sitten muutaman euron nökäre, lähes hyödytöntä letkua.
No tänään sitten menin sen neljännen kerran firmalle ja siellähän olikin pöydällä valmiina pitempi letku ja minun silvottu malliletku.
Muuten oikein hyvä, mutta tekijällä oli unohtunut, että sen pää piti olla 45-asteisella mutkalla ja hän oli prässännyt siihen samanlaisen 90-asteisen liittimen, kuin minun mallissa oli.
Tästä luonnollisesti huomautin ja uusiksi meni.
Sen verran toki oli tuuria, että olivat tilanneet kolme kipaletta, sitä puuttuvaa banjoa, eli lopulta sain, kuin sainkin sen letkun matkaani.
Ensi viikolla olisi tarkoitus vaihtaa letku uuteen ja sitten ajattelin käydä päästöt mittauttamassa, että mitä siellä sanotaan.
Senpä jälkeen mielessä oli katsastaminen ja nettiauton ilmoituksen väsääminen, toki kumman näistä teen ensin, nii en ole vielä päättänyt.
Kysymyksiä on vähän jo tullutkin ja onpa pari "ei saabistiakin" kiinnostunut, mutta vielä ei ole auto vaihtanut omistajaa, että lisää vain kysymyksiä tulemaan.