Riston vanhojen Saabien projektit!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24043
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

rikultako ostit? joko ne sorvattu?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ei nuo vanteet minun ole, olen vain tässä kuriirina ja apurina tarvittaessa. Rikun luona minä kävin ja ei noille vanteille ole vielä mitään muuta tehty kuin pesty täällä Saarijärvellä. Minusta nuo ovat kyllä hienot vanteet ja komistuivat edelleen, kun kunnostetaan. :mrgreen:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24043
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Huomioi keskireikä. omaani 99vm82 nuo ei sopinu.siksi möin rikulle ne.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kun tämä harrastusviikko alkaa osaltani olla nyt ohi, laitan tähän kyselyn?

Etsin ja toivon löytäväni?!

Etsin kuvassa näkyvän väristä 2-3 ovisen 900 mallin takapenkin istuin osaa?

Kuva

Minulla on kuvan mukainen 4-ovisen istuin osa, mutta tarvitsen tuon etsimäni mallin istuimen kuvassa näkyvän selkänojankaveriksi?

Laittakaa ystävällisesti tietoa minulle tämän projektisivuni kautta tai YV:nä

Terveisin Risto
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Tämä ketju se on kyllä parasta seurattavaa! :) Ysiysistäkin tuli aivan törkeä hieno (kuten oletinkin), ja tuo cruise on aivan mahtava. Satkun valmistumista odotellessa....

Mahtavaa työtä. :saab:
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt on sitten nämä klubi-projekti ohi, kun Klubin Syyskokous oheistapahtumineen on vietetty Kainuun kauniin ruskan keskellä!

Oli eilen ilo havaita, kuinka aikamiehistä tuli kuin pieniä poikia, kun klubilaiset pääsivät kokemaan Talvivaaran kaivoksen ajoneuvot käsinkosketeltavana ja kuskin pukille nousten! :D :D

Nyt pääsen taas takaisin omien autoharrastusten pariin. Syyskokouksen rompekaupoista löytyi 99:siin tarvitsemiani listoja ja "lappilainen" sai hienot Crosspoke-vanteiset talvirenkaat!

Täällä minun projektisivullani on tapahtunut "kuvakato"? Tuo minun kuvieni kuvapalvelimen toiminta on jotenkin muuttunut ja kuvat lienevät kyllä tallessa ja yritän tutkia, miten saisin taas näkyville?

Rakennusprojektia olen jatkanut ja 99 sai pohjaansa öljyhuuhtelun ja matka kohti museointia jatkuu. Erilaista pientä puhdistusta ja hieman kuluneitten osien tilalle tulee uusia osia ennen katsastusta.

900 Iivari pääsee tämän jälkeen työn alle. Sekin saa aluksi tuon pohjan öljyämisen ja sitten alkaakin uusien äänieristeiden asennus jne.
Kuvia töiden edistymisestä tulee sitten, kun saan taas tämän kuvien tallennuksen kuntoon!
Hyvää syksyn jatkoa lajitovereille :D !
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja jariha »

Riston puolesta laitan pari kuvaa:

Kuva

Kuva
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Jari auttoi kuvien laitossa, kiitos!

Nyt Crosspoket talvirenkailla ovat alla, talvi voi minun puolestani alkaa. Omasta mielestäni nuo sopivat aika hyvin tuon "lappilaisen" alle. Kajaaninjoen maisema taustana näin ruskaaikana on hieno. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt ovat kuvat palanneet paikoilleen projektisivulleni! Sain osan etsimistäni osista mm. 99:sin kaarilistat. Ne eivät ole kyllä niitä alkuperäisiä, mutta kelpaavat museokatsastajalle.
Tuossa edellä on kuva tuosta takapenkin istuimesta! Tuolla verhoiluvärillä ja ehjäkankainen 2-3 ovisen istuinosa kun löytyisi? Sitä nyt kaipailen erityisesti? Katselkaa " nurkkianne " tai antakaa hieman vinkkiä! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kuva

Piti tässä kokeilla tätä kuvaohjelmaa ja nyt tuo tuntuu taas toimivan! Hyvä niin. :D

Tässä muuten kuva tuolta Talvivaaran varikolta. Aika isoja nuo kiviautot, kun niitä vertaa tuossa vieressä olevaan linja-autoon!? :mrgreen:

Tässä on pitänyt antaa tuon klubin syyspäivänä jälkeen hieman ikätasoitusta ja rauhoiteltava vauhtiaan. Nyt alkaa taas pikkuhiljaa päästä tolpilleen ja voi harrastustaan jatkaa.

Talvi lähestyy ja rakentelukin varmasti hieman hiljenee.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Sen verran olen jatkanut projektejani, että rakentelin tällä viikolla yhden uuden talvisäilytyspaikan. Sillä nyt lopultakin tuo 900 Iivari pääsee pohjan öljyämisen jälkeen talvisäilöön. Kun seuraavan kerran menen keski-Suomeen, niin ajan auton uuteen talliin!

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

No nyt on 900 Iivari sitten pohja öljyttynä ajettu uuteen talvitalliin.

Kuva

Nyt ovatkin sitten vihdoinkin harrasteautot talvisäilöissä ja pidän pienen ansaitun tauon tässä harrastuksessa.

Pyydän kuitenkin Teitä seuraajia hieman katsomaan tuossa aiemmin näillä sivuillani olevaa pyyntöäni? Etsin siinä takapenkkiä OG 900 2-3 ovisen istuin osaa?

Niin, jätin tuon lappilaisen sitten talvi-Saabikseni ja siksi se saikin tänään uuden koko hupun lumisuojakseen. Tänne odotellaan ensiyönä oikein reippaasti lunta.

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kuva

No, sitten sitä lunta tuli! Ja ihan riittävästi, noin 25 senttiä! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja vfr »

Komeet on maisemat teillä siellä kainuussa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Aika vaikealta tuntuu tuollaisen 2-3 -ovisen takapenkin istuimen löytyminen? No, talvi on alkamassa ja toivon, että joku harrastaja löytää minulle tuollaisen ehjän ja oikeanvärisen istuimen.

Projektini jatkuvat nyt hieman hidastellen, mutta vakaasti edeten. Tarkoituksenani on ottaa nyt. Nuo 2-tahtarin verhoilut ja istuimet käsittelyyn. Ajatuksenani on hyödyntää kaikki ehjät osat, kuten penkkien keinomuoviosat ja nuo alkuperäiset "tereet" tuntuvat myös ehjillä ja ne voi verhoilussa hyödyntää verhoilijani mukaan.
Istuimien putkirungot maalataan ja jousitusta uusin tarpeen mukaan. Aiemmin pesemäni alkuperäiset kumimatot ovat säilyneet kesän oikein hyvin ja ovat siis jo valmiina.

Projektin eteneminen vaikka näin suunnitelleen pitää mielen vireänä. Tosin onhan tämä kyllä ihan oikeasti "karannut jo käsistä", mutta siksi tätä nyt pitääkin jotenkin jatkaa! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Vastaa Viestiin