99 GT

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:Miulla on 99:ssä apc-boksi siellä apukuskin jalkatilassa olevan panelin yläpuolella. Käytännössä se on survottu sen paksun johtosarjan suojaputken päälle.Jossakin näin kuvan, jossa boksit oli ruuvattu kiinni siihen muovipaneliin.
Olen nähnyt saman kuvan :wink: Tosin minulla on siellä jo kiinni muuta tavaraa, joille en viitsi ainakaan vielä alkaa vetää uusia johtoja.

Sikäli tuo takapenkin alunen on ihan passeli paikka APC:lle, kun johtosarja on valmiiksi oikean mittainen. Siellä se oli satkussakin.
Sama juttu ruiskun boksinkin kanssa. Oikean puolen jalkatilaan asennettaessa ei tarvitse alkaa jatkamaan johtoja. Mittailin tosin tilaa oikean etupenkin alla: Jos penkin korkeussäädön laskee ihan alas, lukituksen poikkitanko ottaa kiinni boksiin kun penkin työntää ihan eteen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ruiskun johtosarja on paikallaan. Tein läpiviennin rintapeltiin lämmityslaitteen moottorin alle. Samalla kertaa tuli hitsattua 8 ja 6 mm pultit pitkittäispalkkiin maadoituspisteiksi nyt, kun akkutelinettä ei enää ole.

Mitenkähän APC:n magneettiventtiili kestää lämpöä tuossa jäähdyttäjän takana?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä se kestää. Siinähän se on alunperinkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jatkuipa tämäkin projekti pitkästä aikaa. Irrotin bensatankin jotta saisin helpommin vaihdettua LH-jetin pumpun K-jetin pumpun tilalle. Autossani on alkuperäiseen tankiin liitetty ruiskusatkun tankista peräisin oleva pumpun kiinnityslaippa, jonka liitos on alkanut hieman vuotaa. Pitää katsoa, josko liitoksen saisi jollain liimalla tiiviiksi. Tai sitten vien tankin jollekulle muovin hitsausta osaavalle.

Vaihdoin myös 900:n bensaputket K-jetin putkien tilalle. (Jotka nekin olivat alunperin 900i:stä.) Vaihto-operaatio siksi, että LH-jetin pa-suodatin on taka-akselin päällä ja K-jetin suodatin taas moottoritilassa. Satkun putket käyvät 99:iin aivan suoraan. Läpiviennit ovat samoissa kohdissa ja putkien pituudet ovat juuri passelit.

LH-jetin suodattimen panta tulee itseasiassa K-jetin paineenvaraajan kiinnitysreikiin.

Samalla, kun tankki on irti, pitää korjata pari pientä ruostereikää, sekä tehdä äänenvaimentimelle kannattimet.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Miksi vaihdoit suurempituottoisen pumpun pienempään?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ja suodattimen huonompaan paikkan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Suppari kirjoitti:Miksi vaihdoit suurempituottoisen pumpun pienempään?
Ei ole vielä tarvetta isommalle tuotolle tai paineelle ja pumppu piti käyttää irti joka tapauksessa. Meinasin myös tarjota tuota K-jet-sarjaa myöhemmin myyntiin.

Samalla selvisi syy, miksi pumppu alkoi aina vajaalla tankilla imeä ilmaa vasemmalle kaartaessa. Pumpun alapäässä oleva kumikaulus, joka tulee imukaukalon päälle oli hapertunut ja katkennut heti pumpun liitoksen jälkeen.

Epäilen, että tankkiin toisinaan K-jetiä varten lisäämäni 2t-öljy on sitä ajanmittaan haurastuttanut, kun kaulus on lionnut talven yli öljyisessä bensassa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

jcarlson kirjoitti:Ja suodattimen huonompaan paikkan.
Tämän takia:
-Moottoritilan vasen etukulma on täynnä muutenkin.
-Valmiit putket, joissa suodattimen paikka on takana.
-Harrasteauton käyttötunneilla siihen suodattimeen ei tarvinne koskea seuraavaan kymmeneen vuoteen, eli paikalla ei oikeastaan ole merkitystä.

Ja kuten tuossa aiemmin mainitsin, K-jet sarja menee todennäköisesti myyntiin, jolloin kokonaiset K-jetin putket menevät sen mukana.

Oletan että tämänkin projektin käyttö/huolto-suhde tulee pari ekaa ajokautta samaa luokkaa kuin helikopterilla. (Tunti ajoa, kolme korjausta...) Siinä kokonaisuudessa suodattimen paikalla ei ole merkitystä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Älähän sano. Tiedän että olet ajanut jo vuosia 99:llä, joten kun saat tuon nippuun ja ajokuntoon, niin veikkaan ajopelin olevan suosittu. Itekin lähden usein mieluummin 99turbolla liikenteeseen, kuin 9-5:llä, vaikka olisin voinut valita pihasta tuon uudemman ajokin alleni. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Svc kirjoitti:Oletan että tämänkin projektin käyttö/huolto-suhde tulee pari ekaa ajokautta samaa luokkaa kuin helikopterilla. (Tunti ajoa, kolme korjausta...) Siinä kokonaisuudessa suodattimen paikalla ei ole merkitystä.
Pöh, jos ei mitään odottamattomia ongelmia tule, niin tuollahan ajaa kokoajan.
Mulla on jäänyt kuuppakin paitsioon tuon t16 99:n varjossa.
Rumpsis 99/90
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Rumpsis 99/90 »

Mitäs tälle rojektille kuuluu? Joko k-jet sarja on myyty/myynnissä
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Vastaa Viestiin