9000 CDE 2.3TA MY96
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Webaston käytös ihmetyttää edelleen. Kun painaa liekkinappia, minuutin verran hurisee, sitten alkaa puhina ja savunlykkäys joka jatkuu muutaman minuutin, minkä jälkeen savu loppuu ja alkaa kuulua webastosta jälkikäyttöpyöritysääni. Sitten hetken aikaa kuulostaa siltä että vain lämppärin puhallin pyörii, ja jonkun ajan päästä kierros alkaa alusta. Tuntuu ettei tuo oikein pääse vauhtiin missään vaiheessa, ja siltä vaikuttaa myös ohjaamoon puhallettavan ilman lämpötila (kylmää). Ota ny sitte amatöörinä tuosta selvää.
Kalevan Prisman parkkipaikalla pilkisti rivistöstä scarabeevihreän tonnarin keula, ja kattoin että siinähän on Aero/Jubilee. Toisella puolella näkyi kuitenkin CD:n perä, joten jätin omani parkkiin ja menin tutkimaan -> tästä yksilöstä oli etupuskurin kromilista irti, samaan tyyliin kuin viistokeulasatkuista jää listat matkan varrelle. Herätti sen verran ajatuksia tuo että päätin vähän askarrella pari huonolaatuista kuvanmuokkausta:
Jaa-a. Toisaalta nuo kromit tuovat vähän konservatiivista tyyliä, mutta toisaalta ne sotkevat muuten kromitonta ulkoasua ja paljastavat armottomasti puskurien ja listojen pikkupalarakenteen. CS-tonnarihan on mun mielestäni helmoistaan aika huvittavan palapelin näköinen (ja melkein vanhanaikaisemman näköinen kuin viistokeula-CC) ilman Aeron korisarjaa, mutta CD:ssä pidempi ja matalampi olemus tuo kolikkoon toista puolta.
Oikeastaan nuo kromit pistävät eniten silmään puskureissa, eli yksi vaihtoehto olisi pelkästään niiden listojen teippaaminen mustaksi. Tuskinpa mää saan aikaiseksi mitään noille tehdä, mutta onpahan taas pohtimisen aihetta. Ulkonäköasioissa pysyen pistin eilen eräälle fiksailugurulle kyselyä siitä, paljonko tulisi hintaa pesulle, myllytykselle ja vahaukselle teetettynä. Orastava autokuume on aika vahvasti alakynnessä tällä hetkellä ja se voisi saada kuoliniskun jos saisin tonnarin oikein kunnon kiiltoon.
Kalevan Prisman parkkipaikalla pilkisti rivistöstä scarabeevihreän tonnarin keula, ja kattoin että siinähän on Aero/Jubilee. Toisella puolella näkyi kuitenkin CD:n perä, joten jätin omani parkkiin ja menin tutkimaan -> tästä yksilöstä oli etupuskurin kromilista irti, samaan tyyliin kuin viistokeulasatkuista jää listat matkan varrelle. Herätti sen verran ajatuksia tuo että päätin vähän askarrella pari huonolaatuista kuvanmuokkausta:
Jaa-a. Toisaalta nuo kromit tuovat vähän konservatiivista tyyliä, mutta toisaalta ne sotkevat muuten kromitonta ulkoasua ja paljastavat armottomasti puskurien ja listojen pikkupalarakenteen. CS-tonnarihan on mun mielestäni helmoistaan aika huvittavan palapelin näköinen (ja melkein vanhanaikaisemman näköinen kuin viistokeula-CC) ilman Aeron korisarjaa, mutta CD:ssä pidempi ja matalampi olemus tuo kolikkoon toista puolta.
Oikeastaan nuo kromit pistävät eniten silmään puskureissa, eli yksi vaihtoehto olisi pelkästään niiden listojen teippaaminen mustaksi. Tuskinpa mää saan aikaiseksi mitään noille tehdä, mutta onpahan taas pohtimisen aihetta. Ulkonäköasioissa pysyen pistin eilen eräälle fiksailugurulle kyselyä siitä, paljonko tulisi hintaa pesulle, myllytykselle ja vahaukselle teetettynä. Orastava autokuume on aika vahvasti alakynnessä tällä hetkellä ja se voisi saada kuoliniskun jos saisin tonnarin oikein kunnon kiiltoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Vaihda mun femmaan koko auto. Saat samalla flexifuelin ja mä voin ottaa hyllyltäni uudehkon Webaston savuttavan tilalle Ja ku hyvin tinkaat, niin voit saada kaupantekijäisenä ilmastoidut etupenkit.
Mut joo. Ne CS:n helmat on kyl rumat. Airon laituriponttoonit on iso parannus ulkonäköön
Mut joo. Ne CS:n helmat on kyl rumat. Airon laituriponttoonit on iso parannus ulkonäköön
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Itse teippasin CD:stä kromilistat mustalla mattapintaisella sähköteipillä. Ainakin omaan silmään istuu paremmin kokomustat listat.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ei lopputuloksesta löytyisi kuvaa? Olisi mielenkiintoista nähdä.Jusbe kirjoitti:Itse teippasin CD:stä kromilistat mustalla mattapintaisella sähköteipillä. Ainakin omaan silmään istuu paremmin kokomustat listat.
Uuden vuosituhannen autojen osakkeet ovat allekirjoittaneella koko ajan laskusuunnassa. Sen sijaan olen käyttänyt tänään pari tuntia selaillen Nettiautosta patalaiskoja W124:sia.JP_Vette kirjoitti:Vaihda mun femmaan koko auto. Saat samalla flexifuelin ja mä voin ottaa hyllyltäni uudehkon Webaston savuttavan tilalle Ja ku hyvin tinkaat, niin voit saada kaupantekijäisenä ilmastoidut etupenkit.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Yritätkö etanoililla vanhaa webastoa käyttää ? Ei se meilläkään toimi, bensalla kyllä.
Tähän kun joku viitseliäs esittää testatun parannusmekanismin niin tarjoan pullakahvit
Tähän kun joku viitseliäs esittää testatun parannusmekanismin niin tarjoan pullakahvit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
En kun ihan bensiinillä. Ei ole tullut vielä etanoliohjelmoitua purkkia hankittua, ei välttämättä tulekaan hetkeen kun ajot on niin vähissä ja pelkkää nurkkapyörittelyä.
Testailin tuota vielä lisää toissapäivänä. Kun tulee autolle ja painaa napista päälle, lähtee normaalisti hurisemaan ja hetken päästä puhisemaan ja lykkäämään pakokaasua, mutta parin minuutin jälkeen puhina loppuu ja boksilta rupeaa kuulumaan kova kehräys. Sitten ei kuulu muuta kuin hiljaista naksuntaa ja lämmittimen puhaltimen hurinaa. Aiemmin saattoi ottaa hetken päästä revanssin (ohjekirjan mukaan yrittää kerran vai kaksi uudestaan sytytystä jos liekki sammuu) mutta nyt vaatii moottorin päälläkäyttämisen ja webaston uudelleenkäynnistyksen että käy taas pari minuuttia. Savua ei tule enää yhtään niin paljon silloin kun käy, mutta tiedä sitten pitäisikö siitäkään olla iloinen.
Ja kuten sanottu, käyttö on viimeisen vuoden ollut erittäin olematonta (seisonta + lämpimät kelit), joten perushuollon tarve olisi siis olemasssa. On vaan aika loistokkaan näköisiä firmoja nuo Webasto-jälleenmyyjät, että tulee pian pelkästä vikadiagnoosista yhtä paljon laskua kuin lohkolämmittimen asennuksesta...
Testailin tuota vielä lisää toissapäivänä. Kun tulee autolle ja painaa napista päälle, lähtee normaalisti hurisemaan ja hetken päästä puhisemaan ja lykkäämään pakokaasua, mutta parin minuutin jälkeen puhina loppuu ja boksilta rupeaa kuulumaan kova kehräys. Sitten ei kuulu muuta kuin hiljaista naksuntaa ja lämmittimen puhaltimen hurinaa. Aiemmin saattoi ottaa hetken päästä revanssin (ohjekirjan mukaan yrittää kerran vai kaksi uudestaan sytytystä jos liekki sammuu) mutta nyt vaatii moottorin päälläkäyttämisen ja webaston uudelleenkäynnistyksen että käy taas pari minuuttia. Savua ei tule enää yhtään niin paljon silloin kun käy, mutta tiedä sitten pitäisikö siitäkään olla iloinen.
Ja kuten sanottu, käyttö on viimeisen vuoden ollut erittäin olematonta (seisonta + lämpimät kelit), joten perushuollon tarve olisi siis olemasssa. On vaan aika loistokkaan näköisiä firmoja nuo Webasto-jälleenmyyjät, että tulee pian pelkästä vikadiagnoosista yhtä paljon laskua kuin lohkolämmittimen asennuksesta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Tässäpä pari kuvaa. Auto viikonlopun jäljiltä niin likanen kun olla osaa mutta kai siitä jotain selvää saa.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Oma on ollut tuolla likaisuustasolla jo pitkiä aikoja mutta väri on paljon armollisempi. Muuttaa kyllä ulkonäköä aika radikaalisti, täytynee harkita lisää, ei olisi kovin hankala tai kallis projekti kokeillakaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Pitkästä aikaa jotain, nimittäin vierailu Coltin pajalla talvihuollon merkeissä. Kuvia ei ny ole. Moottoriöljyt, öljynsuodatin, tulpat ja jarrunesteet vaihdettu. Akun kiinnitys korjattu vaihtamalla pultti ja mutteri ehjiin käytettyihin. Pakoputkessa oli sen verran iso reikä että lopetin teippipaikkauksen kesken liian epätoivoisena projektina, menee sitten koko putki vaihtoon kun menee; seuraavaan katsastukseen on onneksi reilusti aikaa.
Viimeisenä muttei vähäisimpänä ihmeteltiin oikein kolmeen pekkaan kylmänä kuuluvaa resonointia/pärinää moottorin hihnapäästä. Kuuluu siis tyhjäkäynnillä kylmällä koneella esimerkiksi D:lle vaihtaessa kun kierrokset tipahtavat vähän alaspäin. Coltti ensin epäili ihan silmämääräisesti ihmettelemällä moniurahihnan kiristintä ja yhtä hihnapyörää (dumpperi, tai joku ), mutta kotiinlähtiessä pihalla ääni rupesi taas kuulumaan, ja lisävoimien kanssa päädyttiin vesipumppuun todennäköisimpänä syyllisenä. Siispä jatkoa seuraa ainakin hihnan, hihnapyörän ja vesipumpun vaihdon merkeissä.
Muuta yleistä diagnosointia:
-Webastoa koskien Coltin paras arvaus oli porsinut kiertovesipumppu, jolloin neste alkaisi herkästi kiehumaan ja siksi poltto loppuu lyhyeen. Omalla käytöllä lohkolämmitin olisi yhtä hyvä ellei parempi, ja sen asennus olisi ainakin selkeä ratkaisu hommaan.
-Öljyvuoto moottorin etukulmasta tulee sieltä mistä arvelinkin, eli venakopantiivisteen ja virranjakajanaukon peitelevyn välistä. Jossain vaiheessa vaihtoon.
-Jarrulevyt ja palat ovat kunnossa "menettelee".
-Vänkärin puolen takaturvavyö on jälleen jumissa, varmaan neljättä kertaa mun omistusaikanani. Pitänee tällä kertaa avata c-pilarin verhoilu ja tehdä jotain asialle.
-Koko auto on jälleen aivan järjettömän paskainen kiitos maanteiden suolavellin toissaviikonloppuna.
-Ovimoottorit ja -johdot kaipaavat edelleenkin huomiota.
-En mää tästä autosta varmaan enää kehtaa luopua siinä vaiheessa kun kaikki on pistetty kuntoon, puhumattakaan että olisi enää varaa ostaa mitään muuta autoa. Yhtä hyvin voisi siis viedä ruostesuojaukseen ensi kesänä.
Edit: kilometrimäärä öljynvaihdossa noin 253200km.
Viimeisenä muttei vähäisimpänä ihmeteltiin oikein kolmeen pekkaan kylmänä kuuluvaa resonointia/pärinää moottorin hihnapäästä. Kuuluu siis tyhjäkäynnillä kylmällä koneella esimerkiksi D:lle vaihtaessa kun kierrokset tipahtavat vähän alaspäin. Coltti ensin epäili ihan silmämääräisesti ihmettelemällä moniurahihnan kiristintä ja yhtä hihnapyörää (dumpperi, tai joku ), mutta kotiinlähtiessä pihalla ääni rupesi taas kuulumaan, ja lisävoimien kanssa päädyttiin vesipumppuun todennäköisimpänä syyllisenä. Siispä jatkoa seuraa ainakin hihnan, hihnapyörän ja vesipumpun vaihdon merkeissä.
Muuta yleistä diagnosointia:
-Webastoa koskien Coltin paras arvaus oli porsinut kiertovesipumppu, jolloin neste alkaisi herkästi kiehumaan ja siksi poltto loppuu lyhyeen. Omalla käytöllä lohkolämmitin olisi yhtä hyvä ellei parempi, ja sen asennus olisi ainakin selkeä ratkaisu hommaan.
-Öljyvuoto moottorin etukulmasta tulee sieltä mistä arvelinkin, eli venakopantiivisteen ja virranjakajanaukon peitelevyn välistä. Jossain vaiheessa vaihtoon.
-Jarrulevyt ja palat ovat kunnossa "menettelee".
-Vänkärin puolen takaturvavyö on jälleen jumissa, varmaan neljättä kertaa mun omistusaikanani. Pitänee tällä kertaa avata c-pilarin verhoilu ja tehdä jotain asialle.
-Koko auto on jälleen aivan järjettömän paskainen kiitos maanteiden suolavellin toissaviikonloppuna.
-Ovimoottorit ja -johdot kaipaavat edelleenkin huomiota.
-En mää tästä autosta varmaan enää kehtaa luopua siinä vaiheessa kun kaikki on pistetty kuntoon, puhumattakaan että olisi enää varaa ostaa mitään muuta autoa. Yhtä hyvin voisi siis viedä ruostesuojaukseen ensi kesänä.
Edit: kilometrimäärä öljynvaihdossa noin 253200km.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Lisää Coltti-huoltoa. Välyksellinen vesipumppu vaihdettu yhdessä moniurahihnan ja kampiakselin hihnapyörän kanssa -> tyhjäkäyntirohina on poissa.
Olen ihmetellyt veden lorinalta kuulostavaa ääntä kaasua tyhjäkäynnillä painaessa, ja Coltti sanoi että kuulostaa ihan samalta kuin Volkkarissa jonka lämmityslaitteen kenno vaatii ilmausta, vaikka Saabissa sille ei pitäisikään olla tarvetta. Kyllä tonnari osaa aina yllättää. Tähän asiaan varmaankin suhtaudutaan niin että samalla kun vaihdetaan venttiilikopantiiviste jossain vaiheessa talvea, kokeillaan ilmata kennoa putkiliitosta löysyttämällä.
Jäähdytysnestekato on ollut viime aikoina jo melko vähäistä, on siis saattanut mennä väljän vesipumpun piikkiin, täytyy seurata. Etumatot vaikuttavat pikkuhiljaa kuivilta, sanomalehtiin ei enää jää juuri mitään. Ikkunat ovat suurinpiirtein kestohuurussa, toki kelikin on ollut jo pitkään erittäin kostea (+ jäähdytysnesteet matoilla), lämpöä tulee ihan mukavasti mutta ihan kuumin terä satkutyyliin puuttuu, tiedä sitten johtuuko ilmavaivaisesta kennosta vai ylimääräisestä nollasta mallimerkinnässä. Vanhalla vuotavalla kennolla kaupan pihassa seistessä tuulilasille tuli tuuletussuuttimien kohdalle selkeärajaiset huurukohdat, tätä ei ole esiintynyt enää lainkaan, eli kait se tiivis on.
Muissa uutisissa:
-oikea takaturvavyö ei kelaudu ulos, tällä kertaa ilmeisesti pysyvästi. Pitää ehkä vaihtaa uusi vyö.
-foorumilta sain vinkkiä webastovaivoihin, jotka saattaisivat olla peräisin hapettuneesta ohjainkortista. Tähän täytyy yrittää tutustua loman aikana.
-mukavasti on alustamassaa edelleen esim. lokasuojan sisäpinnoilla. Ensi kesänä voisi tosissaan harkita yleistä lisäsuojausta. Toki samalla olisi hyvä hoitaa pois ovien pikkukohdat ym. kun korin kunto yleisesti on niin hyvä.
Yleisesti näyttää pahasti siltä, että ei tarvitse turhaan haaveilla mistään jenkkiautosta kesäkäyttöön koska A) tonnari vie koko budjetin ja B) harrasteautohan se tämäkin on sanan varsinaisessa merkityksessä
Olen ihmetellyt veden lorinalta kuulostavaa ääntä kaasua tyhjäkäynnillä painaessa, ja Coltti sanoi että kuulostaa ihan samalta kuin Volkkarissa jonka lämmityslaitteen kenno vaatii ilmausta, vaikka Saabissa sille ei pitäisikään olla tarvetta. Kyllä tonnari osaa aina yllättää. Tähän asiaan varmaankin suhtaudutaan niin että samalla kun vaihdetaan venttiilikopantiiviste jossain vaiheessa talvea, kokeillaan ilmata kennoa putkiliitosta löysyttämällä.
Jäähdytysnestekato on ollut viime aikoina jo melko vähäistä, on siis saattanut mennä väljän vesipumpun piikkiin, täytyy seurata. Etumatot vaikuttavat pikkuhiljaa kuivilta, sanomalehtiin ei enää jää juuri mitään. Ikkunat ovat suurinpiirtein kestohuurussa, toki kelikin on ollut jo pitkään erittäin kostea (+ jäähdytysnesteet matoilla), lämpöä tulee ihan mukavasti mutta ihan kuumin terä satkutyyliin puuttuu, tiedä sitten johtuuko ilmavaivaisesta kennosta vai ylimääräisestä nollasta mallimerkinnässä. Vanhalla vuotavalla kennolla kaupan pihassa seistessä tuulilasille tuli tuuletussuuttimien kohdalle selkeärajaiset huurukohdat, tätä ei ole esiintynyt enää lainkaan, eli kait se tiivis on.
Muissa uutisissa:
-oikea takaturvavyö ei kelaudu ulos, tällä kertaa ilmeisesti pysyvästi. Pitää ehkä vaihtaa uusi vyö.
-foorumilta sain vinkkiä webastovaivoihin, jotka saattaisivat olla peräisin hapettuneesta ohjainkortista. Tähän täytyy yrittää tutustua loman aikana.
-mukavasti on alustamassaa edelleen esim. lokasuojan sisäpinnoilla. Ensi kesänä voisi tosissaan harkita yleistä lisäsuojausta. Toki samalla olisi hyvä hoitaa pois ovien pikkukohdat ym. kun korin kunto yleisesti on niin hyvä.
Yleisesti näyttää pahasti siltä, että ei tarvitse turhaan haaveilla mistään jenkkiautosta kesäkäyttöön koska A) tonnari vie koko budjetin ja B) harrasteautohan se tämäkin on sanan varsinaisessa merkityksessä
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Pääsit asian ytimeen Tosin kyl mun kokemuksella tonnari halpoja kilsoja tarjoaa, kunhan saat nuo vuosikausien remonttilaiminlyönnit kuntoon...Rattivaihde kirjoitti: A) tonnari vie koko budjetin ja B) harrasteautohan se tämäkin on sanan varsinaisessa merkityksessä
Onko termostaatti ollu irti? Jos edellisen jäljiltä on se helistin vääräs asennos, joka on oleellinen ilmauksen kannalta...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Letkut ristissä kennon luona?
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ratti! Minkäs ikäinen tuo tontun webasto on?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Tietääkseni alkuperäinen, eli vuodelta 1996.topperharley kirjoitti:Ratti! Minkäs ikäinen tuo tontun webasto on?
Olisiko Coltti pystynyt tuollaiseen?jus kirjoitti:Letkut ristissä kennon luona?
Termostaatti vaihrettiin loppukeväästä Järvenpäässä Autopalvelu Tervashongalla, minkä jälkeen loppui jäähdytysnesteen pihallepurskauttelut...en vain muista, kuuluiko tuota lorinaa jo silloin vai vasta kennorempan jälkeen...JP_Vette kirjoitti:Onko termostaatti ollu irti? Jos edellisen jäljiltä on se helistin vääräs asennos, joka on oleellinen ilmauksen kannalta...
Siinäpä se, kohta 20-vuotiaassa ja vähän päälle 250tkm ajetussa tonnarissa näitä kertaluontoisesti hoidettavia kohteita vain riittää muutaman käden sormille. Onneksi auto on noin muutoin lähestulkoon täydellinen omaan makuun (noh, metalliväri ja viistoperä olisivat tavallaan kivoja...), eli en keksi mitään autoa mihin haluaisin vaihtaa (olen niin paha vastarannankiiski että pidän tonnarista enemmän kuin ylistetystä femmasta) -> kannattanee pistää tämä kuntoon ja ajaa sitten auringonlaskuun.JP_Vette kirjoitti:Pääsit asian ytimeen Tosin kyl mun kokemuksella tonnari halpoja kilsoja tarjoaa, kunhan saat nuo vuosikausien remonttilaiminlyönnit kuntoon...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Joissan malleissa on kuitattava palovahti. Siis kumitutin alla nappi. Jotkut ovat kertakäyttöisiä. Tuo kun laukeaa niin antaa tehdä polttosekvenssin mutta ei sytytä. Siirtyy suoraan palopesän tuuletukseen. Myöskin eräiden mallien palopesänkankaat saattavat puhjeta. Vanhat mallit ovat siitä hyviä että eivät ole intekroituja möhkäleitä. Pumppu, palopesä, ja liekkivahti ovat vaihdettavissa.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.