Jo nuoresta pitäen on koitettu alitajuntaisesti käännyttää saabistiksi, ja mielenkiinto lisääntyi kun ensimmäinen 9-5 tuli pihaan, automaatti ja teholastu niin johan kortin saaneena oli ilo ajella. Tämä laitos päivittyi perheeseen tulleen 9-3 TTiDS toimesta, joka oli entistä mukavempi matkata. Ensimmäinen oma Saab tuli 2011 hommattua, allekirjoituksen og9-3 jota vuosien varrella tuli laiteltua ja korjailtua, näistä ei tullut ladeltua kuin huoltokirjaan merkintöjä.
Nykyinen 9-3SS tuli syyskuun alulla hommattua, uutta autoa etsiskelin jonkin aikaa ja meinasin jo saabien hinnan kanssa vaipua epätoivoon. Katselin jo bemareita sekä volvoja vaihtoehdoiksi. Sitten tuli kyseinen yksilö myyntiin nettiautoon sopivaan hintaan ja samantien heräsi mielenkiinto kapistusta kohtaan, jo muutaman viikon jälkeen rahat kourassa autoa hakemaan.
Hakumatka sujui mallikkaasti ja ainoa häiriö oli hieman äänekäs laakeri
![Kuva](http://cawener.kuvat.fi/kuvat/Baas/saab_keula_muok.jpg/_smaller.jpg)
Elikkä kapistus on 2004 9-3SS SportVector 2.0tA ja ostohetkellä oli rapiat 165000 ajettu
pikkuvikojahan oli, lähinnä tyyppivikaiset hapettuneet peilinjalustat (ensi kesän projua) ja laahaava kuskin etupyöränlaakeri.
Laakeri tuli heti seuraavana viikonloppuna vaihdettua ja samalla poistin ruosteet jarrulevyn suojasta sekä maalailin sen uudelleen.
Hieman on etulipassa ja vanteissa kolhua helsingin rotvalleista missä tämä on alku elämänsä majaillut. Vanteet on tarkoitus talven aikana kunnostaa ja helmat maalailla ensi keväänä jos on sopivaa aikaa. Mielessä on myös pyörinyt aeron helmojen vaihto.