900 Turbo Cabriolet -86
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Tähänkin tuli sitten 1,5 kuukauden jälkeen veropäätös. Autohan vertautuu täysin Volvo C70:een ollen tietysti paljon vanhempi . Veron loppusummaksi jäi 320:n ikäkuukauden jälkeen täten 540 eur.
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Olikohan tämä ko. auto pieksämäellä bigwheelsin aikana parkissa jonkun hotellin edessä?
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Olihan se Savon Solmun tienoilla. Näin tapahtumasta pääsi liukenemaan omalla aikataululla pois.Jusbe kirjoitti:Olikohan tämä ko. auto pieksämäellä bigwheelsin aikana parkissa jonkun hotellin edessä?
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Jep. Komia peli kyllä
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Ajokauden alussa suoritetaan luonnollisesti 500km:n huolto, joka alkaa moottorin irroituksella tuoden kaikki huoltokohteet sopivasti saataville. Eli vaihdelaatikko enemmän tai vähemmän yllättäen korkkasi. BörgWarnerilla alkaa olla omassa käytössäni aika huonot tilastot, kolmesta laatikosta kolme on särkynyt..
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Vehkeen rättikatto on aivan hyvä, mutta takaikkuna on jotain tarvikemallia. Siihempä onkin hyvä paneutua näin välipäivinä varsinkin kun orig. varaosa on plakkarissa. Vaihto vaatii vain aika paljon epäolennaiselta vaikuttavan tavaran pois purkamista mukaan lukien takapenkki, jotta sisäsivupaneelit saa pois, jotta takaspoilerit saa pois, jotta katonpäälikankaan kiinnitykseen pääsee käsiksi, jotta sitä voi raottaa ja irroittaa takaikkunan ja sen ympäryskankaan
Takaspoilerin sivukappaleiden kiinnitykseenkin on innovoitu mielenkiintoinen(?) tai aika saabimainen ratkaisu, jossa siipimutteri on vaijerin päässä olevan pultinpätkässä..
Vielä kun tämän saisi edes jotenkin kasaan uuden ikkunan kera.
Takaspoilerin sivukappaleiden kiinnitykseenkin on innovoitu mielenkiintoinen(?) tai aika saabimainen ratkaisu, jossa siipimutteri on vaijerin päässä olevan pultinpätkässä..
Vielä kun tämän saisi edes jotenkin kasaan uuden ikkunan kera.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Projektin teema pääasiassa on edelleen purkaminen. Ennen suurempaa 'irtiottoa' tosin tarkistin katon perussäädön, joka oli hiukan keturallaan. Lähdemateriaalin mukaan katon ja tuulilasin väliin pitäisi jäädä 2-3 senttiä rakoa, joka sitten kiritään pois varsinaisella manuaalikäyttöisillä lukkovivuilla. Tähän raollaan olevaan asentoon kattokankaan pitäisi pingoittua jo suhteellisen napakasti ja lopullinen kiristys tapahtuu kun lukot laitetaan kiinni. Katon rätti olikin aika luokillaan ja pussillaan myös kiinniasennossa. Jospa se korjautuisi nyt samalla.
Katto nyt perusasennossaan, sopivat puupalikat vielä tukemassa. Säätö tapahtui epäkeskoja ruuvaamalla takasivuikkunan takakulman kohdilta katon tukivarsihässäkässä
Säädön jälkeen takasivuja pääsi jo nyppimään irti
Katto nyt perusasennossaan, sopivat puupalikat vielä tukemassa. Säätö tapahtui epäkeskoja ruuvaamalla takasivuikkunan takakulman kohdilta katon tukivarsihässäkässä
Säädön jälkeen takasivuja pääsi jo nyppimään irti
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Jaa.. kuten aina hommat tahtoo aina levitä.
Alhaalla olevan katon lepopaikkana toimiva hapero pussukka piti nypätä irti kun sen päällä näytti olevan hiukan vettä kuten myös sen alla olleessa muovikaukalossa.
Koko pussukka tai heltta on aika rapea reunoistaan ja myös alta tukevahkossa homeessa. Siis mäkeen koko jutska. Jostain pitäisi tietysti kehitellä parempi tai uusi vastaava.
Porasinpa myös katon muoviset kiinnityslistat irti kun varsinkin valkeat nurkkapalat olivat murenemassa käsiin ja ylläri pylläri alta löytyi signore Korrozione. Pääsyyllinen lie päällekkäiset pistehitsatut pellit sekä päällä ollut vaahtomuovikaistale. Molemmat suosinevat kosteuden imeytymistä ja seisotusta.
Pitäisi vissiin miggiliimailla tähän ehjempää tilalle
Alhaalla olevan katon lepopaikkana toimiva hapero pussukka piti nypätä irti kun sen päällä näytti olevan hiukan vettä kuten myös sen alla olleessa muovikaukalossa.
Koko pussukka tai heltta on aika rapea reunoistaan ja myös alta tukevahkossa homeessa. Siis mäkeen koko jutska. Jostain pitäisi tietysti kehitellä parempi tai uusi vastaava.
Porasinpa myös katon muoviset kiinnityslistat irti kun varsinkin valkeat nurkkapalat olivat murenemassa käsiin ja ylläri pylläri alta löytyi signore Korrozione. Pääsyyllinen lie päällekkäiset pistehitsatut pellit sekä päällä ollut vaahtomuovikaistale. Molemmat suosinevat kosteuden imeytymistä ja seisotusta.
Pitäisi vissiin miggiliimailla tähän ehjempää tilalle
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Mitäs tapahtuikaan sitten? No, homma eteni hiukan. Silpasin koko poikittaispalkin pistehitseistään irti ja viskasin lattialle
Viskain siis vanhan lattialle potentiaalisesti uuden ja korvaavan viereen
Mistä se korvaava palkki sitten tulikaan? No sehän tuli tuommoisesta talviajossa olevasta kertakäyttö seedanista, jonka takalasissa on nykyisellään hiukan problemaattinen kiinnipysyvyys jeesusteipistä huolimatta eli ovia ei kannata paiskoa ihan mahdottomasti
Näyttää vain tämä korvikepalkkikin saaneen osansa ruostepeikosta, mutta katsotaan tulisiko siitä jotain.
Viskain siis vanhan lattialle potentiaalisesti uuden ja korvaavan viereen
Mistä se korvaava palkki sitten tulikaan? No sehän tuli tuommoisesta talviajossa olevasta kertakäyttö seedanista, jonka takalasissa on nykyisellään hiukan problemaattinen kiinnipysyvyys jeesusteipistä huolimatta eli ovia ei kannata paiskoa ihan mahdottomasti
Näyttää vain tämä korvikepalkkikin saaneen osansa ruostepeikosta, mutta katsotaan tulisiko siitä jotain.
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Ei se ruoste aina suolaa tartte, vaa mätänee näemmä ne auringossakin elämänsä viettäneet. Sinänsä surkuhupaisaa, että hyvä varaosa löytyy 30 vuotta suolapaskas eläneestä Suomi-Saabista
Mut hienoa, että näitäkin jokku ennakkoluulottomasti laittaa entiseen loistoonsa!
Mut hienoa, että näitäkin jokku ennakkoluulottomasti laittaa entiseen loistoonsa!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Sainpa tässä kuukauden aikana nyt tulppahitsailemalla korvaavan palkin paikalleen. Palkkiin piti vielä rakennella suorasta pellistä tukikaistale johon pop-niiteillä tulee kiinni muovilista katon kiinni nitomista varten. Päälle hiukan tasoittelua, runsaasti sinkkiä, korikittiä vettä vastaan ja mustapohjamaali. Alkuperäinen palkkikin oli enimmäkseen pintamaalamattomana mustalla pohjalla, joten kelvannee mustana uusikin.
Eli jokohan tässä kohta voisi palata siihen alkuperäiseen projektin aiheeseen eli takaikkunan vaihtoon ..
Eli jokohan tässä kohta voisi palata siihen alkuperäiseen projektin aiheeseen eli takaikkunan vaihtoon ..
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Maalis 25, 2004 19:57
- Paikkakunta: Oulussa ja muualla
Re: 900 Turbo Cabriolet -86
Alkuperäiseen projektiin pystyttiin viimein palaamaan ja saamaan kiesi kesäajettavaan kuosiin. Kesä meni enimmäkseen hyvin eikä aivan vakavia teknisiäkeskeytyksiä tullut. Erästä toista foorumin käytäjää mukaellen tämä yksilö on kuitenkin auto jossa ei toimii yhtään mikään.
Talven tullessa voidaaan siis jatkaa verenkaivamisella nenästä. Kromiset irtokaaret ovat tietysti aina jännittävät varsinkin kun alkuperäiset raportit isonveden takaa kertoivat jostain lahoesiintymästä takana. Aikaisemminkin huomattu jokin epämääräisempi maalipinta ja huomattava kerrostuma bondoa eli pakkelia amöriikkalaisittain. Julma teräsharja rälläkään ja hommiin niin paljastuu juttuja. Lokasuojan reunasta näyttää oikaistun joku painuma, josta muistona siisti rivi ulosvetotankojen hitsausjälkiä. Aivan hyvin joskus korjattu, mutta lie sisälokasuojan puolelta jäänyt maalamatta tai jotain kun reiät ovat läpi sinne asti.
Kivaa, olen aina tykännyt erityisesti pintapeltihommista...
Piti sitten samalla tarkastella erityisesti kuskinpuolen takavalon ympäristöä kun tuo takapuskurin ylläoleva alapienakaan ihan muodossaan ollut ja hiukan jopa pieniä repeämiä valoumpion ympäristössä. Heppaileepa nekin samalla kuosiinsa ja alkuperäisille paikoilleen.
Talven tullessa voidaaan siis jatkaa verenkaivamisella nenästä. Kromiset irtokaaret ovat tietysti aina jännittävät varsinkin kun alkuperäiset raportit isonveden takaa kertoivat jostain lahoesiintymästä takana. Aikaisemminkin huomattu jokin epämääräisempi maalipinta ja huomattava kerrostuma bondoa eli pakkelia amöriikkalaisittain. Julma teräsharja rälläkään ja hommiin niin paljastuu juttuja. Lokasuojan reunasta näyttää oikaistun joku painuma, josta muistona siisti rivi ulosvetotankojen hitsausjälkiä. Aivan hyvin joskus korjattu, mutta lie sisälokasuojan puolelta jäänyt maalamatta tai jotain kun reiät ovat läpi sinne asti.
Kivaa, olen aina tykännyt erityisesti pintapeltihommista...
Piti sitten samalla tarkastella erityisesti kuskinpuolen takavalon ympäristöä kun tuo takapuskurin ylläoleva alapienakaan ihan muodossaan ollut ja hiukan jopa pieniä repeämiä valoumpion ympäristössä. Heppaileepa nekin samalla kuosiinsa ja alkuperäisille paikoilleen.