Saab Omega

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja always BB »

Mites takaveto saab jäis sähköjen arpominen vähemmälle, kone vaan pituussuuntaan
ja omegasta perä ja kardaani, muutama pikku juttu lisäksi. Tiedän voi olla tekemätön paikka saada katsastettua
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja always BB »

EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eiköhän se sähköistys ole kymmenen kertaa pienempi vaiva kuin koko taka-akselin leipominen paikoilleen, ja rintapellin about kokonaan uusiminen, ja kardaanin & tunnelin sovitus etc.. :lol:

T5 nyt ei tarvitse kuin muutaman virtapiuhan autosta, loput on omassa johtosarjassaan jo valmiina...

Toki kyllähän pervossa mielessä on joskus pyörinyt takaveto Airflow 99..
Tosin ei A-Mantakaan hullumpi olisi nykyaikaisella moottorilla.. 8)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja always BB »

https://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o

Toi on varmaan tehty awd mallista, samallaisia tekevät vanhoista quattro audeista
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

always BB kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o
Toi on varmaan tehty awd mallista, samallaisia tekevät vanhoista quattro audeista
Paitsi tossa ei oo mitään vakiota ja se on käytännössä putkirunkolaite.

http://lundgrenracing.se/videos
jeeeeeee!
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja always BB »

Keme kirjoitti:
always BB kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o
Toi on varmaan tehty awd mallista, samallaisia tekevät vanhoista quattro audeista
Paitsi tossa ei oo mitään vakiota ja se on käytännössä putkirunkolaite.

http://lundgrenracing.se/videos
Niinhän noi tahtoo olla tollaisia kevennettyjä ym,ym eikä tahdo kulkea suoraan
kun joka kurvissa pitää ripa edellä mennä, syykin miksi tehdä noin, kun ei ole
enää montaa taka veto mallin autoa mistä tehdä

Mutta kivoja projekteja kaikki
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Kuva
Saab 9000 -96 2.0T
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kannattaa muuten sitten hakata/muokata tulipeltiä ton imusarjan jarrutehostimen alipainelähdön kohdilta ennen kuin tekniikka on paikallaan. Se on vähän nafti väli.
jeeeeeee!
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja molokki »

always BB kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o

Toi on varmaan tehty awd mallista, samallaisia tekevät vanhoista quattro audeista
Oon noita norjanpoikien videoita,totakin aina välillä kattellu,mutta täytyy täs nyt kertoa kun viime kesänä norjas hengailin jonku tuppukylän huoltiksen pihalla jätskillä,niin vanha 500 sarjane BMW tuli vitunmoisella vauhdillaviereiseen ympyrään ja sladissa puol kierrosta ja sit loppu voima ja renkaat sai pidon ja bemu pomppi eestaas pitkin poikin ja melkee kaatu.Nolona tietyst kaasutti pois.Vartin pääst tuli uudestaan ja kumit ulvoen sladiin,mutta sukkana läpi.Että ei onnistu kaikilta eikä kaikilla.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
septo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2015 15:25
Paikkakunta: Tre/ Jkl

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja septo »

Nonni, nyt oli pakko liittyä itsekkin foorumille, on itselläkin samanlainen "projekti" menossa. Omalla kohdalla on rakentelussa (ollut jo jonkin aikaa) B Omega 9-tonnarin koneelle. Paljoa ei puutu ja jos hyvin käy niin savut otetaan ensi viikolla (tai joskus keväämmällä)...

Aikalailla samalla kaavalla tuntuu nuo muutkin projektit etenevän, ainut ero mitä huomasin niin itse tein imusarjan tonnarin imusarjasta josta leikkasin läppäkotelon irti ja istutin sen toiseen päähän.
Muutoin ollut yllättävän "kivuton" projekti, tosin näitä "vartin" hommia on ollut yllättävän paljon.

Ko. foorumia ja OCF:ää läpi kahlanneena näitä projekteja tuntuu olevan aika montakin ja "huhut" ainakin kertovat että osa projekteista on saatettu päätökseen eli konttorilta on leima saatu haettua.
Jos joku joka on saattanut ko. homman päätökseen voisi laittaa kokemuksistaan "inssisedän" kanssa
tietoa, olisin kiitollinen (esim. mitä papereita konttorille mukaan, suurimmat vaikeudet jne...)
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Kuva


Öljypohja on nyt hitsailtu läjään ja pistetty paikalleen.
Saab 9000 -96 2.0T
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Kuva


Painelaakerille tuli tehtyä 16mm koroke 500 kulutus teräksestä, kestää ainakin :D

Kiitokset neuvoista Keme:lle.
Saab 9000 -96 2.0T
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Hariselta tuli hestec x32 bolt on setti trionic5 johtosarjaan ja vag puolat.

Ei kellään sattus olemaan kuvaa imusarjan paikkeilta että näkis miten noi alipaine letkut meni? Omat kuvat on mystisesti hävinny :evil:
Saab 9000 -96 2.0T
opeura
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 16:33
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja opeura »

?
Viimeksi muokannut opeura, Su Maalis 22, 2015 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jeba kirjoitti:Hariselta tuli hestec x32 bolt on setti trionic5 johtosarjaan ja vag puolat.
Ei kellään sattus olemaan kuvaa imusarjan paikkeilta että näkis miten noi alipaine letkut meni? Omat kuvat on mystisesti hävinny :evil:
kaasuläpältä bensanpainesäätimelle, venakopasta huohotus takaiskun läpi kaasuläpälle, kaasuläpältä bypassille/dumpille, imusarjasta MAP anturille ja sitten imusarjasta jarrutehostajalle. Olisiko siinä kaikki tarpeelliset?
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin