2.0t 9-5 -00
Re: 2.0t 9-5 -00
Noniin viime viikolla saatiinn parin pitkän päivän jälkeen kone läjään ja käymään. Tulihan siinä pari pikku muuttujaakin mitkä nyt aina kuuluukin asiaan. Budjettiki veny muutamalla satasella...
Mistähän mahtaa johtua että OBD laitteiston kun kytkee OBD mokkula valo välähtää vain kerra ja ei jostain syystä yhistä Torqueen? Voiskohan auttaa jos asentaa torquen uudelleen puhelimeen?
Iskee muutamia vikakoodeja joita olis kiva tarkastella. yks on bypassilta ja toinen vissiinkin moottorinlämpötila anturilta kun lämpömittari putoo välillä, sillo tulee vikakoodia ja mahollisesti kolmas sytytyksen puolelta kun sytytys ei vissiinkään ole ihan kohdillaan
Minkälaisia neuvoja antaisitte tuon sytytyksen säätämiseen oikeaksi? eikös se säädetä samaan aikaisesti jakopäästä jotenkin kampura asennosta?? Koitin jotain ohjeita ettiäkkin foorumilta mutta en oikein tahtonu löytää tähä T7 säätöön tietoa.
Ja jotaki nyt taas jäi kysymättä...
Mistähän mahtaa johtua että OBD laitteiston kun kytkee OBD mokkula valo välähtää vain kerra ja ei jostain syystä yhistä Torqueen? Voiskohan auttaa jos asentaa torquen uudelleen puhelimeen?
Iskee muutamia vikakoodeja joita olis kiva tarkastella. yks on bypassilta ja toinen vissiinkin moottorinlämpötila anturilta kun lämpömittari putoo välillä, sillo tulee vikakoodia ja mahollisesti kolmas sytytyksen puolelta kun sytytys ei vissiinkään ole ihan kohdillaan
Minkälaisia neuvoja antaisitte tuon sytytyksen säätämiseen oikeaksi? eikös se säädetä samaan aikaisesti jakopäästä jotenkin kampura asennosta?? Koitin jotain ohjeita ettiäkkin foorumilta mutta en oikein tahtonu löytää tähä T7 säätöön tietoa.
Ja jotaki nyt taas jäi kysymättä...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: 2.0t 9-5 -00
Sytytystähän ei säädetä mekaanisesti mitenkään, ennakothan tulee ohjelmallisesti.
Ja lämpöanturi vaihtoon. Alkuperäistä tilalle, tarvikkeista voi tulla ongelmia kun näyttää vääriä arvoja.
Vikakoodit vaan tänne esille, helpottaa vikojen arvailua.
Ja lämpöanturi vaihtoon. Alkuperäistä tilalle, tarvikkeista voi tulla ongelmia kun näyttää vääriä arvoja.
Vikakoodit vaan tänne esille, helpottaa vikojen arvailua.
Re: 2.0t 9-5 -00
Sidihän ei näytä kun ensimmäisen vikakoodin? vai onko sieltä mahdollista saada jotenkin kaikki fcode:t näkyviin? :O Yrittäny kyllä pyöritellä että sais muitaki koodeja ulos mutta en ole saanut kun tuon bypassi vikakoodi joka johtuuki vissiin siitä että bypassin anturia ei ole tulpattu mitenkään kun on ohitettu.raimsshi kirjoitti:Vikakoodit vaan tänne esille, helpottaa vikojen arvailua.
Todellakin alkuperäinen anturi. En ole koskaan oikein luottanut noihi tarvike osiin. Jotkin osat on kyllä poikkeuksia.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: 2.0t 9-5 -00
Tarkoittanet bypassin anturilla sitä ylimäärästä ohjausboksia, joka on ohitettu nyt? Ei pitäisi tehdä vikakoodia, jos sähköpistoke on kiinni.
Sidistä ei saa kuin yhden vikakoodin ulos.
Mitä tarkoitat sillä että sytytys olisi pielessä?
Sidistä ei saa kuin yhden vikakoodin ulos.
Mitä tarkoitat sillä että sytytys olisi pielessä?
Re: 2.0t 9-5 -00
Ainkin jkl PCS:ällä riku sanoi että johtuneis siitä. Rupes heti antaa koodia kun auto softattiin. ? Kun nollaa koodit nii rauhallisella ajolla ei tuukkaan koodia mutta ku polkasee nii sitten tullee ?
Edit.
Tyhjäkäynnillä esim kuullostas siltä että polttais ylimäärästä ku pientä pauketta kuuluu jostakin ja kierokset heijaa 750 - 880 välillä. Vai voisko johtua tyyliin kasetista ? Tulpat on kyllä vaihdettu.
Edit.
Edit.
Tyhjäkäynnillä esim kuullostas siltä että polttais ylimäärästä ku pientä pauketta kuuluu jostakin ja kierokset heijaa 750 - 880 välillä. Vai voisko johtua tyyliin kasetista ? Tulpat on kyllä vaihdettu.
Edit.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 2.0t 9-5 -00
Sen sytytyskasetin vois avata ja kattoo sen eristeen kunto.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: 2.0t 9-5 -00
Täytyy avata ja kahtoa.sabatti 96 kirjoitti:Sen sytytyskasetin vois avata ja kattoo sen eristeen kunto.
Sitten tuossa kun pistää moottorijarrulle ja sit kytkimen pohjaan niin auto kierrokset tippuu nii alas että auto meinaa sammua ja välillä sammuukin. Kaikki alipaine letkut ym käyty läpi et sieläkään ei pitäis missää olla mitää ku vielä crc tä vähä sumuttelin autokäynnissä ja ei reagoinu mitenkään.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
-
- "Aero"
- Viestit: 383
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2.0t 9-5 -00
Imuvuotoo tai jako pielessä?
Re: 2.0t 9-5 -00
Imuvuotoakaa en oo mistää löytäny ku käyny kaikki letkut läpi mutta kait sitä vois vielä tarkistas 3 kerran.
Jaosta en usko et olis pielessä ku tehtii nii huolellisesti ja pyöriteltii konetta ja merkit oli kohillaan ja käy nätisti kieroksilla. Täytyy seki vielä vissii tarkistaa sitten varmuuden vuoksi.
Jaosta en usko et olis pielessä ku tehtii nii huolellisesti ja pyöriteltii konetta ja merkit oli kohillaan ja käy nätisti kieroksilla. Täytyy seki vielä vissii tarkistaa sitten varmuuden vuoksi.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: 2.0t 9-5 -00
Onko tk-moottori varmasti oikeinpäin? Sekin aiheuttaa kaikennäköistä kivaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 2.0t 9-5 -00
edit:saba90 kirjoitti:Onko tk-moottori varmasti oikeinpäin? Sekin aiheuttaa kaikennäköistä kivaa
Ööööö ?? tarkotatko tyhjäkäyntimoottoria ?
Olin lukevinani ettei femmoissa olis sellaista ??
Viimeksi muokannut mrvilho, Su Tammi 18, 2015 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: 2.0t 9-5 -00
Itellä kävi viime kesänä sillein että olin laittanu sen moottorin "väärinpäin" eli se tk-moottorissa oleva nuoli oli väärään suuntaan mihin piti,tuli etittyä ilmavuotoa autosta aika kauan ennenkuin huomasin tuon
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 2.0t 9-5 -00
Sitä saa kyllä femmasta etsiä tai jos sellaisen löytää, niin sen voi surutta heittää pois konehuoneesta, se ei sinne kuulu.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.0t 9-5 -00
Aijaa et näissä ei oo tk-moottoria?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 2.0t 9-5 -00
Ei ole, kuten ei tcs-tonnarissakaan. Sähköinen kaasuläppä hoitaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83