Riston vanhojen Saabien projektit!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Vaikuttaa siltä, että Juhalla on tallissa ihan pistämätön kone! Upea! 8O

Kyllä minun muistikuvani tuosta Sinun juhlamallisi konehuoneesta on muilta osin ihan muistikuvieni mukainen! Todella hieno konehuone, siinä on varmasti myös vanhat hammasharjatkin olleet hommissa. On se vaan hieno, siinä sitä tavoitetta on ja malli, millainen konehuoneen pitää olla! Kiitos kuvista!

Se alkaa tuo muisti tehdä kepposia! Jossain minä kyllä olen kohdannut tuollaisen mustaksi värjätyn 900:sen venttiilikopan? No, tietysti noissa 16 venttiilisten kansissa, mutta myös näissä vanhoissa kansissa?

Kyllä minulla on vielä putsaamista, kun katselee omaa juhlamallini konehuonetta.

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Tuonhan kun pesasee niin se on kuin uusi!
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kun minulla on monta vanhaa projektia menossa, niin täytyy välillä aina tonkia näitä valmiimpien autojen tilannetta. Tässä alla on kuva MR Saab 96 V4 Super GL -79 takapuskurista. Siitä näkee, että tuon puskurin keskellä oleva lista on viallinen. Eihän tuo tietysti menoa haittaa, mutta kun se olisi ehjä, niin näyttäisi paremmalta! :D

Kuva

Siis, jos jollakin sattuisi tuollainen uusi/ehjä lista olemaan, niin ostaisin mielelläni. Tutkikaapa varastojanne? Toisaalta täällä foorumilla on tietäjiä ja heiltä kysyn, voisiko jostain löytyä kuvan mukaista listaa uutena metritavarana? Otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Pitää hiukan fiilistellä! Tästä tämä Minun Saab-aikani alkoi. Löytyipä vanha mustavalkoinen valokuva pihastamme vuodelta 1971. Siinä ovat isän ja pojan autot jonossa! Tuo takimmainen on minun eka Saabini Tyrolinvihreä V4 -71. Aika kauan on hommat Saabien kanssa kestänyt? Tämä on minulle aika nostalginen kuva! :wink:

Kuva

Tuo edessä oli kolmas Mersu, millä minä taksissa jo tuolloin ajelin isäni apumiehenä. Sitähän sitten jatkuikin aina syksyyn 1990. Tulivat Imatran ja ympäristön tiet tutuiksi!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
molby
"Hirsch"
Viestit: 876
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja molby »

tuo listahan on kaiketi sama, kuin ensimmäisten vuosimallien og 900 ja saman ajan 99. eli ajoittuu samalle vuosille kuin tuo 96.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Lehtosen Juhalla on sopivaa listaa uustuotantona Hollannista. Tarralistaa, joten helppo kiinnittää ja tulee sekä musta kumi että kirkkaat osat kerralla valmiiksi.
http://www.vesapohjalainen.com/lehtonen ... c_0142.jpg

99:ssä on sama lista -77 mallista lähtien jonnekin -78 malliin saakka. 900:ssa ei muistaakseni samaa listaa ole ollut, voin olla väärässäkin
# 419 Vesa Pohjalainen
molby
"Hirsch"
Viestit: 876
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja molby »

tehdäänpä korjaus, tuota listaa ei ole ollut 900, mutta 99 kylläkin.
siinähän on se kokonaan vaihdettava yhdessä nipussa, ylälista- keskiosa -alalista, niin kuin pohjolaisen kuvasta tullee ilmi.
900 78 - 80 kapea yksittäinen kromilista, jota varmaankin saatavissa tarvikeliikkeistä.
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Lehtosen Juhalla on sopivaa listaa uustuotantona Hollannista. Tarralistaa, joten helppo kiinnittää ja tulee sekä musta kumi että kirkkaat osat kerralla valmiiksi.
http://www.vesapohjalainen.com/lehtonen ... c_0142.jpg

99:ssä on sama lista -77 mallista lähtien jonnekin -78 malliin saakka. 900:ssa ei muistaakseni samaa listaa ole ollut, voin olla väärässäkin
Ompas muute kätevän näköstä listaa puskuriin. Paljoko tuommosella on hintaa?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

http://www.vesapohjalainen.com/lehtonen ... absale.htm

Tuolla on muitakin käteviä osia. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hyvä Vesa, tuo Juhan varaosa-sivu on erinomainen näitä vanhoja Saabeja harrastaville! :D

Jos teet tilauksen Juhan varaosasivuilta, niin tee se suoraan Lehtosen Juhalle!

On tosi mukavaa, että eri kansalliset Klubit tuottavat näitä erilaisia "uustuotanto-osia". Tästä asiasta taisi olla ihan kannanottokin aikoinaan näissä IntSaab kokouksissa!
Viimeksi muokannut ristos, Ma Tammi 26, 2015 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Vielä kun saataisiin Super kuupan takavalot uustuotantoon ja ehkä takalasinritilä :)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kappas, parille keulamerkille olisi tarvetta eivätkä mitenkään älyttömän hintaisia näköjään Lehtosella olisi. :) Lokasuojan listatkin pitäisi joskus satkuun uusia...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kun näin talvipäivinä minulla ei ole mahdollisuuksia tehdä konkreettisia töitä noiden projektiautojen kanssa, niin tänään piti askaroida tuon arkiautoni kanssa. Nyt tulee Webastoa käynnistettyä sen verran runsaasti, Mersu sai tänään lopultakin "pikkumustan" entisen Defan 10A:rin kiinteän akkulaturin. Nyt voi sitten rauhallisesti ja turvallisin mielin Webastoa käytellä! :D

No, varaosavarastohan täydentyi sitten tänään. MR 96:nen sai uudet listat puskureihinsa kevääksi. Kaikki H-moottorini venakoppien huohotinputket saivat uudet läpivientikumit. Lisäksi kahteen moottoriin löytyi varalle ilmanputsarilta kasarille menevä putki, missä tuo putsasin pää on pienempi kuin kaasarin puoleinen.

Hieno juttu oli myös se, että tavoitin käytetyt, mutta ehjät jarrukilvet 96:seen. Ne tuntuvat olevan myös katoavaa luonnonvaraa?

Niin ja varastooni päättyi tämäkin!

Kuva

Kuva

Nyt onkin sitten puhallettava hetken ja odotella lämpiä ilmoja, että pääsee todellakin askartelemaan!
Viimeksi muokannut ristos, Ti Tammi 27, 2015 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24015
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mistä sä aarteita oikein löydät?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ei ole mitään poppakonsteja, silmät ja korvat auki! Puskaradio on myös hyvin käyttökelpoinen ja täällä foorumilla on paljon vapaata tietoa. Näin tämä tapahtuu. Minulle on kyllä vuosikymmenien aikana syntynyt aikamoinen verkosto, se on kyllä totta. Lisäksi taidan olla aika sitkeää sorttia ja yritteliäs! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Vastaa Viestiin