Projektin kohteen ostin serkkupojaltani ihan käyttöautoksi, koska tuolloinen ysikymppi aina ajoittain "telakoitui". Ihan asiallinen 270 tkm ajettu perus työjuhta silloin kyseessä.
Lähtötilanne pari tuntia ostosta paikallismiittingissä 31.3.13:
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-Be3ZS7xp7jQ/VMKijImzcDI/AAAAAAAAAjU/OtBx6pZ1kcA/w640-h480-no/1.jpg)
Ihan hyvät kalvot olivat olleet laseissa jo aiemmin ja ovatkin saaneet jäädä paikalleen oikeastaan sen takia, ettei minulla muistaakseni koskaan missään niitä ole ollut. Myöskin 6x9 kajarit olivat jo kiinni, joten menevät samaan tyyliin...
Mukana tulleet ysärityyliset klassikkovanteet Fondmetal Tech 1:set, jotka aikanaan pyörivät toisen serkun tonnarin alla, löysivät hetkeksi paikkansa autossa. Tässä käyttörakkine on jo alkanut muuttua harrastamisen puolelle, koska ilmanohjaimiakin ja pientä etupään madallusta esiintyy.
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-HVf0X5GNdHc/VMKikrB6p2I/AAAAAAAAAjc/LMzH6Cssm6Y/w640-h395-no/2.jpg)
Nämä kirkkaat vilkut ovat olleet kyllä reilusti yli kymmenen vuoden aikana monessa autossa! Laitoin setäukon tuomaan heti nuo, kun Bilsportissa mainoksen näin. Muistaakseni maksoi markoissa melko paljon, mutta ovat kyllä kestäneet.
Jossain vaiheessa rupesin tutkimaan hiukan ruostetilanteita. Autoa on kyllä pidetty ilmeisen hyvin aina, mutta siinäkin saattaa olla huonot puolensa. Takaosastolla nimittäin liiankin huolellinen massaus ilmeisesti oli tukkinut vedenpoistoja iskaripalkista ja pari iltaa saikin hitsailla reilusti. No vetaritunnelit olivatkin sitten ylivoimaisesti parhaat, mitä koskaan minulla olevissa on ollut. Möhnän alta löytyi nimittäin vitivalkoista alkuperäisväriä ja ei koskaan ole hitsattu, tai sitten on tehty hyvin ja todella huomaamattomasti!
Ehtoona eräänä rupesin miettimään, että miltäköhän valkoiset aerot näyttäisi alla. No hiomapaperia kesäiltana kehiin ja maalia. Ruiskutusmahdollisuudet silloin huonot, joten se erittäin huono kilikalivaihtoehto kehiin! Kunnon pohjat, kunnon maalit, kunnolla tehtynä, niin tuli kyllä mielestäni hyvät ja kesäautoon
kestävät. Näin mentiin syksyllä talviunille:
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-N-sLocK_l78/VMKiqGD3WPI/AAAAAAAAAj8/qHzEJta39cM/w640-h480-no/6.jpg)
Mielestäni ulkonäkö alkaa näyttämään nyt oikein hyvältä! Saattavathan jotkut härpäkkeet jakaa mielipiteitä... Takalasinritilää en laita, koska minun silmään ei satu 3/5d ysisataseen. Aika helposti tälläisen olisi saanut tehtyä myös vuonna 93.
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-6syKHPfP4No/VMKio3arE9I/AAAAAAAAAjs/C4SOVlvpH_I/w640-h480-no/4.jpg)
Sisustaltaan erittäin askeettinen, mutta kovin hyväkuntoinen. Ensimmäinen omistaja varmaan yritti saada ruksattua epätoivoisesti kellonkin pois varusteista... No se oli sitä aikaa ja hyvä että joku edes silloin pystyi ostamaan uuden auton. Kuvassa myös se huonompi ovi... Kumiläipäreen alta täytyy se pieni pintaruoste jossain vaiheessa hioa pois....
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-HsCw9kxIWpQ/VMKiq_9RpuI/AAAAAAAAAkE/_8z2LELMz7w/w640-h480-no/7.jpg)
Persuiksissa on kyllä vielä tekemistä. Koukku saa lähteä ihan ulkonäön takia ja kilven taakse mustaa! Mielestäni aikanaan oli melkein kaikissa musta tausta korin väristä riippumatta, mutta näissä loppupään karvalakkiversioissa usein korinvärinen. Ei yhtään hyvä varsinkaan tässä mustavalko värissä! Jäänyt vielä tekemättä tuon kahvan viereisen pienen lommo/ruostekohdan takia.
![Kuva](https://lh6.googleusercontent.com/-h9ZcBFP0YSs/VMKipaNHz_I/AAAAAAAAAj0/WYR02JkvtYw/w640-h480-no/5.jpg)
Aeroprojektissa on ollut jotenkin sellainen vedenjakajakohta pitkään, ettei oikein tiedä mihin suuntaan mennä. Vielä voisi kääntää suunnitelmat nimittäin entisöinninkin puolelle. Tämän kanssa antaisi ennemmin sitten niille "ysäriteinihommille" oikein kunnolla vallan! Ruvetaas oikein porukalla miettimään mitä tälle vielä keksisi.