FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Noita BBS-vanteita on myös ollut 9-5 V6 diiseleissä vakiovanteina.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ihan mukava lisätieto, koska tässä on ollut hieman alakuloisuutta, mitenkään ng900 morkkaamatta, kun sekä talvi- että kesävanteet on semmosesta :lol:

Amul on pyöriny reilu 200 lukemissa. Se kuulemma viittaa imuvuotoon, ja semmosen löysinki. Eli kun uutta konetta uudella softalla tankki täynnä etanolia väkisin ruuvattiin käyntiin, niin imusarjaan piti antaa vähä lisää polttoainetta. Ja sitä varte avasin jonku punasen tulpan... No se on ehkä aavistuksen löysällä, mutta halvan ja helpon ranetuksen jälkeen amul tippu ensin 30 ja sitte -3 :D En nyt ole kattonu, mihin on asettunu sen jälkeen...

Eli kunnon rautalankapatentti. Kiristettynä pohjaan, ettei pääse heiluun.
Kuva

Kuva

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Amul 200 on ihan normaali.. se tarkoittaa että 2% pyydetään lisää tavaraa pumpulta. Imuvuoto nostaisi amulin lukemiin ++1000...

Minulle on sanottu että Amul:in normaalit arvot vaihtelevat -500 ja +500 väliltä. Silloin voidaan katsoa kaiken olevan kunnossa. (jos esim. rötäämistä, pätkimistä ei esiinny)

Ja sitten Amul ja AD85 kulkevat tavallaan käsikädessä. Jos etanoliadaptaatio on vaikka vähän alakanttiin(mikä voi myös olla normaalia eiväthän nämä ideaalisia laitteita ole), sen ei siis tarvitse olla kuin vaikka 2% alhaisempi mikä on toleransseissa ja riittävä tarkkuus säädölle. Eli jos oletetaan että oikea konsentraatio olisi 82% etanolia (ST1 ilmoittaa re85:sen olevan 82-83%)ja ad85 löytää arvon 800.. niin tuo aiheuttaa jo sen että Amul nousee plussalle jotain 100-200 välille. Normaal.

On myös sanottu että jos AD85 on aina täyttä etanolia käytettäessä 850 niin tällöin olisi vikaa/epätarkkuutta jossakin.. yleensä softapuolella suuttimen mallinnukseen (softalle) liittyvissä parametreissa esim.väärin asetettuja suutinvakioita, suuttimen nopeutta jne..

Tuo Amul saattaa vaihdella paljonkin riippuen mm. kaikesta esim ajotilanteesta.. kuormituksesta jne.

Edit: lisätty pari juttua, rötääminen ja suuttimen mallinnus
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Pakari kirjoitti:Amul 200 on ihan normaali.. se tarkoittaa että 2% pyydetään lisää tavaraa pumpulta. Imuvuoto nostaisi amulin lukemiin 1000...

Minulle on sanottu että Amul:in normaalit arvot vaihtelevat -500 ja +500 väliltä. Silloin voidaan katsoa kaiken olevan kunnossa.

Ja sitten Amul ja AD85 kulkevat tavallaan käsikädessä. Jos etanoliadaptaatio on vaikka vähän alakanttiin(mikä voi myös olla normaalia eiväthän nämä ideaalisia laitteita ole), sen ei siis tarvitse olla kuin vaikka 2% alhaisempi mikä on toleransseissa ja riittävä tarkkuus säädölle. Eli jos oletetaan että oikea konsentraatio olisi 82% etanolia (ST1 ilmoittaa re85:sen olevan 82-83%)ja ad85 löytää arvon 800.. niin tuo aiheuttaa jo sen että Amul nousee plussalle jotain 100-200 välille. Normaal.

On myös sanottu että jos AD85 on aina täyttä etanolia käytettäessä 850 niin tällöin olisi vikaa jossakin.. yleensä softapuolella väärin asetettuja suutinvakioita, suuttimen nopeutta jne..

Tuo Amul saattaa vaihdella paljonkin riippuen mm. kaikesta esim ajotilanteesta.. kuormituksesta jne.
Vihdoinkin tuli vastaan tähänkin tyhjentävä vastaus kun ikinä oikeen tienny missä Amulin pitäisi pyöriä enkä ole sitä muistanut vesaltakaan ikinä kysyä. Itellä on kan yleensä siinä ~+200 tienoolla.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos Amulissa tapahtuu luokkaa satasien muutoksia kesken tankillisen niin usein myös AD85 arvo on muuttunut, eli softa on adaptoitunut uudestaan. Näin käy ainakin mun femmassa useasti. Tankkauksen jälkeen löydetään AD85 ja sitten se on hieman muuttunut jossain välissä.

Esim. edellisellä tankillisella kävi näin:

Heti tankkauksen jälkeen:
AD85: 790
Amul: n.200

Sitten loppupuolella tankillista:
AD85: 820
Amul: 40

Eli:
Väittäisin että JP_Vetten tapauksessa kun amul laski 200->34 niin tuossa muutoksessa softa on adaptoitunut uudestaan ja siellä on uusi, hieman muuttunut AD85 arvo myös. Todennäköisempi vaihtoehto mielestäni tämä kuin se, että siinä olisi imuvuoto ollut.. Koska imuvuoto yleensä aiheuttaa paljon suuremman Amul arvon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oukhei. Eli ihan niinku sitä vesa67:lle joskus sanoin, niin apinalle ei sais antaa liian tarkkoja työkaluja, koska tieto lisää tuskaa :D Onhan liian suurta adaptaatiota varte sit se kuuluisa vikavalo kojelaudas...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kannattaa toki varmistaa, ettei se paineilmaliittimen o-rengas ole ihan kovettunut tai useammassa osassa.
Ei siellä isoa vuotoa ainakaan ole, mutta hyvin pieni voi olla, jota ei vielä edes amulissa selkeästi huomaa.

Uusi maksaa ehkä euron ;).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Täytyy palata tohon o-renkaaseen jonain synkkänä ja myrskyisenä yönä, kun on inspiraatio hommaan, muistikuva sen suorittamisen tarpeesta sekä ennenkaikkea o-rengaslajitelma käden ulottuvilla :D

Mut ku tuo auto rouskuttaa muuten melko mallikkaasti eteenpäin, niin jotain pitää haukkua. Ja tällä kertaa haukkumisen kohde on arvontalaulu, mitä tuo automaattinen vaihdelaatikko laulaa. Tai arpoo. Tai en mä oikeen tiä.

Kun SID-infon vaihdesymboleita Googlaa, on tämmönen aina eteen tuleva lista:

2=reverse
3=neutral
5=first
6=second
7=third
8=fourth
11=third lock up
12=fourth lock up

Tosin toihan on epäuskottava jo sinänsä, että mullahan on viislovinen loota. Ja oma seikkaperäinen päätelmäni vaihteista olisi seuraava:

2 = R
3 = N
5 = 1
6 = 2
7 = 3

11 = 3 turbiinilukolla
28 = 4
12 = 4 turbiinilukolla
29 = 5
13 = 5 turbiinilukolla

Kasikin joskus vilahtaa, mutta miksi toi kakkonen liitetään eteen aika usein? Vai onko 28 ja 8 lopulta samat?

Ja sitte se itse hämmästely. Ajelen aika paljo alle 80 rajotuksilla olevia osuuksia, joissa norminopeus on karvan alle 60. D:llä körötellessä auto ajelee nelosvaihteella turbiinilukko auki, jolloin bensaa palaa turhaan öljyn hämmentämiseen.

Tuossa 60:ssä kun tökkää kepin D:ltä neloselle, niin vaihde on edelleen nelonen, mutta turbiinilukko menee kiinni. Tämä vahvistettu ihan vain kevyellä kaasunpainalluksellakin, jolloin turbiini ei anna kierrosten nousta eri tahdissa nopeuden kanssa.

Vastaavasti 50 vauhdissa saa lukitun kolmosvaihteen lykkäämällä kepin D:ltä kolmoselle. D:llä mentäis taas luistaen ja polttaen bensaa.

Miksi? Vai onko tuo vain mun arpalaatikon ominaisuus? Hölmöltä se tuntuu ajaa automaattilaatikolla keppiä tökkien, mutta kun joka päivä taajamassa pyörii aika paljon, niin kai se on pakko liittyä ilmastotalkoisiin omaltakin osalta. Vai onko tässä taas joku juttu, että kun tökkää Techin kiinni ja vaihtaa pari bittiä, niin johan muuttuu fiksummaksi :)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5267
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tobbana kirjoitti: 5-portaisessa:
2 - Reverse
3 -Neutral
5 - Gear 1
6 - Gear 2
7 - Gear 3
8 - Gear 4
9 - Gear 5
11 - Gear 3, lock up
12 - Gear 4, lock up
13 - Gear 5, lock up

28 - Gear 4, slipping lock up
29 - Gear 5, slipping lock up
Slipping lock up on siis osaluisto turbiinilukolla. Ei jysäyttele turhaan pienempää pesään vaan sallii lievän luiston.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6&start=38
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On se vaan niin, että turhaan minäkin olen vuosikausia jaksanu venakopan tiivisteitä vaihtaa, jotta Saabin lohko ei huohottaisi sieltä niin rumasti. Ja samaa harrastaa isänikin. Nyt loppu se, ja jatkossa saavat rauhassa hikoilla - toki suoran noron takia vaihdan jatkoski. Usein täältä foorumilta saa lukea milloin ylisuuresta momentista ja milloin huonosta tiivisteestä, jonka piikkiin olen aina vuodot laittanu. Meinaa tää mun alle kympin ajettu tehdasuusi konekin on jo alkanu hikoileen sieltä.

Kuva

Mut niin tai näin. Päätin sitten ostaa Jenkki-vilkut. Ja kun pelkät vilkut on niin tympeet, niin pitäähän niihin saada lamppu oranssin lätkän taakse, jotta olisi hienommat.

Hommaa ei tietenkään helpottanut se, että vuoden vaihteessa suoritetun muuton jäljiltä kaikki "harrastekama" on edelleen sekaisin laatikoissa, ja niitä laatikoita on paljo. Tosi paljo. Lisäksi harrastukselleni pyhitetyn luolan käyttö on vaikeaa, kun siellä on niin paljon Saabin osia.

Kuva

Kuva

Siinä kolvia (ja erityisesti tinaa) etsiessä lajittelin kemikaalikki yhteen kasaan omalle hyllylle. Ei ihan huono lajitelma tämmöselle kaupunkikämpäs asuvalle :mrgreen:

Kuva

Vuosien varrella on tullut varmaa 20 Motonetin muovipussia, joissa jokaisessa jotain, mitä ehkä tarttee taas. Vihdoin ja viimein (sitä tinaa etsiessä) lajittelen esimerkiksi polttimot yhteen laatikkoon. Jaa miten niin aina ostanu mentaliteetillä "ostanpa pari ylimääräistä, jotta ensi kerralla ei tartte kaupasta hakea". No eipä hetkeen tartte lisää ostaa ainakaa noita malleja...

Kuva

Polttaa polttaa. Tää on jo tinaan liittyvä, muttei tinarulla tässäkään laatikossa ollut.

Kuva

Mut niin tai näin, kyllä se rulla löytyi lopulta. Ajattelin asentaa maltilliset 2W tuikut heijastimien taakse.

Kuva

Hommaa ei kyllä edesauttanut se, että kyseisten tuikkujen kannat oli jotain paskarautaa, johon ei tina tartu.

Kuva

Eipä sillä, niistä miljoonasta Motonetin pussista löyty isompia kantoja, johon saa sitte 5W polttimot kii. Taisin näitä ostaa avon vilkkuprojektia varte, ja jäi käyttämättä.

Kuva

Sit vain reikää umpion taakse. Ei tartte mitata optimaalista halkaisijaa, ku tekee kerrasta jämptin.

Kuva

Mukava tietty huomata, että umpion sisällä on vielä umpio, eli heijastin ei olekaan heti ton takana :twisted:

Kuva

Kuva

No enhän minä pienistä. Otin sitten kipinöitä lyövän poran käteen, ettei tarvi leikkiä.

Kuva

Noih :P

Kuva

...ttu

Kuva

No eihän siinä auta sitten kuin aukasta umpio. Toisaalta ihan jees, että saa sitten samalla siivottua isoimmat roinat sisältä paremmin :roll: Eli vanha kunnon Proxxon käyntiin. Hyvä peli, vaikka TM sen just haukkuki. Tosin haukku ne NG9-3:n käsijarrukahvaaki. Niillä kans ole mitää näkemystä tavallisen tallaajan elämästä.

Kuva

Olis mulla sahaki tohon Proxxoniin, mutta siitä tulee sisäkäytössä niin paljo hienoa pölyä, että liimamassan sulatus klönteiksi on mukavampi vaihtoehto.

Mut viä vähä.

Kuva

Ja tää päivä tais olla tässä.

Kuva

Jos sitte joku toinen ilta aukois sen toisenki. Ja sit joku kolmas ilta pitäis ne myös laittaa keulalle. Ja sit neljäntenä pitää varmaa tinkiä Coltilta Tekitys viimesen ostoksen kylkiäiseksi, jotta saa sähköt noille ilman isompia ranetuksia. Se viimesin ostos jääköön toistaiseksi salaisuudeksi. Avoon liittyviä juttuja vaa... 8)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Keksein sitte vahingossa, miten noi kromiosatkin puretaan. Eli vedin överiksi koko umpion. Tarkoituksena se, että valo ei olisi niin pistemäinen, vaan tasaisesti koko heijastimen takana.

Kuva

Kuva

Avoprojektista jäänyttä folioteippiä vähän uudeksi heijastinpinnaksi.

Kuva

Kiimaliimalla koko roska kasaan.

Kuva

Lamppu kans kiimaliimalla. On sitte mukava vaihtaa polttimo...

Kuva

Sähkötki tuli nurkkaan valmiiksi ilman Techiä.

Kuva

Kaikkien karvaperseliitosten äiti eli abikot ja rosvot samassa paketissa. Tietää sitte, mistä hakea mystisiä sähkövikoja. Sen takia avossa valot on viäki kytkemättä, ku ei oo jaksanu kolvata ja tehdä hyvin. Nyt ajattelin oikasta. Tämä on vain käyttöauto - harrastepeli erikseen.

Liittimen lukitinki piti kääntää ympäri, ku otti kii lampun kantaan. Ehdein puukolla jo kalvaa vähä uutta reittiä, ennenkö tajusin sen :cry: Mut oppia ikä kaikki. Sinne se suolakura valuu lampun kantaan ja varmaa ennen kesää lamppu jo sammunu kontaktivian takia. Jesarilla tiivistin kuitenki vähä. En jaksanu hakea kuumaliimapistoolia...

Kuva

Lasin paikalleenliimaus ei menny sinänsä nappiin, että en tajunnu sovituksen olevan millimetrin sadasosatarkkuutta. Eli lukitusklipsua piti vähä viilata (ehkä milli), jotta lampun sai naksautettua paikalleen. Niin jämpti se on nyt, että en yhtää yllättyisi, vaikka lasi tai klipsu joku päivä sanoo viimeisen kerran nak :roll: Lähes väkivallalla saa painaa paikalleen.

Kuva

Mut valot toimii, ja ne on aivan loistavat :) Lisäksi efekti oli semmonen kuin halusinkin, eli tasainen valo. Ei semmosta jonne-lediä, joka on kirkkaana yhdessä kohdassa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Liimapinta umpion ja lasin välissä on nyt vähän karu, mutta elämä on :roll: Eli näyttää noi läheltä katottuna vähä itte tehdyltä.

5 W on ehkä inasen turhan kirkas. Mut olkoot. Muistaakseni Volvo S40 (niitä 2000-luvun taitteen ekoja) kylkivalot oli kans 5 W.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei oo viä auto palanu ranetusvaloista huolimatta. Ihan hyvä siis. Ja kun autoki on pelannu moitteetta, niin pitää vähä tikusta keksiä juttua.

Kevättä on monella rinnassa, ja liikenteessä saa kattella vähän väliä, ku joku rattimiesten ykkönen on hakenu uudet kesärenkaat autoonsa keskellä talvea. Valkoset tarrajäljet vaa vilkkuu kulutuspinnalla. No niin tai näin, viimeksi eilen ruuvasin geofonia lumisateessa, joten ajattelin aloittaa oman kevätrintaohjelmani ihan perushuollolla.

Koneen öljyillä on jo menty melkein 6000 km, joten ne saa vaihtaa sitte pääsiäisenä. Edelleen maksimimerkissä, eli hurraa GT17 puolesta :D Jäähdytysnestettä piti vähä lisätä. Pitää varmaa ettiä vuotoa syyläristä tai löysää klemmaria.

Kuva

Automaattilaatikon öljyt on kans tullut katottua aika suurpiirteisellä huolellisuudella, koska siinä pitää täyttyä monta ehtoa:

-aikaa n. 2 minuuttia
-tasainen alusta
-sopivat laatikon lämmöt
-kiva sää
-puhdas nukkaamaton trasseli

Lisää laiskuutta hommaan lisää ohjekirjan maininnat kylmästä kelistä, jopa 20 mm alle alarajan olevasta pinnasta sekä isot varottelut ylitäytön huonoudesta. Tänää sit heitin auton tasaselle parkkiin, D:n silmään ja käsijarru päälle. Hetken ku ootteli, niin johan lämmöt oli tontilla.

Kuva

Ja minimirajalla ollaan :D

Kuva

No helppohan toi on lisätä, ku merkkien väli on nussakasti tasan 4 dl. Ei muuta ku purkin kyljestä mittailemaan.

Kuva

Ja paljon ajoa. Kesärengaskelejä odotellessa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Aisin/warner 4v ohje on lämpösellä laatikolla: 15s pakilla 15s d:llä ja öljyjen mittaus.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Viislovisella käyttöohjekirjan mukaan D, R ja P kukin 15 sekuntia lämpötilan ollessa +80 astetta :)

Jos hämäännyit siitä "D silmään ja käsijarru" niin käytin sitä vain nostaakseni lämpötilan ylös. Eli tarkistus ihan ohjeen mukaan kuitenki.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kylmäkoneen huolto on sitte varmaa yks eniten porukkaa koulukuntiin jakava aihe. No toiset tuhlaa rahaa ja toiset kituuttaa loppuun saakka, kunnes painekytkin katkasee leikin.

Minä kuulun tuhlaajaleiriin. Lähinnä jo siksi, että kesäkuumalla kun se viimeinen mehu puuttuu järjestelmästä, niin se jos mikä harmittaa sitten intiaanikesän iskiessä päälle. Kuntec on maksanut FB:lle vissiin aika paljo rahaa, ku mun syöttees kokoajan mainostavat korjaamoaan. No mainonnan uhrina katoin hinnan, joka on 65 e sisältäen 300 g ainetta. Mutta kun Rengas Turusta ei ole pahaa sanottavaa, niin pitihän niitten nettisivuilta katsoa tarjous: 59 e sisältäen aineet. Eli Kuntecin mainoksen kautta naapurifirma saikin asiakkaan :lol:

Kuva

Eipä siinä hirveää vajausta ollut, joten sinänsä "turha" huolto. Mut nyt voi hyvin mielin mennä kohti kesää tietäen, että kylmää riittää. Jotain mystistä tässä kyllä oli, koska aikaisemmin kompura mourusi tietyllä kierrosalueella kuulostaen lähinnä loppuun ajetulta ohjaustehostimen pumpulta, mutta nyt se oli hiljaa. Pistin oikeen lasin auki, täysin kylmälle lämpötilapyynti ja ajelin vaa. Ei kuulunut vanhaa mouruamista 8O Eli kai ne uudet öljyt järjestelmässä jotain teki.

Viikonloppuna saakin sitte vaihtaa taas öljyt moottoriin. Kesärenkaita en edelleenkään viitti alle pyöritellä näin keskellä talvea.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin