Purku tonnarin pelastus.
Purku tonnarin pelastus.
Tuli eilen ostettua purkuun ajateltu tonnari osiksi (vm92 2.3t CS.)
Ostos matkaan meni melki 5h suuntaansa joten paluumatkalla ajeltua päätin et tätä ei kyllä pureta koska tuntuikin yllättävän hyvältä
Toistaiseksi on mietinnässä et maalataanko ja laitetaan hienoksi ulkoo ja sisältä vai pitäskö "rönttä"näköisenä
Tekniikkaa on vähän laiteltu, ainakin aeron kytkin ja ahdin sekä JT:N 3" putkisto näkyis olevan, paremmin en ole vielä tutkinut et mitä muuta sieltä löytyy ja kulku puoli on mukavan ripee, tosin ajatuksena olis tuolle 300-350hp rakennella.
Mitäs tässä ny muuta tarinois kun kaikkee ny pyörii päässä, mut laitetaan nyt aloituskuvia
http://i59.tinypic.com/fjzvh2.jpg
http://i61.tinypic.com/2dlm6ja.jpg
http://i62.tinypic.com/23itis0.jpg
http://i61.tinypic.com/16lgpqf.jpg
http://i57.tinypic.com/25hfn86.jpg
http://i59.tinypic.com/hvo4rt.jpg
Ja tietenkin kesäksi tulee alle super aerot
http://i57.tinypic.com/9k3rb5.jpg
Autoo rupeen tässä loppukuussa purkamaan ja tutkimaan joten juttua ja kyselyä tulee sit sitä mukaan
Ostos matkaan meni melki 5h suuntaansa joten paluumatkalla ajeltua päätin et tätä ei kyllä pureta koska tuntuikin yllättävän hyvältä
Toistaiseksi on mietinnässä et maalataanko ja laitetaan hienoksi ulkoo ja sisältä vai pitäskö "rönttä"näköisenä
Tekniikkaa on vähän laiteltu, ainakin aeron kytkin ja ahdin sekä JT:N 3" putkisto näkyis olevan, paremmin en ole vielä tutkinut et mitä muuta sieltä löytyy ja kulku puoli on mukavan ripee, tosin ajatuksena olis tuolle 300-350hp rakennella.
Mitäs tässä ny muuta tarinois kun kaikkee ny pyörii päässä, mut laitetaan nyt aloituskuvia
http://i59.tinypic.com/fjzvh2.jpg
http://i61.tinypic.com/2dlm6ja.jpg
http://i62.tinypic.com/23itis0.jpg
http://i61.tinypic.com/16lgpqf.jpg
http://i57.tinypic.com/25hfn86.jpg
http://i59.tinypic.com/hvo4rt.jpg
Ja tietenkin kesäksi tulee alle super aerot
http://i57.tinypic.com/9k3rb5.jpg
Autoo rupeen tässä loppukuussa purkamaan ja tutkimaan joten juttua ja kyselyä tulee sit sitä mukaan
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Purku tonnarin pelastus.
Onko mistä päin tuo tonnari? Täällä iisalmessa olen kiinnittäny tuollaiseen saman korimallin tonnariin huomiota jossa samalla lailla oli ovet vaaleamman vihreet kuin ite auto. Näky olevan monesti viereisellä kavulla missä ite asustelen
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Purku tonnarin pelastus.
Juu sama pelipullasorsa kirjoitti:Onko mistä päin tuo tonnari? Täällä iisalmessa olen kiinnittäny tuollaiseen saman korimallin tonnariin huomiota jossa samalla lailla oli ovet vaaleamman vihreet kuin ite auto. Näky olevan monesti viereisellä kavulla missä ite asustelen
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Re: Purku tonnarin pelastus.
Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta
Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta
Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Purku tonnarin pelastus.
Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55barJanne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta
Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Ari 1622
Re: Purku tonnarin pelastus.
ari_viitanen kirjoitti:Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55barJanne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta
Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Ok, aattelin jo et lähellä kahta käy mut eihän noista halpis mittareista oikeen tie
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Purku tonnarin pelastus.
itellä on tonnarissa ahtoja 1,35barJanne.S kirjoitti:ari_viitanen kirjoitti:Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55barJanne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta
Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Ok, aattelin jo et lähellä kahta käy mut eihän noista halpis mittareista oikeen tie
Ari 1622
Re: Purku tonnarin pelastus.
Onhan toi nyt sentään VDO, eli ei sen pitäisi ainakaan ihan pahinta kuraa olla. Jotkut ovat raportoineet tonnarin vakio-IC:stä n. 1,5bar paineilla irronneita päätyjä ja vakiosuuttimet voi olla aika limitillä jos hyrrä puskee ilmaa reilusti ylös asti. Tosin jos se tehtaan ahdin on, niin tuskin ihan järjettömästi työntää. Paljonko paineet laskee kierroksilla?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Purku tonnarin pelastus.
minkäs väriset on vakio suuttimet?
täytyy mennä testaan noita paineita tässä jossain vaiheessa päivää
täytyy mennä testaan noita paineita tässä jossain vaiheessa päivää
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Purku tonnarin pelastus.
Punaiset,olis mulla vihreet suuttimet jos olet kiinnostunut?465ccJanne.S kirjoitti:minkäs väriset on vakio suuttimet?
täytyy mennä testaan noita paineita tässä jossain vaiheessa päivää
Ari 1622
Re: Purku tonnarin pelastus.
Kävin tuossa pihassa tutkimassa ja siellä on siis nämä suuttimet joten vakiot ilmeisesti.
http://www.ebay.com/itm/FJ421-SAAB-9000 ... 0354149611
Ahdin on siis mitsun td04hl15 ja vakio cooleri.
Paineet laskee sinne 1.1 kierroksilla mut käykö piikkaamassa liian ylhäällä kun se käy siellä 1.8 kulmilla?
http://www.ebay.com/itm/FJ421-SAAB-9000 ... 0354149611
Ahdin on siis mitsun td04hl15 ja vakio cooleri.
Paineet laskee sinne 1.1 kierroksilla mut käykö piikkaamassa liian ylhäällä kun se käy siellä 1.8 kulmilla?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Re: Purku tonnarin pelastus.
Juu noi 465cc suuttimet vois kiinnostaa jos ei oo uuden hintaset
Sitten olis seuraava suunnitelma:
1. suuttimet juuri nuo 465cc
2. cooleri vaihtoon
3. ilmamassamittarin vaihtoo?
4. uusi lastu päivitys
näillä varmaan hipotaan sit sitä 300hp tosin tuo ahdin ei taida piisata kun 280saakka... ?
Sitten olis seuraava suunnitelma:
1. suuttimet juuri nuo 465cc
2. cooleri vaihtoon
3. ilmamassamittarin vaihtoo?
4. uusi lastu päivitys
näillä varmaan hipotaan sit sitä 300hp tosin tuo ahdin ei taida piisata kun 280saakka... ?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Re: Purku tonnarin pelastus.
Huomautus, ne vihreät boschin suuttimet tarvii 3,8 bar bensapaineen jotta tuotto on 465cc
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Purku tonnarin pelastus.
Juu, aivan. Ei kaikkee muista kun innostuuvesa67 kirjoitti:Huomautus, ne vihreät boschin suuttimet tarvii 3,8 bar bensapaineen jotta tuotto on 465cc
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Re: Purku tonnarin pelastus.
No perhana! Mun vanha! Myin vuonna 2005 uudelle omistajalle. : D Vieläkö tässä TCS systeemit kiinni?
-Late
-Late
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.