Purku tonnarin pelastus.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

Tuli eilen ostettua purkuun ajateltu tonnari osiksi (vm92 2.3t CS.)
Ostos matkaan meni melki 5h suuntaansa joten paluumatkalla ajeltua päätin et tätä ei kyllä pureta koska tuntuikin yllättävän hyvältä :D
Toistaiseksi on mietinnässä et maalataanko ja laitetaan hienoksi ulkoo ja sisältä vai pitäskö "rönttä"näköisenä

Tekniikkaa on vähän laiteltu, ainakin aeron kytkin ja ahdin sekä JT:N 3" putkisto näkyis olevan, paremmin en ole vielä tutkinut et mitä muuta sieltä löytyy ja kulku puoli on mukavan ripee, tosin ajatuksena olis tuolle 300-350hp rakennella.

Mitäs tässä ny muuta tarinois kun kaikkee ny pyörii päässä, mut laitetaan nyt aloituskuvia :D

http://i59.tinypic.com/fjzvh2.jpg
http://i61.tinypic.com/2dlm6ja.jpg
http://i62.tinypic.com/23itis0.jpg
http://i61.tinypic.com/16lgpqf.jpg
http://i57.tinypic.com/25hfn86.jpg
http://i59.tinypic.com/hvo4rt.jpg

Ja tietenkin kesäksi tulee alle super aerot
http://i57.tinypic.com/9k3rb5.jpg

Autoo rupeen tässä loppukuussa purkamaan ja tutkimaan joten juttua ja kyselyä tulee sit sitä mukaan :)
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Onko mistä päin tuo tonnari? Täällä iisalmessa olen kiinnittäny tuollaiseen saman korimallin tonnariin huomiota jossa samalla lailla oli ovet vaaleamman vihreet kuin ite auto. Näky olevan monesti viereisellä kavulla missä ite asustelen :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

pullasorsa kirjoitti:Onko mistä päin tuo tonnari? Täällä iisalmessa olen kiinnittäny tuollaiseen saman korimallin tonnariin huomiota jossa samalla lailla oli ovet vaaleamman vihreet kuin ite auto. Näky olevan monesti viereisellä kavulla missä ite asustelen :)
Juu sama peli :D
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta :?
Kuva

Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Janne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta :?
Kuva

Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55bar
Ari 1622
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

ari_viitanen kirjoitti:
Janne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta :?
Kuva

Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55bar

Ok, aattelin jo et lähellä kahta käy mut eihän noista halpis mittareista oikeen tie :D
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Janne.S kirjoitti:
ari_viitanen kirjoitti:
Janne.S kirjoitti:Paljonko näillä uskaltaa ahtaa?
Tuon verran ahtaa tällä hetkellä ja vähän hirvittää koneen kannalta :?
Kuva

Siellä on ilmeisesti joku tehtaalta saatu turbo plus lastu? mikäs se semmonen on ?
Kyllä se tuon kestää eihän tossa ole kuin noin 1,55bar

Ok, aattelin jo et lähellä kahta käy mut eihän noista halpis mittareista oikeen tie :D
itellä on tonnarissa ahtoja 1,35bar
Ari 1622
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja aero »

Onhan toi nyt sentään VDO, eli ei sen pitäisi ainakaan ihan pahinta kuraa olla. Jotkut ovat raportoineet tonnarin vakio-IC:stä n. 1,5bar paineilla irronneita päätyjä ja vakiosuuttimet voi olla aika limitillä jos hyrrä puskee ilmaa reilusti ylös asti. Tosin jos se tehtaan ahdin on, niin tuskin ihan järjettömästi työntää. Paljonko paineet laskee kierroksilla?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

minkäs väriset on vakio suuttimet?
täytyy mennä testaan noita paineita tässä jossain vaiheessa päivää
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Janne.S kirjoitti:minkäs väriset on vakio suuttimet?
täytyy mennä testaan noita paineita tässä jossain vaiheessa päivää
Punaiset,olis mulla vihreet suuttimet jos olet kiinnostunut?465cc
Ari 1622
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

Kävin tuossa pihassa tutkimassa ja siellä on siis nämä suuttimet joten vakiot ilmeisesti.
http://www.ebay.com/itm/FJ421-SAAB-9000 ... 0354149611
Ahdin on siis mitsun td04hl15 ja vakio cooleri.

Paineet laskee sinne 1.1 kierroksilla mut käykö piikkaamassa liian ylhäällä kun se käy siellä 1.8 kulmilla?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

Juu noi 465cc suuttimet vois kiinnostaa jos ei oo uuden hintaset :D
Sitten olis seuraava suunnitelma:
1. suuttimet juuri nuo 465cc
2. cooleri vaihtoon
3. ilmamassamittarin vaihtoo?
4. uusi lastu päivitys

näillä varmaan hipotaan sit sitä 300hp :? tosin tuo ahdin ei taida piisata kun 280saakka... ?
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Huomautus, ne vihreät boschin suuttimet tarvii 3,8 bar bensapaineen jotta tuotto on 465cc
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Janne.S
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 10:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

vesa67 kirjoitti:Huomautus, ne vihreät boschin suuttimet tarvii 3,8 bar bensapaineen jotta tuotto on 465cc
Juu, aivan. Ei kaikkee muista kun innostuu :D
Saab 9000 Aero vm97, Saab 9000CSE Jubileum 2.0t vm97
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Purku tonnarin pelastus.

Viesti Kirjoittaja LR »

No perhana! Mun vanha! Myin vuonna 2005 uudelle omistajalle. : D Vieläkö tässä TCS systeemit kiinni?

-Late
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin