8.3.15 lämmöt nousee ja jatkaa nousuaan, himmailen nelikaistan varteen ja tarkastan nesteet. Ei vuotoja, auto käyntiin ja lämmöt laskeneet.
Kotona tarkstellessa huomaan että öljyä on, mutta jäähdytysneste ruskeaa liejua.
Auto katokseen ja kansiremppaa väkertämää, kuvia tulossa kun remppa alkaa.
Syypää siis lämppärin kennon kylmyyteen oli kannentiiviste.
Edit 20.3.15: Purkaminen aloitettu tiistaina 17pv noin 6h tehokasta työskentelyä viime päivinä niin kansi oli hyppysissä. Ikinä ennen en ole vesipumppua pidemmälle moottorissa purkanut. Homma kuitenkin täysin noviisillekkin suhteellisen helppo.
Kansipahvi näytti ehjältä mäntien kohdalta, mutta repeämä löytyi omituisesti öljykanavan ja jäähdystysneste kanavan välistä. Kannessa ei hapettumaa, mutta palotila karstainen ja imusarja öljyinen.
Nokat irroitettu ja hydrauliset ventiilinnostimet purettuna pöydällä. Yksi nostaja oli erikoisesti vanhempaa mallisarjaa. Kaikki kuitenkin hyväkuntoisia.
joitain kuvia löytyy linkin takaa
http://s1355.photobucket.com/user/Kleim ... %20laittoa