![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tässä kun kevät etenee, niin projekti etenee jossain vaiheessa DPF:n tuholla, EGR:n tulppauksella sekä softan puukotuksella. Se odottaa nyt edelleen tuota kesäauton käyttöönottoa, joka kyllä tapahtunee tämän kuun aikana. Lisäksi pitää löytää aika pieneen pakoputkijumppaan tuon DPF:n poiston vuoksi, mutta talon remontointi on nyt prioriteettinä, joten tuo operaatio voi venyä pitkälle kesäänkin. Katsotaan koska ehtii ja jaksaa.
Muistikuvat oli auton ostosta sellaiset, että ainakin yksi automaattilaatikon öljynvaihto oli jäänyt huolto-ohjelmasta väliin. Tästä oli juttua myyjän kanssa ennen auton ostoa, ja laatikkoöljyt vaihdettiinkin ennen kauppoja, kun myyjä käytti auton jakopäähuollossa, jossa vaihdettiin samalla sitten kaikki muutkin nesteet jarrunesteitä myöten.
Kävin nyt tarkistamassa auton huoltokirjasta miten niitä laatikkoöljyjä oli vaihdettu ja miten niitä pitäisi vaihtaa. Vaihtoväli on 120 tkm/4 vuotta, ja vaihteistoöljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu ensimmäisen kerran ohjelman mukaan keväällä 2010, jolloin mittarissa oli 115 tkm. Myöhemmin huollot oli kuitenkin tehty pienemmällä pajalla ja merkintää laatikkoöljyjen vaihdosta 240 tkm huollon kohdalla ei ollut. Ne tuli siis kuitenkin vaihdettua ennen auton ostoa, jolloin vaihtoväli venähti siis noin 180 tkm:iin ja 4,5 vuoteen.
Laatikossa ei kuitenkaan ole mitään oireilua ollut, joten tuskin on pahempaa vahinkoa ehtinyt tuosta syntyä. Edellien omistajan käyttökin oli lähinnä tasaista maantieajoa, joka ei pahemmin tuollaista automaattilaatikkoa rasita. Itse ajattelin vaihtaa laatikkoöljyt vielä seuraavassa huollossa, niin tulee huuhdeltua.
Loppuun vielä valoisampi kuva uusien vanteiden kera.
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-lwOqZojjfds/VSmlaApVNgI/AAAAAAAABQo/bv6bDRY3oKY/s640/IMG_2310p.jpg)