Eli auton hain Hämeenlinnasta -14 keväällä, noin 193tkm ajettuna, kun edellisestä kulkineesta (vapari ng900 2.3l) kiertokanki päätti tulla tervehtimään päivänvaloa.
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/WP_20140704_002_zps3rszmtr9.jpg)
Heti seuraavana päivänä kaupoista, ajoin auton nosturin tolppien väliin, ja aloin ihmettelemään mitä sitä oiken tuli ostettua. Muuta vikaa en löytänytkään, kun että kampiakselin päästä piti tilkitä stefan ja öljypumpun o-renkaan vuodot. Lisäksi auto vaikutti, todella vähäruosteiselta, ja vaikuttaa siltä edelleen.
Eipä siinä kovin kauaa sitten mennytkään, kun vesa67:än tekemä tarjous femman softaamisesta alkoi kutkuttamaan sen verran mieltä, että kaadoin moottorin sisäpesuaineet koneeseen ja putsasin öljypohjan ja sihdin valmiiksi. Kyllähän sitä nyt yhdelle typeR civicci miehellle pitää aina vähän kampoihin pistää
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tässä vaiheessa alkoikin alustan kuntoonlaittaminen. Varsinkin takapää on saanut huomiota osakseen.
Ensin uretaania taakse pitkittäistukivarsiin, sekä kallistuksenvakaajan korikiinnikkeisiin.
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/WP_20140904_013_zpsna65gaup.jpg)
Tällä mentiinkin sitten katsastukseen asti, jolloin katsuri totesi että taka poikittaistukivarsieen heloista kaksi on väljiä (kuitenkin hyviä ja puhtain paperein läpi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pian tuon helajumpan jälkeen, aloin ihmettelemään takaa kuuluvaa kolinaa, joka pitkien tutkiskelujen jälkeen, osoittaitui taka-apurungon puslan väljyydeksi. Taas kurvattiin Helmiseltä kasa Lemfön puslia ja tallille.
Näiden puslien vaihto, oli yllättävän kivuton operaatio, kun työkaluina toimi ruuvipenkki sekä sopivan kokoinen leka.
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/WP_20141212_004_zpshwqdvvuy.jpg)
Tämän jälkeen mentiinkin taas hetki, kunnes tuli aika asentaa Konin SportKit alle.
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/IMG_0018_zpsplhaqtlw.jpg)
Samalla uusittiin eteen koiranluut.
Ulkokuorelle, on myös tullut jotain pientä tehtyä. Suurimpana nyt tuo 30mm madallus. Joka oven ikkunaan, on myös asennettu tuulenohjaimet Team Hekolta. Etu puskurin alle, asensin Ez Lipin kumisen lipan, ja ajovaloilta olen irroittanut pesurit, toisen moottorin antauduttua. Noiden pesureiden rei'ille, saatan jossain vaiheessa keksiä jotakin tukkeeksi, jos ne liikaa silmää häiritsevät. Auton mukana tulleet 15'' talvipyörät myin pois, ja ostin käytettynä hyväkuntoiset nastarenkaat, noille 17'' vanteille, jotka pyöräytin alle talven tultua. Täksi kesäksi, ostin Metroautosta uudet 18'' inca vanteet, ja kumit niille Asko Saarelta, Tamperee Sarankulmasta.
Tänään kotiovelle kannettiin, Saab.96:den suosittelema kattospoileri. Spoileria ajattelin tarjota, entisen opinahjoni automaalari opiskelijoille maalattavaksi hinnan, sekä sen koska tiedän ettei kyseisten opiskelijoiden opettaja, kovin huonoa jälkeä ovestansa pihalle päästä.
Jatkossa tarkoituksena, olisi tekniikan kannalta, kytkimen korvaaminen aeroa vastaavalla, jotta tehoja saisi hilattua ylemmaksi. Spoilerin maalauksen jälkeen tietenkin, ohjelmassa olisi sen asennus, sekä ikkunoiden tummennus.
Loppuun vielä pari kuvaa nykyasusta.
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/IMG_0116_zpshgi6at9j.jpg)
![Kuva](http://i1053.photobucket.com/albums/s478/finnpiston/IMG_0116_zpshgi6at9j.jpg)