Saab Omega
Re: Saab Omega
Alkas olla pakoputkea ja säätöä vailla tämä. Mutta kytkintä ilmatessa alko kytkinneste valua laatikon sisältä Työsylinteri tai sille menevä metalli putki antautu...
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Omegan lootissa tullut itsekkin huomattua että työsylinteri kusee nesteet kytkinkoppaan, joten se kannattaa uusia ennen lootan asennusta.
Re: Saab Omega
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
Osui tämmöinen juttu silmiini. Tuo 9000 -97 saabin öljypohja näyttää kuvissa fiksummalta vaihtoehdolta omegaan. Onko kukaan kokeillut passaako tämäkään suoraan?
Osui tämmöinen juttu silmiini. Tuo 9000 -97 saabin öljypohja näyttää kuvissa fiksummalta vaihtoehdolta omegaan. Onko kukaan kokeillut passaako tämäkään suoraan?
Re: Saab Omega
ohc205 kirjoitti:Omegan lootissa tullut itsekkin huomattua että työsylinteri kusee nesteet kytkinkoppaan, joten se kannattaa uusia ennen lootan asennusta.
Ennen ei ollu mitään vuotoja ja uusikin maksaa yli200e niin ei kehannu huvikseen uusia.
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Oho mistä oot noin kalliin hinnan löytäny? Netistä nopee selaamalla oli 135e mutta seki aika kallis. Mulla on itellä kaks laatikkoa joista toisessa työsylinteri vuotaa. Meinasin vaihtaa uuden kun nyt se olisi helppoa kun loota on irti. Mutta nuo hinnat kyllä melko kovia, joten josko sittenkin käyttäisi tuota toisessa lootassa olevaa työsylinteriä. Vituttaa vaan jos sekin alkaa vuotamaan ja joutuu sitten taas irrottaan tekniikan sen takia :/
Re: Saab Omega
Jaaa-a saattas se itseasiassa toimia. Tippuu vaan öljyproppu vittumaisen alas.ohc205 kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
Osui tämmöinen juttu silmiini. Tuo 9000 -97 saabin öljypohja näyttää kuvissa fiksummalta vaihtoehdolta omegaan. Onko kukaan kokeillut passaako tämäkään suoraan?
Tämmönen mulle tuli B Omegaan:
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Keme: miltä vuodelta sinun kuvissa oleva 9k öp on?
Re: Saab Omega
T5 tonnarin öljypohja. Eli vm. 1994 tai uudempi.ohc205 kirjoitti:Keme: miltä vuodelta sinun kuvissa oleva 9k öp on?
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Kuinka montaa erilaista vauhtipyörää ja kytkintä näihin b2x4 koneisiin on?
Re: Saab Omega
Ainakin nämä:ohc205 kirjoitti:Kuinka montaa erilaista vauhtipyörää ja kytkintä näihin b2x4 koneisiin on?
ng900/9-3 ohut vp ja 228mm kytkin
9000 ohut vp ja 240mm kytkin. Tonnaria on tainnut olla myös 228mm kytkimelläkin.
Lisäksi B2x5 9-5 paksu vp + kytkin
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Mikähän noista olisi järkevin valinta?
Tarkoitatko paksulla vauhtipyörällä kaksoismassa vauhtipyörää?
Tarkoitatko paksulla vauhtipyörällä kaksoismassa vauhtipyörää?
Re: Saab Omega
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
Kyllä toi on ihan yhtä massaa.
Koneistettu 9-5 vp ja ng900 vp vierekkäin. ~9kg vs. 7kg
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
Riippuu tarvitseeko kytkinlevyä siirtää paremmin kytkinakselin booreille vai ei. NG900 vauhtipyörä on helppo, koska siihen saa halvalla viggenin kykän mikä pitää jo aika hyvin. Tonnarin kytkimistä en tiedä. Niissähän ei kyllä (kai) natsaa kytkinlevyn boori mihinkään takavetoaskiin. NG900 levy natsaa Omegan askiin.ohc205 kirjoitti:Mikähän noista olisi järkevin valinta?
En.ohc205 kirjoitti:Tarkoitatko paksulla vauhtipyörällä kaksoismassa vauhtipyörää?
Kyllä toi on ihan yhtä massaa.
Koneistettu 9-5 vp ja ng900 vp vierekkäin. ~9kg vs. 7kg
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Mulla on just 9000 b204 voin kokeilla passaako kytkimen boorit ompun lootaan.
Re: Saab Omega
Passaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98