FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Itse vedin polttimon piuhasta nipparilla kiinni konehuoneen puolelle, hyvin pysyy ;)
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hyvä idea! Täytyyki soveltaa jos kiinnike ei tullu kuntoon. Sen näkee huomenna.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
myrtonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 19:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja myrtonen »

Teippien liimat lähtee hienosti toffeelaikalla:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hioma ... 000032675/
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Mulla taas Skruvatista hankittu vilkku sopi paikalleen ku isä äiteen päälle.Tiiä sitte onko samaa tavaraa, ainaki samanlainen vaalea muovi taustalla.

Ootko muuten ajatellu jossain vaiheessa myllyttää/hioa ajovaloumpioita? Vai näkeekö noilla vielä? :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitti vinkistä! Käynki Biltemas töitten jälkeen :)

Kritisoittin tarvikevilkkujen laatua sen katkenneen klipsun osalta. Lasien sopimattomuus taas oli oma moka, koska palastelin nuo pienoisporakoneen laikalla, jotta sain valot sisään. Mut ehkä noi nyt onnistu, tai sitten ei.

Ajovalojen myllytysaineet on ollu hyllyllä kohta vuoden. Eli on se mielessä ollut. Ehkä nyt syyssateille pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voin kertoo, että haisi muuten hyvältä :P

Kuva

Pahimmat pois.

Kuva

Viimeistely asetonilla.

Kuva

Kävin näyttämäs autoa MM-Tuningilla Raisiossa myllytystä varten. Se oli kuitenkin sen verran rikkaiden hommaa, että päätin jättää tarjouksen hyödyntämättä. Olin kuitenkin laiska, ja päätin maksaa ajovalojen myllytyksestä. Samalla pistävät kirkkaat jonne-kalvot (vai onko kirkkaat edes jonnet?) uv-suojaksi. En mä muuten olisi sitä miettinyt, mutta "mimmi" siitä keväällä Ukin potkuissa mainitsi.

Sitten myöhemmin työasioita soitellessa yksi asiakas vinkkasi, että voihan ne myös lakata. Totta tosiaan, avon puskuriprojektista jäi lakkaa rutkasti yli. No niin tai näin, laitetaan ne kalvot tällä kertaa.

Turtle Waxin valmissarjan kuitenkin hyödynsin tyttöystävän femman valoihin. Lähtökohta oli kuitenkin aika paljon helpompi.

Kuva

Tätä hinkkasin vajaa tunnin. Kiillotus porakoneen laikalla.

Kuva

Tätä ehkä 10 minuuttia.

Kuva

Aika hyvät ne ovat, mutta eivät täydelliset. Kai niillä ensi talven pärjää. Muistaa hän varmasti kuitenkin aina siitä kuitata, että minähän ne yritin fiksata.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tämä ketju alkoi 8.10.2014 mittarilukeman ollessa 231 tkm. Tänään lukema on 273 tkm, ja viikonlopun Saab-rientojen kunniaksi ennen vuosipäivää tullee 43 tkm täyteen.

Santtu on hyvä ja uskollinen kaveri. Siltä voi aina konsultoida ihan mitä vaan. Vastaus on aina sama, tosin näissä pikkutölkeissä vastausta ei lue :)

Kuva

Se syy, miksi Santtua konsultoin on tuo mittarilukema. Korvattuja työkilometrejä on tullut koko aikana n. 17 000 kappaletta. Mutta ne loput 25 000 tulee sitten kaikesta muusta. Ja työmatka on edestakasin aikalailla tasan 20 km.

Siis suomeksi tuo auto on liian kallis. Ja se on imenyt rahaa niin helvetisti meidän yhteisen vuoden aikana, että se on aika mallikkaasti pelannut sitten viimeiset 40 tkm. Sytkäkasetti pitäs vaihtaa ja takapäähän puslia, mutta muuten ei muuta ole listalla. Ehkä lämppärin kenno ja/tai tiivisteet. *ISO KOP KOP*

Kilometrejä tulee paljon ja sitä mukaan remonttiakin. Sille ei vain voi mitää. Nyt pitäis päättää, että hankkiutuakko tosta nyt eroon kun se on "kohtalaisen matkan" toiminut moitteetta, vai pitääkö se ja katsoa mihin asti sillä pääsee. Hyvällä tuurilla sillä tuuppaa vielä 200 tkm, huonolla ei edes huomista kokousmatkaa Lahdella boostattuna.

Rahallisesti halvinta olisi ostaa joku vanha ruoska. Mutta sitä en halua. Istun autossa liikaa, joten edes tonnaria en harkitse. Ne ovat liian vanhoja mulle.

Nykyaikainen diesel olisi optimi, ja hyvän saisi alle kymppitonnilla. Tosin sitten tulee egr, dpf, nokkaketju tai -hihna, jokatalvinen Webasto ja ja ja. Missä siinä säästää? Se laskennallinen kolmen tonnin polttoainesäästö menee siihen huoltamiseen, varsinki jos kohdalle tulee vastaava pommi kuin tämä femma oli ennen ison rahan remppaa.

Tänään melkein jo kävin kattomassa yhtä kolmoskoppasta Priusta :mrgreen: Tein kuitenkin u-käännöksen, ja vedin jäitä hattuun. Siis oikeesti, Prius :mrgreen: Niistä ei kukaan ole sanonut mitään pahaa. Heppojakin joku 130, joten kai sillä liikenteen seassa pysyy. Huollettavaa niissä ei ole edes moniurahihnan muodossa, ja kukaan, siis kukaan ei netissä niitä ole haukkunut. Ja se kolmoskoppanen pitäs olla jo melko taloudellinen polttoaineenkulutukseltaankin. Mutta se on Prius.

Prius pitäisi olla helppohuoltoinen, vähän kuluttava ja ilman niitä pikkuruokaisten dieselin ongelmia, mutta se on Prius. Sitten kun tullaan tähän femma vs. Prius rahallisesti, niin joo säästöä tulee se 300e kuussa, mutta se koko erotus menee sitten rahotusyhtiön ruokkimiseen. Eli onko järkeä säästää, jotta voi maksaa Priuksen velkaa pois?

Taidan ottaa toisen Santun. Ehkä se isoruokainen ja -vaivainen femma on sittenkin järkiauto - myös taloudellisesti.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Cona »

Femma ja Prius on kaksi ääripäätä. Toyotalla matkaa taitteessa tulee Femmaa ikävä. Toki kaupungissa ja taajamassa se on näppärä ja ei ne taxarit huonoja autoja yleensä valitse työkaluikseen.

Naureskelin hiljaa itsekseni, kun ajelin illalla hämärässä ja aika vauhdikkaasti 3-tietä, että on se cabbekin sileällä tiellä melkein sitä Gran Turismoa itseään. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:Nykyaikainen diesel olisi optimi, ja hyvän saisi alle kymppitonnilla. Tosin sitten tulee egr, dpf, nokkaketju tai -hihna, jokatalvinen Webasto ja ja ja. Missä siinä säästää? Se laskennallinen kolmen tonnin polttoainesäästö menee siihen huoltamiseen, varsinki jos kohdalle tulee vastaava pommi kuin tämä femma oli ennen ison rahan remppaa.
Kymppitonnilla(kin) saat käytetyn auton, johon pitää ensimmäisenä varautua pumppaamaan tonni tai pari korjauksiin ja huoltoihin sekä toinen mokoma varusteluihin (siitä kuitenkin puuttuu jotain olennaista). Tilanne eroaa tonnin autosta lähinnä siinä, että kymppitonnilla saa nuoremman auton vähemmillä kilsoilla. Jos niitä tonneja ei uppoakaan, voi olla tyytyväinen ja säästää ne seuraavaa autoa varten.

Eikä pidä unohtaa, että tunkiessaan näppinsä uuteen merkkiin, pääsee tutustumaan uusiin tyyppivaivoihin ja ominaisuuksiin.

Rahoitusautoilun kaksi perussääntöä menee näin:
A) Maksuerän on oltava tarpeeksi pieni, että autoa on varaa omistamisen lisäksi myös ylläpitää.
B) Maksuerän on oltava tarpeeksi suuri, että laina lyhenee nopeammin kuin auton arvo laskee.

Pahin virhe on ostaa auto, jota maksueriensä jälkeen ei ole varaa ylläpitää, mutta jota ei myöskään ole varaa myydä, koska myyntihinta ei lunasta loppuvelkaa pois.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En mä kaupunkinäppäryydelle arvoa anna, vaikka paljon taajamassa ajankin. Mut joo, eiköhän se niin ole, että tällä mennään viä toinenkin vuosi. Tankataan ilolla, rempataan riemulla. Ja kun remppaus ottaa päähän, niin kiltistihän se Coltti ruuvaa kun antaa setelitukon vaihdossa. Pitääki varmaan jo varata aika puslille. On siitäki jo puoli vuotta ku ekan kerran niistä kyselin.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toi on paha. Rempparahoi et varmaan helpol saa nykyisest pois.
Sun täytyy olla kotona kiltisti jos saisit välil lainata tidii pidemmil reissuil ni ei tarvii niin paljoo bensaa poltella :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo ei tästä rahoja pois saa, mut toisaalta se on sitä autoilua. Laskin tätä bensa-autoilua alunperin sillä ajatuksella, että vuodessa 25 000 km olisi tullut kilometrikorvauksellista ajoa ja omaa päälle vajaa 10 000 km. Nyt tuo toteutuma menikin juuri päinvastoin pyöristettynä vielä ylöspäin. Lama ja omat ajot ja ja ja.

Dieseliä olenkin lainaillut vähän väliä. Hämeenlinnan kädelle.comiin menin dieselillä kaverin kanssa, Lahdessa kävin eilen dieselillä (tosin tyttöystävä oli mukana) ja painotus on siihen suuntaan mennyt, että sillä mennään jos takapenkkiä ei tarvi (rekisteröity pakettiautoksi). Kulut kilometriä kohti on kuitenkin lähes puolet vähemmän. Nyt kun poistetun takapenkin tilalle tehtiin äänieristetty laveri, niin meteliki on taas normaalilla tasolla.

Paremmin tuo femma kulkee kuin se mun entinen 9-3SS 2.2TiD, mutta laiska se on siltiki. Semmonen ripeä bensakone yhdistettynä automaattilaatikkoon on vain sitä jotain, mistä on valmis maksamaan. Aina se hymyilyttää, kun tarvii ohittaa joku tai kiihdytellä rampilta liikenteen sekaan.

Fiksuin ratkasu olis tietty ruveta miettimään niitä omia ajoja tarkemmin. Kauppaankin mennään ostoslistan kanssa säästösyistä, joten periaatteessa autoonkin voi vastaavaa soveltaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eilen oli Femman 1-vuotispäivä, ja juhlistin sitä hakemalla autoni MM-Tuningilta. Kun vein auton sinne, niin ennen avaimien jättöä ilmoitettiin väärinkäsityksestä, että 50e onkin vain lamppujen kalvotukselle ja päälle tulee vielä 40e hionnasta. Melkein huristelin jo pois, mutta päätin kuitenkin vain kuitata "ok" ja annoin heidän hoitaa hommansa.

Mulle esiteltiin jo ekalla kerralla, että kaikista ei uusia tule, vaan tummentuma saattaa olla niin syvällä, että sen kanssa on vain elettävä. Niissä esimerkkilampuissa oli haalistumaa nähtävissä kun katso sivustapäin tietyssä kulmassa. No tällainen oli sitten lopputulos.

Kuva

Kuva

Kalvokin on näemmä olemassa.

Kuva

Eli tuossa puolivälin tienoilla on selvä raja, jossa lopputulos on aika hassu. Paremman puoliskon femman lamppuja kiillottaessa vastaava kohta oli kanssa tunnettavissa hionnan aikana, ja se on myös näkyvillä.

Onko tuo alareunan harmaahuntu nyt sitten esimerkki siitä, että kaikkea ei voi pelastaa edes hiomalla, vai onko siä liikkeessä vain hiottu liian vähän?

En minä heidän ammattitaitoa epäile, mutta kyllä se vähän vituttaa maksaa 90e lopputuloksesta, joka on edelleen huono. Varsinkin kun kaikki tietä valaiseva valo tulee tuon harmaan osan läpi. Yhtäkkiä voisi kuvitella, että tuolla harmaahunnun rajalla on jotain tekemistä valon rajauksen kanssa. Tosin uudet umpiot maksaa sen 600e pari, joten eikai se auta kuin kynsiä järsiä.

Ihan perseestä nää uudet Saabit. Avossa on 20 vuotta pihalla auringossa seisseet lamput, ja kiilto on erinomainen. Äitin og-satkussa 26 vuotta pihalla seisseet lamput, eikä niissäkän kiveniskemiä kummempaa ole.

EDIT: Niin ja siinä tyttöystävän femmassa raja meni päinvastoin, eli alaosat kiiltävät hienosti, mutta yläosa jäi himmeäksi.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Ele
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2014 13:56
Paikkakunta: Kajaani

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Ele »

Omassa femmassa myllyttelin ja hioin ajovaloja turhautumiseen asti. "Naarmut", jotka on paremminkin pienen pieniä halkeamia koko muovin läpi, eivät lähteneet pois. Näyttävät tosiaan naarmuilta, mutta kun tarkemmin katsoo niin lasi täynnä pieniä halkeamia juurikin polttimon kohdalta. Liekkös lämpövaihtelut ja auringon UV-valo haurastaneet muovin.. Eikä taida muu auttaa kuin uudet umpiot.
ex: 9-5 Aero sedan -00 BP & 9000 Aero -96 RE85
9-5 Aero sedan -02 BP
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos helpotuksesta. Vähemmästäkin sitä nousee takajaloilleen, kun netti on täynnä kuvia loistavista lopputuloksista ja niistä huolimatta tää oma romu yllätti taas negatiivisesti.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin