Nonii onpa ollu tarkotus aloittaa pitään edellisen kohdalla jo "päiväkirjaa" mutta ei koskaan saanut aikaseks... No jos nyt tän toisen kohdalla sais jotai tehtyä. Laitanpa tänne jotain jos ketään kiinnostaa jos samalla sais apuja kun sitä joskus sattus tarvii... Autohan on siis Otsikon mukainen ja Ruotsista uitettu mittarilukemalla 290tkm...
Vikoja mitä tiedossa tällä hetkellä joihin tarvii puuttua.(joskus ja jouluna) tai melko pian...
Muutaman päivän ajellut autolla tässä ja jotain juttuja mitä tiedossa, on etupään kolina. Koiranluut?? kallistuksen vakaajan kumit?? alapallot?? No Powerflexiä olis tulossa ni katotaan saadaanko niillä hiljaseks..
Sitte n.4500rpm kohdalla häviää vedot ja menee täysin mykäks hetkellisesti ja sit elämä jatkuu taas normisti... jos ei lähetä uuteen nousuun.. Sid näyttää ainakin Miss(fire?) välillä vähemmän, välillä enemmän(täyskaasulla).
Oma vehje, täysin saman ikäinen ja varapyöräkotelo oli ennen peltihommia yhtä rapsakka viime talvena. Käytännössä olisi ollut helppo homma, jos olisi ollut täysin uusi korjauspala tuohon koteloon. Jokaisesta tulpasta oli lähtenyt syöpymään ja oikein kunnolla. Malliesimerkki ruostesuojauksen täydellisestä mokaamisesta tehtaalla.
9-5Vector2001 kirjoitti:Oma vehje, täysin saman ikäinen ja varapyöräkotelo oli ennen peltihommia yhtä rapsakka viime talvena. Käytännössä olisi ollut helppo homma, jos olisi ollut täysin uusi korjauspala tuohon koteloon. Jokaisesta tulpasta oli lähtenyt syöpymään ja oikein kunnolla. Malliesimerkki ruostesuojauksen täydellisestä mokaamisesta tehtaalla.
Mitä se sellanen ruostesuojaus on tässä? Syötävää?
No huomenna pääsee paikkaukseen.
Maanantai illan ratoksi leivoin autoa lisää lähemmäs katsastuskuntoa kohti ja laitoin mm. alapallot https://www.dropbox.com/sc/e84iv1k4v6mq ... bVFoP-cNfa ja koiranluut... Valitettavasti ne ei vielä kokonaan poistanut kolinoita... Kallistuksen vakaajan kumit huonossa hapessa ja ne tarvii vaihtaa... Ei kellään satu oleen myytävänä moisia..? Uretaani kumit siis.
Tulipa lopulta ostettua ne uretaaniset etupään kallistuksen vakaajan kumit. Kustannuksia tuli kaiken kaikkiaan postimaksuineen päivineen vajaa 15€. Eipä maksa kovasti vaivaa laitella motonetin kumeja ku ei tullu niin paljon kalliimmaks että olis käyny vielä lompakon päälle. https://www.dropbox.com/sc/agi5vcab2v6d ... ionPlbik6a
Suht helposti kävi: Työkalujakaan ei erikoisia tarvinnu eikä sitä kelkkaa tarvi laskea alas. 1/4" räikkä lyhyellä ja pitkällä 10mm hylsyllä. 1/2 räikkä normi 10mm hylsyllä. rostoffia ja voiteluainetta sekä silikoni spraytä. koiranluut vaan irti iskareista ja ei muuta ku hinkuttaa.. on hidasta mutta ei tarvi alkaa yläpuolelta pitkien ja/tai monien jatkovarsien kans pelleilee eikä tosiaan irrottaa sitä kelkkaa...
Höpistään tännekin taas välillä... Jumala*ta että tää on ollu kyllä aivan PASKA ostos.. No iteppä autoni valitsin. Kesän mittaan on sitten ***tana jos jonkin näköstä vikaa tullu uutta... Eihän näitten Saabien kunnossapito ja ylläpito ja korjaaminen oo kyllä ollenkaan persaukisen hommaa...
No kun vihosta viimein sain hommattua käytetyn hälyn ja siihen patterit vaihdettua ja paikalleen niin seuraavana päivänä sytty jo ekan kerran SERVICE THEFT ALARM!!!! Ja syttyilee satunnaisesti.. No eipä siinä mitään, ei oo tällä hetkellä huolista isoin... Mistäs sitä alottais, hmmm... Takapää kolisee jarruttaessa ja liikkeelle lähtiessä... Ja narisee... Etupää kolisee(alapallot, vakaajan kumit ja vakaajan tangot on vaihdettu suht lähiaikoina joten ne voi sulkea pois) kolina tulee ainakin silloin kun kierrokset kyykkää ja joissain satunnaisissa terävissä reunoissa kuten kaivonkansi yms... Ainiin ja kaistoja vaihtaessa vetelee ohjaus aika holtittomasti... käsijarru ei pidä ollenkaan(toivottavasti menee vain säädöllä)
Mitäs sit? Ainii todennäkösesti ruostettakin on helmamuovien alla ja ne tarvii paikata kans...
No ite asiaan: tänään oli pakko tutkia vihosta viimein ilmastoinnin vikaa kun tuulilasille ei kuskin puolella tullu ilmaa ollenkaa ja alkuunsa veti jäihin samoin tein... Repsikan jalkatilasta kuuluu surina säätäessä puhallusta jalkojen ja tuulilasin välillä. Vikakoodi 14 löytyy... No otinpa auki keskimmäisen askelmoottorin pois ja liikutin käsin tangosta ja silloin ilmaa liikkui asennon mukaan tuulilasin ja jalkatilan välillä.. Kaiken järjen mukaan vika siis siinä??? Onko?? No tein kalibroinnin askelmoottorin ollessa irti, laitoin paneelista puhalluksen tuulilasille ja moottorin paikoilleen ja mitä v*ttua??? Nyt ei puhalla enää muutakun tuulilasille ja kyllä muuten alkaa aika nopeesti kuivumaan silmät... Miten meni niinku omasta mielestä?
Ainiin lisättäköön vielä että sytkäkasetti varmaan tiensä päässä, kun moottoritienopeuksissa täyskaasukiihdytyksessä auto rötää ja nykii aika rajusti.. Öljyä palaa litra/700km.. Liekö garretti viimesillään vai onko männänrenkaat kypsänä vaiko molemmat sillä kylmäkäynnistys tapahtuu melkoisen savupilven(sinisen) saattelemana ja taitaa toi puhaltaa sinistä kiihdytyksissäkin... Mutta tulpat on kohtuu hyvännäköset...