mestari kirjoitti:tuntuu ah niin tutulta että melkein jo lukiessa käsi hamusi kaasupullon korkkia ja peltisaksi käsi teki nykiviä liikkeitä hiirellä..
sitä se oli aikoinaan ja näköjään nytkin. kuulostaa siltä että jäykkä viikonloppu nin alkaa olla maalausta vaillen.. eli pe töiden jälkeen 6h rälläköintiä ja pellin sovitusta ja heppailua sit la samaa hommaa mutta pikkasen pitemmällä intensiteetillä joku 15h, lanka palaa ja rälläköiden johdot solmussa ja sunnuntain herkistelee jonkun 8 h nin pitäs olla pellitetty ellei peräkontti ole ihan tattis kuten yleensä,meinaan jos viikonloppuna ei ole normaaleja töitä..
Näin kieltämättä suunnittelin Mutta tuskin se vielä valmiiksi tulee, veikkaisin. Noh jos nyt kuitenkin huomattavasti etenisi... Kyllä siihen pellin työstöön, hitsaamiseen saumojen hiomiseen aikaa menee yllättävän paljon. -Tai sitten olen vain hidas
Moottoriprojekti ollut nyt työn alla. Tarvittavat laakerit ja tiivisteet sain eilen käsiini. Tänään purin toisenpuolen kannen ja sain sen puhdisteltua. enään uudet ohjurinkumit ja kasailla.
Kova urakka sinulla on! Mutta kun ei kerralla ahnehdi liikaa, niin homma kestää silloin tasaisessa liikkeessä. Se takaa sitten sen koko homman onnistumisen. Omia kokemuksia on näistä pitkistä projekteista kyllä ihan riittävästi.
Tsemppiä vaan, kun olet saanut hyvin työn käyntiin eri osa-alueilla monipuolisesti! Sinulla tuntuu olevan taitoa ja uskallusta tarttua työhön, se on hienoa. Tätä on kiva seurata!
ristos kirjoitti:Kova urakka sinulla on! Mutta kun ei kerralla ahnehdi liikaa, niin homma kestää silloin tasaisessa liikkeessä. Se takaa sitten sen koko homman onnistumisen. Omia kokemuksia on näistä pitkistä projekteista kyllä ihan riittävästi.
Tsemppiä vaan, kun olet saanut hyvin työn käyntiin eri osa-alueilla monipuolisesti! Sinulla tuntuu olevan taitoa ja uskallusta tarttua työhön, se on hienoa. Tätä on kiva seurata!
Niin... Pääasia että tekee säännöllisesti, niin valmistuukin joskus. Sininen biblia antaa kummasti varmuutta askarteluun, toki kuuppa on aika tuttu johtuen useseasta puretusta yksilöstä. Ainahan näissä on uutta opittavaa, mutta itse ainakin pidän siitä
Todellakin nämä Saabin selkeät ja ymmärrettävät Korjaamokäsikirjat eri malleihin ovat varmaan yksi syy tähän innokkaaseen Saabien kunnostukseen ja kunnon ylläpitämiseen? Myös tämä Foorumi kyllä antaa mukavaa tukea ja innostusta harrastukseen! No, joskus täällä innostutaan "vähän" liikaakin, mutta viimeaikoina tämä on ollut oikein mukava!
Sinun autosi taitaa olla punainen? Minullakin oli aikoinaan -75 punainen auto uutena kolmantena Saabinani! Se oli kyllä yksi parhaista yksilöistä, pidin siitä paljon. Viimeisenä 96:sena oli juuri tälläinen Yönsininen tässä varustuksessa, mikä minulla on nyt MR kunnossa. Mukavia nämä vanhat palvelijat ovat ja näillä on nautinnollista ajella!
ristos kirjoitti:Todellakin nämä Saabin selkeät ja ymmärrettävät Korjaamokäsikirjat eri malleihin ovat varmaan yksi syy tähän innokkaaseen Saabien kunnostukseen ja kunnon ylläpitämiseen? Myös tämä Foorumi kyllä antaa mukavaa tukea ja innostusta harrastukseen! No, joskus täällä innostutaan "vähän" liikaakin, mutta viimeaikoina tämä on ollut oikein mukava!
Sinun autosi taitaa olla punainen? Minullakin oli aikoinaan -75 punainen auto uutena kolmantena Saabinani! Se oli kyllä yksi parhaista yksilöistä, pidin siitä paljon. Viimeisenä 96:sena oli juuri tälläinen Yönsininen tässä varustuksessa, mikä minulla on nyt MR kunnossa. Mukavia nämä vanhat palvelijat ovat ja näillä on nautinnollista ajella!
Kyllä tämä on tummanruskea, kuvat hämäävät. Itsellä on semmoinen "ongelma" etten siedä uusia autoja, ovat mielestäni turhan omapäisiä luulevat tietävän kuskia paremmin mitä pitää tehdä. Joten olen oikein tyytyväinen vanhemman ratissa. Ja mikä parasta niitä pystyy korjaamaan itse ja yleensä on jo ajatus mistä vikaa lähtee hakemaan. Itsellä ei ole kärsivällisyyttä mittalla jännitehäviöitä, selvittää vikakoodeja jne. Onneksi kukin saa itse valita mieluisan kulkineen itselleen
Sain toisen kannen kasattua, toisen purettua ja oikaistua. Yllättävän paljon oli mutkalla noin lyhyeksi kanneksi. Täytyy vielä kasailla niin ovat sitten asennusvalmiit kun saan alakerran valmiiksi.
Kaasuttajan purin myös, vien sen rungon ultraäänipesuun niin saa sakat pois kanavista. Korjaus sarja varmaan täytyy hankkia, tai ainakin kiihdytyspumpun kalvon ettei heti ala vuotamaan.
hienoa hyvältä näyttää, aika vähän loppujen lopuksi leipomista, olisin kuvauksen perusteella luulut että avohakkuuta on enemmänkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari kirjoitti:hienoa hyvältä näyttää, aika vähän loppujen lopuksi leipomista, olisin kuvauksen perusteella luulut että avohakkuuta on enemmänkin
Tämä oli se vähempiruosteinen puoli
Toinen puoli on sitten avarampi
Täytyy muistaa että tämä oli kuitenkin katsastettu hiljattain, eli täytyy siihen suhteuttaa nuo ruosteet.
Nyt on askarreltu lisää. Mutta pelkoa reikien loppumisesta ei vielä ole. En kerinnyt koko viikonloppua tätä työstämään joten tulokset jäivät pieneksi. Vas hiekkapellin kulman sain pellitettyä, pohjapeltiin paikka pissapojansäiliön alle ja pieni samaan kohtaan pyöränkotelon alareunaan. Leikkailin mätää peltiä pois, nyt alkaa oleen auki ja tiedossa. Paikkapalan väsäilin valmiiksi vetarintunnelin etureunaan, vielä täytyy tehdä tai etsiä terve "kulmarauta" siihen.
Mukavasti näyttää jo keula paremmalta, ei sovi ruoste kuuppaan
Aivan normipaikoilta nuo Sinun korjauskohteisi ovat löytyneet! Tosin ei kyllä käy kateeksi tuo työmääräsi, mitä olet tehnyt ja joudut vielä ahkeroimaan. Työ tuntuu kuitenkin olevan osaavissa käsissä ja etenee hienosti!
Tällaista on hienoa seurata. Tiedän tunteen, kun tuo homma tulee sitten maaliin, sitä hetkeä kannattaa odottaa ja tavoitella! tsemppiä!
pienenä kuriositeettina muistelen 90 luvun lopulla hain juuri saman värisen kuupan, kauppa tehtiin ilman papereita, oliko omistaja kuollut tms, en muista mutta autossa ei ollut kuin yksi pieni euron kolikon kokoinen reikä helmassa oven takana, no mietin pari sekuntia säästänkö ja vastaus oli niet kun ei ollut papereita....muuten täysin kova kori..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Hieman on edistytty, vetarin tunneli on hitsattu. Toki viimeistelyä on vielä tiedossa ja tukivarren pultin irronnut vastine täytyy hitsata kiinni. On muuten hyvä tuo kuupan poikkituki konehuoneessa, siihen on hyvä nojailla kun vetarintunnelia askartelee Tuli sitten kuuppaan pala -71 viippaa. Oli tuo kuupan oma pelti sen verran ruosteessa, ja pistehitsi turvonnut. Tuleepahan noita korj. paloja hyödynnettyä, siksihän niitä olen irroitellut. Kova pakkanen on kyllä hieman aiheuttanut muutoksia, hyvä puoli on se ettei verstaalta tee yhtään mieli poistua vaikka ei sielläkään montaa +astetta ole. Huono puoli taas paineilma vehkeiden jäätyminen, täytyi välillä pistää puhaltimen eteen lämpiään että pääsi jatkamaan työstämistä.
Täytyisi varmaan kesällä yrittää hieman eristää paremmin tallia niin olisi hieman lämpimämpi.
Keinuvipuakselit purin, puhdistin, käänsin ja kasasin. Samalla kun pesukamppeet oli esillä niin pesin imusarjan ja öljypohjan. Öljypumppu täytyy etsiä perempi, oli melko syviä naarmuja.
joskus ajoin tasohiomakoneella hermolastun pois kannesta, kylä urat lähti
siis työstökone hiomakone
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta