Uusista tiivisteistä väänsi niittaukset auki ja puhdistus rasvanpoistoaineella. Kuvassa myös shimmilevy joka menee yhteen sylinteriin.
VHT Copper gasket liimaa joka puolelle.
Ja paikalleen.
Kiristysmomentti.
1 vaihe. Kaikki ensin 39 Nm.
2 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
3 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
Imusarjan myrkkypesu moneen kertaan ja vielä hiekkapuhallus niin lähti loputkin karstat.
Varaosat tuli virosta spareto.fi paitsi shimmi joka löytyi jokilaakerista.
Kustannuksia:
Kannen pultit. 46.52€
VHT liima. 30€
Shimmilevy. 1.50€
Jakohihnasarja Gates. 143.39€
Hehkutulpat 6kpl. 18.10€/kpl
Postikulut n: 20€
Hehkutulpat vaihdoin vaikka niissä ei ollut ilmennyt vikoja. On jälkeenpäin todella työläät vaihtaa. Egr venttiili sai myös myrkkypesuhoidon vaikka ei sekään ollut mitään vihoitellut.
Suuri mutta kuitenkin odotettu yllätys oli kaksoismassakytkin (pientä naputusta tyhjäkäynnillä). Vauhtipyörä menee vaihtoon, sen jouset ovat aivan loppu. Samoin painelaakeri on aivan loppu. Kykinlevy ja asetelma oli autoon vaihdettu ja oli kuin uusi. Ne käytän uusiksi.
Nyt alkaa vauhtipyörän metsästys. Sparetolla se maksaa 700€ ja ebay tarjoaa niitä englannista hieman halvemmalla. Painelaakeri löyty omasta hyllystä. Oli samanlainen kuin bensakoneisessa 9-5:ssa