OG 9-5 04- Aero kotiväen mieleiseksi
OG 9-5 04- Aero kotiväen mieleiseksi
Kerrotaan tänne mitä tulee tehtyä auton kanssa, jää johonkin muuhunkin jälki kuin huoltokirjaan
Malli varustettu automaagilla ja suurta ennakointia vaativilla rattivaihteilla kilsoja nyt 178000
kuva
Elikkäs auto tuli hankittua parisen vuotta sitten kun tuli aika vaihtaa v70 vulva johonkin tehokkaampaan yksilöön jota ei tarvitsisi viilailla
No jotenkin se tahtoo karata normaaleiden huoltojen lisäksi. Pari tonnia ajettua tuli ajankohtaiseksi päivittää bio power softa, tämä päivityksen tekijä löytyi enemmän kuin läheltä, kiitos siitä Oskarille.
Alustaan joutui konttorin kehoituksesta taka-akselin nivelten vaihtoon. Puristelin kaikki 4 uusiksi niin ei ihan heti tarvitse jumppailla. isot puslat näyttikin olevan uretaania.
Etupäässä ei mitään ihmeitä natinoita kuulunut ehkä hieman veteli, joten jotain pitäis tehdä.
Pcs pihassa oli purku femma josta kävin purkamassa etukelkan tukivarsineen. Apurungon vei hiekkapuhalluksen kautta pulveripinnoitukseen. Tähän puhtaaseen osaan oli sitten mukava puristella uretaanit kiinni.
Kelkka
kelkka2
Öljypohja kävi myös samalla auki, ei savea vain muutama kova karsta kökkö.
Viinan käyttö tuo pelkotiloja pumpun kestävyyden suhteen joten jotain piti myös sinne askarrella, hieman erilainen toteutus mutta toimii:)
pumppu
ämpäri
putket
Pakoputkeksi oli joskus vaihdettu ferritan rst hormi. Pientä pajoitusta joutui suorittamaan kun etuputki tarrasi tallin kynnykseen kiinni:). Tekaisin kokonaan uuden etuputken ja samalla muutin ruosteiset laipat v-panta mallisiksi,Järjetön teko tehtaalla liittää rst putkeen mustat laipat.
Hormi
Jarrut päivittelin myös mtec brakesin levyillä,EBC:n paloilla ja teräspunosletkuilla.
Satulat uittelin sitruunahapossa ja kasailin etuset uusilla männillä ja tiivisteillä.
takalevyt
etulevyt
kuvissa selviää hieman helman takapään fiksit jotka rajautui pintaruosteeseen.
Menneenä syksynä tuli laiteltua isommat ev14 870cc suuttimet+ uusi ohjelma.
Nyt pirssi odottelee tallissa maalauksesta peilin runkoja ja ovenkahvoja ym.sälää. samalla tuli myös asennettua kl-racingin cooleri ja toinen turbo lähti imupuolen päivitykseen, siipi vielä avoin. Cobraputki sai porttausta ja levitystä kapeimmasta kohtaa. Tarkoitus on se 300 hummaa ottaa niin että paikat hengittää hyvin eikä kone tukahdu liiallisiin pakopaineisiin, imulämpöihin tai sula pakolämpöihin, tätä onkin tulossa helpottamaan 7cm pakokotelo.
Malli varustettu automaagilla ja suurta ennakointia vaativilla rattivaihteilla kilsoja nyt 178000
kuva
Elikkäs auto tuli hankittua parisen vuotta sitten kun tuli aika vaihtaa v70 vulva johonkin tehokkaampaan yksilöön jota ei tarvitsisi viilailla
No jotenkin se tahtoo karata normaaleiden huoltojen lisäksi. Pari tonnia ajettua tuli ajankohtaiseksi päivittää bio power softa, tämä päivityksen tekijä löytyi enemmän kuin läheltä, kiitos siitä Oskarille.
Alustaan joutui konttorin kehoituksesta taka-akselin nivelten vaihtoon. Puristelin kaikki 4 uusiksi niin ei ihan heti tarvitse jumppailla. isot puslat näyttikin olevan uretaania.
Etupäässä ei mitään ihmeitä natinoita kuulunut ehkä hieman veteli, joten jotain pitäis tehdä.
Pcs pihassa oli purku femma josta kävin purkamassa etukelkan tukivarsineen. Apurungon vei hiekkapuhalluksen kautta pulveripinnoitukseen. Tähän puhtaaseen osaan oli sitten mukava puristella uretaanit kiinni.
Kelkka
kelkka2
Öljypohja kävi myös samalla auki, ei savea vain muutama kova karsta kökkö.
Viinan käyttö tuo pelkotiloja pumpun kestävyyden suhteen joten jotain piti myös sinne askarrella, hieman erilainen toteutus mutta toimii:)
pumppu
ämpäri
putket
Pakoputkeksi oli joskus vaihdettu ferritan rst hormi. Pientä pajoitusta joutui suorittamaan kun etuputki tarrasi tallin kynnykseen kiinni:). Tekaisin kokonaan uuden etuputken ja samalla muutin ruosteiset laipat v-panta mallisiksi,Järjetön teko tehtaalla liittää rst putkeen mustat laipat.
Hormi
Jarrut päivittelin myös mtec brakesin levyillä,EBC:n paloilla ja teräspunosletkuilla.
Satulat uittelin sitruunahapossa ja kasailin etuset uusilla männillä ja tiivisteillä.
takalevyt
etulevyt
kuvissa selviää hieman helman takapään fiksit jotka rajautui pintaruosteeseen.
Menneenä syksynä tuli laiteltua isommat ev14 870cc suuttimet+ uusi ohjelma.
Nyt pirssi odottelee tallissa maalauksesta peilin runkoja ja ovenkahvoja ym.sälää. samalla tuli myös asennettua kl-racingin cooleri ja toinen turbo lähti imupuolen päivitykseen, siipi vielä avoin. Cobraputki sai porttausta ja levitystä kapeimmasta kohtaa. Tarkoitus on se 300 hummaa ottaa niin että paikat hengittää hyvin eikä kone tukahdu liiallisiin pakopaineisiin, imulämpöihin tai sula pakolämpöihin, tätä onkin tulossa helpottamaan 7cm pakokotelo.
Viimeksi muokannut vessirs, Ke Maalis 02, 2016 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Komean näköinen femma Mistäs nuo vanteet on hommattu?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Olisko vanteet 885 LM? Saanee aika monestakin paikasta ihan kotisuomesta. Hieno peli ja ajatuksella tehty työ.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Ebay ostos, sumujen saarilta tuli. Varmaan samaa bbs kopiota kuin muut markkinoilla olevatJurkkis kirjoitti:Komean näköinen femma Mistäs nuo vanteet on hommattu?
Edit. juu LM look on
Viimeksi muokannut vessirs, Su Helmi 21, 2016 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
cooleri
cooleri2
Kl racing cooleri kävi muuten ok mutta öljyjäähyn ja ilmastoinninkennon reiät oli sinnepäin. Heittoa kennossa n.3mm ja öljyjäähy 15mm
Taattua Kiina laatua painon puolesta, massa vaatii paljon energiaa että eiköhän lämmöt tipu
Öljypohja kävi myös lattialla kun viimeksi oli jääny tiivistys vajakiksi. Tasapainoakselien ketju sai myös poistua samalla aukaisulla vaikka tiukka tuntui olevan.
cooleri2
Kl racing cooleri kävi muuten ok mutta öljyjäähyn ja ilmastoinninkennon reiät oli sinnepäin. Heittoa kennossa n.3mm ja öljyjäähy 15mm
Taattua Kiina laatua painon puolesta, massa vaatii paljon energiaa että eiköhän lämmöt tipu
Öljypohja kävi myös lattialla kun viimeksi oli jääny tiivistys vajakiksi. Tasapainoakselien ketju sai myös poistua samalla aukaisulla vaikka tiukka tuntui olevan.
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Ovenkahvat sain eilen pulverista. Onnistuin tuhoamaan yhden keltapassivoidun osan putkisokkaa asentaessa No ei se mit saan sen auton omasta kahvasta kunhan ne ensin irroitan ovista.
kahvat
kahvat
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Kuskin ovenkahva vaati vähän enemmän töitä mutta vaihtuihan sekin.
Vaihdokki kahvat oli vanhemmasta versiosta, lukkopesä oli muuttunut ratkaisevasti->toimi keskuslukko toimi
Konetila alkaisi olla soviteltu ja siistitty. Turbo luvattu ensiviikoksi, se on vaan selästä kiinni kykeeneekö jotain värkkää kun se on nyt "Limp home modessa"
Konetila
Vaihdokki kahvat oli vanhemmasta versiosta, lukkopesä oli muuttunut ratkaisevasti->toimi keskuslukko toimi
Konetila alkaisi olla soviteltu ja siistitty. Turbo luvattu ensiviikoksi, se on vaan selästä kiinni kykeeneekö jotain värkkää kun se on nyt "Limp home modessa"
Konetila
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Onko kenellä kokemuksia Koni sport+H&R setistä näissä pitkäperäisissä?
Lähinnä tuon jousilautasen sokan "asetus". Eli onko tiukempi asetus vaunun vetäjälle vai mikä? lastia tulee olemaan takapenkin täydeltä 1,3,6v. +muuta, eli laitanko suosiolla ylempään uraan.
Takatolppa
Lähinnä tuon jousilautasen sokan "asetus". Eli onko tiukempi asetus vaunun vetäjälle vai mikä? lastia tulee olemaan takapenkin täydeltä 1,3,6v. +muuta, eli laitanko suosiolla ylempään uraan.
Takatolppa
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Jep. oletus osui siis oikeaan siellä nippeli pussissa oli myös aiheeseen liittyvää prosyyriä, ihan tehtaan toimestaAlijohtaja kirjoitti:Laita sokka ylimpään.
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
No joo etupää tippui konin setillä yön ylin kypsyneenä n.10mm, olisi passeli näin. luultavasti painuu ajan kanssa. Perä jäi korkealle näkyisi banjo jos olisi sokka irti ja alempaan uraan.
Tänään posti rimpautti ovea ja toi pakopesän. Pari kuvaa 5# ja 7# eroista
pesät1
pesät2
Mikäs se on raadin mielipide T7 pakosarjasta. Jätetään pois ne "ei laatikko kestä/männät halkee yms."
Eli mistä kohtaa sarja ahdistaa ensin jos ahdistaa?
Tänään posti rimpautti ovea ja toi pakopesän. Pari kuvaa 5# ja 7# eroista
pesät1
pesät2
Mikäs se on raadin mielipide T7 pakosarjasta. Jätetään pois ne "ei laatikko kestä/männät halkee yms."
Eli mistä kohtaa sarja ahdistaa ensin jos ahdistaa?
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Kollektorista mahtaa ahdistaa ensimmäisenä. 300hv kohdalla ei nyt niin valtava ahdistus ole mutta voisihan sitä avartaa sopimaan paremmin #7 pesään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-5 04- aero kotiväen mieleiseksi
Tuossa 7# pesässä olikin hieman isompi ovaalin mallinen nielunreikä.
Hyllyssä olisi valmis kollektori normaalilla t25 suorakaiteen muotoisella reiällä ja kasa käyriä, laippa kanteen vaan uuppuu niin sai senkin tulpan hoidettua. Jos ei muuta niin saa sieltä pari kiloa pois kun valusarjan viskaa mäkeen
Hyllyssä olisi valmis kollektori normaalilla t25 suorakaiteen muotoisella reiällä ja kasa käyriä, laippa kanteen vaan uuppuu niin sai senkin tulpan hoidettua. Jos ei muuta niin saa sieltä pari kiloa pois kun valusarjan viskaa mäkeen
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- Aero kotiväen mieleiseksi
Jep Jep... pakosarjaa irrottaessa ilmeni että se ei niin hyvässä paikassa oleva pinnapultti on ollut poikki. Tiivisteestä näki että vuotoa on ollut. Onko tuo mitenkä normaalia että pinnapultti menee poikki pumpun takaa?
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: OG 9-5 04- Aero kotiväen mieleiseksi
vessirs kirjoitti:Jep Jep... pakosarjaa irrottaessa ilmeni että se ei niin hyvässä paikassa oleva pinnapultti on ollut poikki. Tiivisteestä näki että vuotoa on ollut. Onko tuo mitenkä normaalia että pinnapultti menee poikki pumpun takaa?
Siis toi? Suht helppo hitsata pois.
jeeeeeee!