Pystykeulasatkun rakentelua
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tarkoitus oli hieman päivitellä ketjua, mutta yllätyksekseni huomasin, että nuo kuvat eivät enää tunnu näkyvän täällä Mitenkähän on mahdollista, että nuitten kaikkien kuvien linkit ovat itsestään vaihtuneet erilaisiksi??? Ei huvittaisi rueta kaikkia kuvia linkittämään uudelleen... Liekkö tuohon palvelimeen missä nuo kuvat ovat, niin tehneet muutoksia, vai mistä tuommonen voi johtua?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jotain semmosta joo, ei pidä käyttää hämärien putiikkien epäluotettavia palveluita. Niistä ei tiedä kauanko jatkavat toimintaansa samaan tapaan.
Yhtä kokeilin aukaista ja sanoi virhekoodiksi 403. Suomeksi tämä tarkoittaa käyttö estetty, eli minulla ei ole oikeutta tuota kuvaa avata. Tarkista siis julkisuusasetukset, voi olla niistäkin kiinni. Vaihtoehtoisesti Google on alkanut estämään suoria upotuksia muille sivustoille.
Yhtä kokeilin aukaista ja sanoi virhekoodiksi 403. Suomeksi tämä tarkoittaa käyttö estetty, eli minulla ei ole oikeutta tuota kuvaa avata. Tarkista siis julkisuusasetukset, voi olla niistäkin kiinni. Vaihtoehtoisesti Google on alkanut estämään suoria upotuksia muille sivustoille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
No kuvat ovat google+ kautta pistetty ja näkyvät kyllä tuolla googlen palvelussa, mutta kun avaa sen kuvan linkin niin on vaihtunut se linkin osote erilaiseks. Eli kuva on tallessa siellä palvelussa, mutta antaa eri osotteen sille. Tämän ketjun sivulla 15 näkyy vielä jotkin kuvat, vaan sitten loput tämän ketjun kuvista on poikessa.
Varsin erikoinen juttu. Oma hommasa rueta nuitten kuvien linkit korjaamaan, vaan ei kait siinä muukaan taida auttaa. Taidan jättää jollekkin toiselle päivälle tuon urakan
Varsin erikoinen juttu. Oma hommasa rueta nuitten kuvien linkit korjaamaan, vaan ei kait siinä muukaan taida auttaa. Taidan jättää jollekkin toiselle päivälle tuon urakan
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Liekö jotain tekemistä sen kanssa että Googlen omistama wanhan liiton Picasa Web Albumskin (jota olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä reilut viisi vuotta) on listattu suljettavaksi toukokuun ensimmäisenä. Tai näin ainakin Wikipediassa lukee. Mitäköhän kaikille mun kuville sen jälkeen tapahtuu...ei ole muistaakseni tullut mitään ilmoitusta tai viestiä tuolta ainakaan vuoteen.
Edit: Näköjään ovat jo valmiiksi Google Photoissa joka korvaa Picasan. Mistään ei löytynyt tietoa vaikuttaako tuo myös Google+ puoleen, itte en ole koskaan sinne erehtynyt.
Edit: Näköjään ovat jo valmiiksi Google Photoissa joka korvaa Picasan. Mistään ei löytynyt tietoa vaikuttaako tuo myös Google+ puoleen, itte en ole koskaan sinne erehtynyt.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Korjataanpas itekkin eli picasaa itsekkin käyttänyt. Jokunen aika takaperin tosiaan päivitty aivan toisenlaiseksi tuo palvelu ja taisi tosiaan se nimi siinä vaihtua (onko se nyt Google photos vai mikälie). Mistään lopettamisesta en ole mitään kuullut, mutta saattaa näin olla. No tulevaisuus näyttää...
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jees, nyt on näköjään ruenneet nuo edelliset kuvat toimimaan ihan itsestään. Säästyin siis uudelleen linkittämiseltä Katotaan miten pysyy nyt nämä tämän viestin kuvat tallessa?...
Elikkäs, reilu kuukausi lähes huomaamatta vierähtänyt edellisestä viestistä tähän ketjuun. No eipä ole kyllä juuri mitään edistystä tässä tapahtunut. Tänään alko talviloma ja tarkotus olisi yrittää mahdollisimman paljon olla tallilla, vaan katotaan miten kerkee?
Vaan sitten tähän itse härpäkkeeseen. Apumiehen takanurkkaa tuossa on nyt tullut työstettyä ja ihan hyvälle mallille sen olen mielestäni jo saanut. Nuissa kuvissa näkyy hyvin tuo harmaaksi maalattu reuna alue, mikä tuli tehtyä uudelleen.
Sitten kuvia missä nurkkaa on tehty jo hieman pidemmälle. Tällä hetkellä tuo siis tässä vaiheessa.
Elikkäs, reilu kuukausi lähes huomaamatta vierähtänyt edellisestä viestistä tähän ketjuun. No eipä ole kyllä juuri mitään edistystä tässä tapahtunut. Tänään alko talviloma ja tarkotus olisi yrittää mahdollisimman paljon olla tallilla, vaan katotaan miten kerkee?
Vaan sitten tähän itse härpäkkeeseen. Apumiehen takanurkkaa tuossa on nyt tullut työstettyä ja ihan hyvälle mallille sen olen mielestäni jo saanut. Nuissa kuvissa näkyy hyvin tuo harmaaksi maalattu reuna alue, mikä tuli tehtyä uudelleen.
Sitten kuvia missä nurkkaa on tehty jo hieman pidemmälle. Tällä hetkellä tuo siis tässä vaiheessa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tutun näköisiä OG-satkun ruostevaurioita.
Noin perusteellisesti kun korjaa, niin hyvä tulee. Hienon näköistä.
Noin perusteellisesti kun korjaa, niin hyvä tulee. Hienon näköistä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Viime viikolla tuli motonetin paketti, jossa oli kummallekkin puolelle taakse korjauspalat nuille takaiskareiden yläpäille. Nyt sain hitsattua apumiehen puolelle siihen palkkiin tuon kyseisen korjauspalan paikalleen. Sisäpuolelle korjauspalaa hitsasin vielä korilaatan ihan varmuuden vuoksi, vaikka olisihan se varmasti kestänyt ilmankin. Samahan tuo oli laittaa kun palat vielä irtaallaan, niin helppo ruuvipenkissä hitsata paikalleen. Ei luulisi tulevan ihan heti iskari palkista läpi
Samalla irrottelin tuolta kuskin puolelta peräkontista tuon yhden palkin irti. Helpottaa tuota kuskin puolen nurkan tekoa. Samalla kaavalla siis tarkoitus tuo kuskin puolikin nyt käydä läpi, mitä tuli apumiehen puoli käytyä. Näkyy vaan tuo kuskin puolen pyöräkotelon sisä puolella oleva palkki olevan hieman huonommassa kunnossa, kuin mitä tuo pelkääjän puoleinen oli.
Muutama osanenkin on saanut maalia pintaansa.
Samalla irrottelin tuolta kuskin puolelta peräkontista tuon yhden palkin irti. Helpottaa tuota kuskin puolen nurkan tekoa. Samalla kaavalla siis tarkoitus tuo kuskin puolikin nyt käydä läpi, mitä tuli apumiehen puoli käytyä. Näkyy vaan tuo kuskin puolen pyöräkotelon sisä puolella oleva palkki olevan hieman huonommassa kunnossa, kuin mitä tuo pelkääjän puoleinen oli.
Muutama osanenkin on saanut maalia pintaansa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Hyvä kun vahvistit iskarin yläpään korjauspalat. Ei ne kestä sellaisenaan, tulee iskari läpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Hyvä, että en sitten hätiköinyt ja turhaan laittanut vahvistusta nuihin korjauspaloihin. Ajattelin eka, että onko tuo nyt jotain ns "yli suojelua" tätä autoa kohtaan
Vuan mennääs sitte tähän päivään. Joku tunti tuolla tallissa tuli taas kävästyä ja vähäsen jotain väsättyäkin. Aluksi kun menin talliin, niin oli mukavasti sähköt poikki, mutta ne onneksi tulivat noin 10min päästä sinne takasin. No eipä nuita sähköjä aluksi edes tarvinnut, kun rupesin akkuporakoneen ja vasaran kanssa tuota kuskin puoleista palkkia tuolta pyöräkotelon sisältä irrottamaan. Valokin kun oli näitä nykyaikaisia akku käyttöisiä led valoja.
Tuossa nyt muutama kuvatus tuosta palkista ja pyöräkotelosta. Ei nyt loppuunsa ollukkaan ihan niin paha kun aluksi näytti
Peräkontissakin tuli jotain touhuttua.
Vuan mennääs sitte tähän päivään. Joku tunti tuolla tallissa tuli taas kävästyä ja vähäsen jotain väsättyäkin. Aluksi kun menin talliin, niin oli mukavasti sähköt poikki, mutta ne onneksi tulivat noin 10min päästä sinne takasin. No eipä nuita sähköjä aluksi edes tarvinnut, kun rupesin akkuporakoneen ja vasaran kanssa tuota kuskin puoleista palkkia tuolta pyöräkotelon sisältä irrottamaan. Valokin kun oli näitä nykyaikaisia akku käyttöisiä led valoja.
Tuossa nyt muutama kuvatus tuosta palkista ja pyöräkotelosta. Ei nyt loppuunsa ollukkaan ihan niin paha kun aluksi näytti
Peräkontissakin tuli jotain touhuttua.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Hyvä meininki! Tutun näköistä hommaa... Itte en huomannut vahvistaa iskarin yläpään korjauspaloja.
Kun tekee kerralla hyvän niin ei tarvii tehä toista kertaa. Voimia projektiin!
Kun tekee kerralla hyvän niin ei tarvii tehä toista kertaa. Voimia projektiin!
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Onko prikan ja pellin välissä jotain, vai ovatko vaan vastakkain? Lähinnä tulee mieleen, että onko tuollaisessa toteutuksessa vaarana että sinne väliin pääsee kosteus ja alkaa sieltä ruostumaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Ei siellä maalia kummempaa tavaraa ole. Ruosteenesto maalia pistin molempiin paloihin ja sitten annoin kuivua ja hitsasin yhteen. Eipä sitä oikeen muuta tuonne väliin osannu laittaa, kun monet muut maalit syttyy tuleen hitsatessa samati kotelosuoja aineet sun muut massat. Päällepäin ne maalit lähti irti, kun teräsharjalla putsasin hitsaussauman
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Pelti hommat sen kuin jatkuvat. Perjantaihin mennessä tuli saatua tuota kuskin puolen nurkkaa hieman etiäpäin. Muutama pellin pala tuli pyöräkotelon etunurkkaan jo hitsattua.
Ruosteitakin tuli hieman poisteltua.
Seuraavana olisi sitten vuorossa tuo pyöräkotelon takanurkka. Tällä hetkellä tuo hieman vaiheessa.
Etupäässä on nyt tulipeltiä varten laitettu niittimutterit. Saa laittaa jossain välissä sitten sen tulipellin kiinni pulteilla.
Ruosteitakin tuli hieman poisteltua.
Seuraavana olisi sitten vuorossa tuo pyöräkotelon takanurkka. Tällä hetkellä tuo hieman vaiheessa.
Etupäässä on nyt tulipeltiä varten laitettu niittimutterit. Saa laittaa jossain välissä sitten sen tulipellin kiinni pulteilla.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Niittimutterit on hyvä ratkaisu.