1974 96 v4

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

se pääsuutin voi jollain tapaa "kalkkeentua". Sitä voi yrittää rassata auki. Ja eikös noita suuttimia ollu eri kokoisia käytetty näissä?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

En tiedä erikokoisista suuttimista, muistaakseni kirja antoi ko kaasutin mallille vain yhden suutinkoon 130. Kohta pääsee lisää testaamaan nykimisen syytä, laatikko vaihdettu ja konehuone kasassa. Huomenna laitella keulapelti ja konepelti paikalleen, mennä koeajolle. Olisihan sen voinut "valmiiksi" tänäänkin laitella, mutta tuumin että on mukavampi ilahtua tai pettyä vasta huomenna :wink:
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Nyt on koeajo suoritettu. Kaikki vaihteet toimii, vapaakytkin ok, mutta ääni on kuin sorvissa...
Bensapuolen ongelman metsästämisen aloitin tankkaamalla v-poveria tankin täyteen -ei vaikutusta. Taitaapi syyllinen olla kaasuttaja, täytyy yrittää löytää syyllinen sieltä :?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja mestari »

meinaatko että ennen äänetön loota otti itseensä ja sorvailee ajaessa?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja Playboy »

vakari 1 kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu. Kaikki vaihteet toimii, vapaakytkin ok, mutta ääni on kuin sorvissa...
Bensapuolen ongelman metsästämisen aloitin tankkaamalla v-poveria tankin täyteen -ei vaikutusta. Taitaapi syyllinen olla kaasuttaja, täytyy yrittää löytää syyllinen sieltä :?
Eihän laatikon asennuksen yhteydessä takimmainen moottorityyny unohtunut jonnekin tallin nurkkaan? Kurkkaa sieltä kabiinin reiästä että tyyny on paikoillaan ja että kiinnityspultti menee tyynyn lisäksi myös niiden kahden metallikappaleen läpi ja että ne ovat oikein päin. Haulla muistaakseni löytyy täältä foorumilta ihan hyvä ohje oikeaan asennustapaan. Virheellinen asennustapa aiheuttaa rohinan.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

mestari kirjoitti:meinaatko että ennen äänetön loota otti itseensä ja sorvailee ajaessa?

En tiedä laatikosta mitään. En muista edes mistä se on minulle tullut... Lähinnä ajattelin kunnon parhaiten selviävän kun lähtee ajamaan sillä :D Voihan se olla joskus ollut hiljainen, tai sitten jo uutena viheltänyt?

hyvä huomio, täytyy vielä varoiksi tarkistaa tuo takakiinnike. Mielestäni oli kaikki omilla paikoillaan, eikä pääse osumaan koriin...
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Playboy kirjoitti:
vakari 1 kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu. Kaikki vaihteet toimii, vapaakytkin ok, mutta ääni on kuin sorvissa...
Bensapuolen ongelman metsästämisen aloitin tankkaamalla v-poveria tankin täyteen -ei vaikutusta. Taitaapi syyllinen olla kaasuttaja, täytyy yrittää löytää syyllinen sieltä :?
Eihän laatikon asennuksen yhteydessä takimmainen moottorityyny unohtunut jonnekin tallin nurkkaan? Kurkkaa sieltä kabiinin reiästä että tyyny on paikoillaan ja että kiinnityspultti menee tyynyn lisäksi myös niiden kahden metallikappaleen läpi ja että ne ovat oikein päin. Haulla muistaakseni löytyy täältä foorumilta ihan hyvä ohje oikeaan asennustapaan. Virheellinen asennustapa aiheuttaa rohinan.

Niinhän siinä oli käynyt, "lattarauta" oli kiristäessä mennyt vinoon ja osui koriin. Nyt on latta suorassa ja ääni hiljeni huomattavasti, vaikka ei täysin poistunutkaan. Saa palvella toistaiseksi, jos ei seisontavaurioita ala ilmenemään :roll:
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Terve!

Nyt on nykiminen poissa :D Syylliseksi osoittautui pääsuutin, joka on nyt 150. Liekö nykybensan teho heikoimpi kuin -70 lukuisen, mutta se jäänee meille salaisuudeksi. Helatorstain reissun kulutuksen laskin, 7.8l/100km eli mielestäni ihan normaali?

Nyt pääsee jatkamaan kosmeettisten asioiden parantelua, jos saisi tänäkesänä mr lausunnon...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyllä sen vakiosuuttimella pitäisi mennä pienemmällä kulutuksella
vika saattaa piillä muualla jos se isomman suuttimen tarvii
onko kohon pinta, moottorin säädöt yms stekattu ja päivitetty kondikseen käsiä heiluttelemalla konehuoneessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

mestari kirjoitti:kyllä sen vakiosuuttimella pitäisi mennä pienemmällä kulutuksella
vika saattaa piillä muualla jos se isomman suuttimen tarvii
onko kohon pinta, moottorin säädöt yms stekattu ja päivitetty kondikseen käsiä heiluttelemalla konehuoneessa


Varmaan meneekin jos kaasujalkaa hieman keventää. Jos tiedät kohokammion nestepinnan korkeuden niin kerro toki. Kirja antaa vain kohon maksimi ja minimi sijainnin, mutta ei bensan pinnan korkeutta.

Ainut säätö mitä en ole tarkistanut on kiihdytyspumpun tuotto. En usko sillä olevan merkitystä joten olen jättänyt tarkastamatta. Kaikki muu on säädetty täysin kirjan mukaan...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja mestari »

mitäp lukee kaasarin kyljessä?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

mestari kirjoitti:mitäp lukee kaasarin kyljessä?


Fomoco
73TFKEA
-4AA
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

vakari 1 kirjoitti: Kirja antaa vain kohon maksimi ja minimi sijainnin, mutta ei bensan pinnan korkeutta.
Sulla varmaan on sininen biblia, niin se 27,5 mm mitta käytännössä tarkoittaa bensan pintaa.
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Mikko_H kirjoitti:
vakari 1 kirjoitti: Kirja antaa vain kohon maksimi ja minimi sijainnin, mutta ei bensan pinnan korkeutta.
Sulla varmaan on sininen biblia, niin se 27,5 mm mitta käytännössä tarkoittaa bensan pintaa.
Itse en tohtinut noin ajatella, vaan mietin kohon syrjäyttävän hieman bensaa ja näin aiheuttavan eri mittatuloksen kohokammiossa. Tuon kirjan ohjeen mukaan olen kohon säätänyt...
Toimiiko muilla hyvin vakio suuttimella?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 1974 96 v4

Viesti Kirjoittaja mestari »

toimii. yleensä jos pensapuli ja kaasutin on kunnossa on syytä epäillä imuvuotoa, alip liitäntöjä venttiilivälyksiä yms joskus se saastemötikkä kaasarin kupeessa heitettiin helveddiin ja vehkeet alkoi sitten vasta veuhottaan, :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin