Kolme vuotta sittenhän mulla oli hopia tonnari. Jotkut muistaa, jotkut ei.
Se vähän niinkuin siirtyi sivuun kaikkine homeineen, ja olihan siinä muitaki syitä. Ihan soiva peli se oli, mut no siitähän se alamäki Saabien kanssa alkoi
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
(9-3SS ja sen jälkeen tuo FarkkuFemma)
Auto on edelleen olemassa, vaikkakaan sillä ei ajeta. Paikkasi se tietty konevikaista femmaa taannoin jne tärkeää toimitusta. Mut siinä oli aaaatsihihihiii-filtteri, jonka purkuautosta nappasin talteen.
Noi tais olla muotia joskus, kun Speedpartsillahan tuota valmista kittiä myytiin. Muistaakseni joku kyl kirjotti, että filsu on sama kuin Honda Monkeyn virisuodatin Moposportin valikoimassa tms. No komea tulppa kuitenki tulee sit turbon imuletkuun. Ei ihan turha kapistus.
Nappasin tuon filsun nyt sitte kotonakotona käydessäni tonnarin pellin alta talteen.
Mitään maata mullistavia ja päitä kääntäviä suhinoitahan tuo ei päästäny, mut siihen varmaan vaikutti myös miedot 0,4 bar ahdot. Avossa lienee jotain muuta, eikö se 0,8 bar ole tehtaalta lähtiessä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Lisäksi kaverilla oli tollanen taannoin virivehkeessä ja kuvaili ääniä "laiskaksi lässähdykseksi" kun verrokkina on kireä teinikimaisu SSQV:stä (tjsp).
Mä en tiä onko nuo menneen talven lumia kaikessa epämuodissaan vai onko henkisesti teinit autoilijat sulattanu jo liian monta konetta päästämällä laskettuja ilmoja ulos kierrosta, niin nuo ovat jo siirtyneet unholaan. Tai ainakaan kadulla ei paljo kiekasuja kuule, vaikka turbot viheltääki vaparifilsun säestämänä. Onneksi meitä T5-fanaatikkoja nuo kalliit ja vikaherkät MAF-anturit oheistoimintoineen ei haittaa, niin voi sitte olla ikuisesti The Fast and the Furious -faneja, vaikka Vin Dieselin double clutch ei tulekkaan automaattisesti selkäytimestä. Toki taannoin sitäki tuli lyhytaikaisesti opeteltua Fullerin operaattorina
Pistin asennuksen lomassa taas laturinki kiinni, ja kattelin et joku tota akkua vaivaa
En mä tiä kannattaako tostakaa enempää murehtia. AFA:n akkuhan toi on vuodelta miekka ja kirves. Ikivanha lousku, ja kahden kuukauden seisomisenki jälkeen lähtee käyntiin. Vaikka vähä happoa tulee jo läpi, niin saattaa silti olla pitkäikäisempi kuin uudempi tusinapaska. Yksi Optiman punahattu on boosterina pahojen päivien varalle, et ehkä se sit kun tuo zippaa.
Mulla alkaa tuota ostettujen ja asentamattomien romujen kasaa olemaan jo liiaksi. Vuosi sitte ostin ne Hirschin etujarrut, jokka on edelleen asentamatta. Ostin jo kuitenki levyt ja soviteaihiot niitä varte. Sit tos jokunen viikko takaperin ostin 9-5 Aeron 300 mm takajarrujen satulat ja carrierit. Levyjä en saanu tingittyä samaan kauppaan. Jos jollain on ylimääräsenä hyvät ja halvat, niin vinkkaa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pelkät levykki käy, palat on halpoja.
Sit kävin toissapäivänä Coltin aarreaitaski tekemäs inventaariota ja mukaan tarttui parempi IC. En sentään orkkiksella aja, vaan paikallaan on nyt markkinamiesten märkä uni eli "Viggenin IC"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ihan susi. Toki kyllä senki huomas persdynolla helposti, niin mitenkähän tuon sitte huomaa. Tuskin huonompi on.
Kuvan mukaan tuo näyttäisi olevan Motonetin malli. Mukaan tuli myös letkut ja toi yksinkertainen kiinnikerauta, niin tuo on nyt sitte bolt-on. Ei tartte mittailla, mettästää mutkia ja suppareita ja klemmareita, kiroilla sovitusta, tehdä levityksiä metalliputkiin ja muuta yleistä asennuspaskaa kun voi vaa napata puskurin pois, vanhan pois ja ruuvata tuon tilalle. Toki mä nyt pähkäilin, että jos olis oikeen noheva, niin tuon kennon tois siihen puskurin ala-aukolle hollille. Nythän koko Viggenin lumikola on ihan naurettava, kun ala-aukon takana ammottaa tyhjyys. Täytyy kattoa jos jaksaa joskus sovittaa. Tuskin jaksan
Tetammille viä kiitos lahjoituksesta talvisäilön avuksi. Nyt on askartelutarvikkeita, joilla saa auton irti maasta
![Kuva](https://dl.dropboxusercontent.com/u/35364862/my95%20cabriolet/kes%C3%A42016/IMG_9874.JPG)