![Kuva](http://imageshack.com/a/img923/1043/S3Smrr.jpg)
![Kuva](http://imageshack.com/a/img922/217/csRO2D.jpg)
Kevät ja kesä ajettiin suht tyytyväisenä, pieniä K-jetin tuomia murheita lukuunottamatta. Syyskuun alussa laitoin auton seisontaan kun tarkoituksena oli talven aikana laittaa muutamat ruostekohdat kuntoon ja muutenkin hipistellä autoa talven aikana. Syksyn ja talven aikana alkoi mielessä pyöriä ajatus, että vaihtaisin 16V tekniikan pellin alle. Aluksi ajattelin tuota B202 moottoria, mutta päädyin kuitenkin B212 moottoriin. Päätökseen ehkä vaikutti myös se, että tekniikan luovuttaja löytyi samalta kylältä... Tässä kohtaa moni varmasti ajattelee, että miksi vaparikone. No, itse pidän tätä vaparia luotettavampana vaihtoehtona ja halvempana ylläpitää. Voin olla toki väärässä, en ikään ole turbollista satkua omistanut. No, ehkä vielä joskus...
Tekniikan luovuttajaksi haettiin -92 vuoden 4d satku, joka oli saanut pienen osuman vänkärin puolen etukulmaan ja sen takia jäänyt ajosta reilu kolme vuotta sitten. Auto oli kyllä sen näköinenkin, että se oli jonkin aikaa seissyt. Hieman epäilin että lähteekö käymään, mutta suht helposti se hörähti käymään. Kaupat tehtiin ja hinattiin auto kotiin.
![Kuva](http://imageshack.com/a/img922/897/1uDSR7.jpg)
![Kuva](http://imageshack.com/a/img924/1123/AualFw.jpg)
Seuraavana päivänä alkoikin jo luovuttaja-auton purkaminen. Muutaman illan aikana siitä tuli purettua kaikki tarpeellinen pois.
![Kuva](http://imageshack.com/a/img923/7117/wE5ARR.jpg)
![Kuva](http://imageshack.com/a/img924/3600/YmjAmp.jpg)
![Kuva](http://imageshack.com/a/img923/1724/LYgyY7.jpg)
Sittenhän tuli aika nykäistä toinen satku talliin ja alkaa siitä purkamaan vanha tekniikka, sisusta ym muuta pakollista. Tällä hetkellä purku on vasta aluillaan.
![Kuva](http://imageshack.com/a/img924/9673/RumPhv.jpg)
![Kuva](http://imageshack.com/a/img923/9310/rLs7ND.jpg)
Tuolle uudelle tekniikalle on tarkoitus tehdä pieni kunnostus, ennen kuin se laitetaan autoon paikalleen. Kaikki stefat, jakopää ja ehkä kannentiiviste. Kuitenkin sillä mielellä, ettei heti tarvitsisi alkaa isompiin remontteihin sitte, kun auton taas joskus saa ajoon.
Projekti etenee aina silloin, kun on aikaa värkkäillä tallissa. 2-vuorotyö ja kaksi pientä lasta rajoittavat aika paljon tallissa oloa. Mutta aina tehdään, kun motivaatiota ja aikaa on!
Projektin edetessä tulen varmasti tarvimaan neuvoja ja vinkkejä teiltä. Kaikki vinkit ja parannusehdotukset auton suhteen ovat tervetulleita!
Palaan asiaan taas, kun jotain tapahtuu.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)