Ei oikein mennyt kuin kuuluisassa Strömsössä.
Tosiaan oli sattunut unohtumaan että oli kallistuksenvakaajan pulteista yksi katkennut sisään. Noh, ajattelin että vielä kun kone on poissa niin helpostihan niihin pääsee nyt käsiksi. Seurauksena yhteensä kaksi katkennutta, kaksi irtosi. Tilaahan ei vieläkään ollut, koitin ensin roikuttaa apurunkoa jos pääsisi porailemaan. Hetken porailun jälkeen ja kun vastakierretappia koitettiin, niin sehän katkesi myös pultin sisään. Ei muuta kuin apurunkoa irroittamaan.. Tässähän oli päätetty ottaa kone yläkautta, kun ei ollut vielä nosturia ja pohdittiin että hankala nostaa autoa niin korkealle.
Siinäpä sitten koitettiin porata uudestaan. Luonnollisesti poraukset vinoon, ja kalliskin poranterä nälvääntyi heti kierretapista, kun oli niin kovaa. Koitettiin hitsata mutteria katkenneiden pulttien päälle, Heti kun väänsi, niin hitsi petti. Eipä siinä sitten. Ei muuta kun rälläköimään kallistuksenvakaajan kiinnityksen lätkät apurungosta,
4mm levystä uudet ja niihin M10 mutterit kiinni ja lätkiä hitsaamaan..
Pitäisi ensi kerralla irrotakin, kun ei ole naurettavaa 10mm kantaa pulteissa. Alla lopputulos, sai toki vielä vähän mustaa maalia päälle. Tiedä oikein mitä katsuri tuollaisesta sanoo, mutta eiköhän se sopivan kurakerroksen kerää ettei siinä mitään nää.
Sitten tuli myös uusittua kierot jarrulevyt ja pyöränlaakeri. Tämäkäänhän ei mennyt niin helposti kuin olisi luullut, vanha laakeri luonnollisesti prässäytyi vinoon ja hajosi. Niinpä se laakerin sisäkehä sitten rälläköitiin pyörännavasta, mutta kyllähän sekin pienen *tutuksen jälkeen saatiiin hoidettua.
Konehan meni loppujen lopuksi paikalleen hyvin, ei siinä. Olisi kaikki valmiina, että pääsisi aloittelemaan sisäänajoa.
Ongelmana vaan, että kytkin ei ilmaannu mitenkään. Koitettu tosiaan vaikka ja mitä, ihan vaan ilmausnippaa avata, ilmata niin kuin normijarrua, työntää ruiskulla ilmausnipasta väärään suuntaan, pumpata sisäkumilla painetta säiliöön ja imeä samalla ilmauslaitteella nipasta, painaa jarrun ilmausnipan kautta nestettä kytkimen nipasta väärään suuntaan, kunnes nippojen väliset letkut paukkuu. Tällä saatiin pientä tuntumaa polkimeen, mutta ei kuitenkaan palauta itsestään. Koitettu tämän jälkeen myös imeä säiliöstä pyörän kumin kanssa, kuten ilmeisesti Wissin ohjeissa neuvotaan. Ei vaikutusta. Ei tahdo vaan löytyä tuntumaa, pieni ääni kuuluu aina pääsylinteriltä, kun kytkinpoljinta painaa, kun on pieni tuntuma saatu. Taitaa vaan olla, ettei pääsylinteri suostu ilmautumaan. Pitää varmaan purkaa pääsylinteriltä, ottaa letkut irti ja koittaa ilmata pelkkä pääsylinteri. Kohta alkaa ideat loppumaan, millä tuon saisi hyväksi, tosiaan ei ole ollut mitään ongelmaa kykän kanssa ennen purkua ja kasausta.