Muutin topikin otsikon ja siirsin tänne Projektit-osioon. Jatketaan saman auton kimpussa, mutta uusien teemojen parissa. Apukuskin ovi on nyt kunnossa. Sitä piti vielä hieman nostaa.
Autohan oli melkoisen työläs työnnettävä talliin, vasen takajarru oli totaalisen jumissa. Meni hetken aikaa, että pääsin sen kimppuun, sillä yksi pyörän pultti kului pyöreäksi ja jouduin hakemaan ratkaisua tähän pulmaan. Avuksi löytyi ns. vastakierrehylsy, Motonetissa nimellä
pultinirroitussarja.
Ja kuten kuvasta näkee, vipuvartta tarvittiin. Kuva oikealta puolen, jossa myös yksi pultti oli samalla tapaa jumissa, ja pyöristyi, että sinnekin tätä uutta hylsyä tarvittiin.
Itse jarruvika paikallistui jumittuneeseen käsijarruun, joka irtosi rumpua purkamatta. Yksin kun tuolla tallissa puuhastelen, niin video on iso apu.
https://www.youtube.com/watch?v=uoG67xQwxxc
Autossa on, vuosimallista huolimatta, melko terveet pellit. Se on tarinan mukaan kertaalleen maalattu, eikä maalipinta ole ihan priima, mutta melko ehjä kuitenkin. Seuraavaksi käydäänkin jo auton moottorin kimppuun. Myyjän (tai oikeammin auton pihalleen varastoineen myyjän kaverin) mukaan, hän on pyörittänyt konetta vuosittain, viimeksi viime vuonna. Bensat hän on ottanut erillisestä astiasta.
Oli vahvasti sitä mieltä, että se kyllä käyntiin lähtee, kun vaan akun laittaa. Saa nähdä, onko tarinassa perää. Sitten tankin tyhjennys, sillä tankissa vanhat bensat.
Sen verran vielä tarinaa, että mittarissa on 134 tkm, ja kilometrit ovat tulleet ensimmäisten vuosien aikana, jonka jälkeen, työsuhdeauton saamisen jälkeen, ajot ovat jäänee vähiin. Viimeinen katsastus 1994, ja rekisteristä poisto lopulta 1997. Vuoteen 2012 on ollut tallissa, sen jälkeen pihalla. Vaihdelaatikko vaihdettu, kun huollossa laskeneet moottoriöljyn sijaan laatikon öljyt pois. Että tällainen tapaus.