Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Pistetääs tälle uudelle silmäterälle jo oma päivyri tulille. Viime viikolla tosiaan tuli hairahduttua vaihtamaan pari vuotta hyvin palvellut, vaikkakin loppuunajettu ( ) NG9-3 TTiD otsikon mukaiseen femmaan, joka sai heti erittäin mielikuvituksellisen lempinimen "Airo". Kapistuksella oli kaupantekohetkellä mittarissa n. 273500km ja pelottelut femman luotettavuudesta hiipi takaraivoon jo noin 50km ajon jälkeen, kun CE-valo tuli tauluun . Syy ei sentään ollut kovin traaginen. Bypassilta rintapellin luo menevä alipaineletku vain oli irronnut. Letkut tyypilliseen tapaan oli osa kovettunut kiveksi ja osa rispaantunut tosi haperoksi ja ei muuta kuin suuntana Motonet. Valtaosan (joihin suht helposti kädet sai ujutettua) letkuista eilen vaihtelin joutessani ja hintaa tälle operaatiolle kertyi vajaa 10€, joten ei vielä ihan konkurssia iskenyt päälle.
Huoltokirjaa on melkoisen tunnollisesti täytetty ja nesteiden vaihtoja on suoritettu suhteellisen ahkeraan. Öljyt on vaihdeltu n. 20tkm välein ja muitakin nesteitä vaihdeltu useaan otteeseen auton elinkaaren aikana. Kaikki jarruhilut on vaihdeltu parin vuoden ja noin 15tkm sisään. Mutta mikä parasta; Airo on saanut uuden vaihdelaatikon ja kytkimen vasta noin 30tkm takaperin!
Alla on vielä talvirenkaat ja täytyy kesärenkaiden allelaiton yhteydessä säätää käsijarru kuntoon. Ottaa tällä hetkellä vasta ihan viimeisellä naksulla, kun keppi osoittaa jo kohti taivasta, sekä ilmastoinnissa on vikakoodi 08 päällä. Toistaiseksi keli auton sisällä ollut vielä ihan ok, niin ei tule olemaan vielä prioriteettilistan kärjessä. Öljynvaihto pitää teettää melko pian, koska nykyisillä öljyillä on ajettu juurikin noin 20tkm.
SID-infoa tuli heti ikävä ja Varkauden lähiseudulta jos löytyy softaajia, ketä sattuu tätä lukemaan, niin saa ottaa yhteyttä
Raapustellaan tähän lisää, KUN tulee jotain kerrottavaa. Ehkä tästä tulee aktiivisempi ketju, kuin mitä NG-kolkin ketju oli
Huoltokirjaa on melkoisen tunnollisesti täytetty ja nesteiden vaihtoja on suoritettu suhteellisen ahkeraan. Öljyt on vaihdeltu n. 20tkm välein ja muitakin nesteitä vaihdeltu useaan otteeseen auton elinkaaren aikana. Kaikki jarruhilut on vaihdeltu parin vuoden ja noin 15tkm sisään. Mutta mikä parasta; Airo on saanut uuden vaihdelaatikon ja kytkimen vasta noin 30tkm takaperin!
Alla on vielä talvirenkaat ja täytyy kesärenkaiden allelaiton yhteydessä säätää käsijarru kuntoon. Ottaa tällä hetkellä vasta ihan viimeisellä naksulla, kun keppi osoittaa jo kohti taivasta, sekä ilmastoinnissa on vikakoodi 08 päällä. Toistaiseksi keli auton sisällä ollut vielä ihan ok, niin ei tule olemaan vielä prioriteettilistan kärjessä. Öljynvaihto pitää teettää melko pian, koska nykyisillä öljyillä on ajettu juurikin noin 20tkm.
SID-infoa tuli heti ikävä ja Varkauden lähiseudulta jos löytyy softaajia, ketä sattuu tätä lukemaan, niin saa ottaa yhteyttä
Raapustellaan tähän lisää, KUN tulee jotain kerrottavaa. Ehkä tästä tulee aktiivisempi ketju, kuin mitä NG-kolkin ketju oli
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Olisko nimimerkki tobbana Iisalmesta lähimpänä joka voisi sid infoon tarjota apuja?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Edellisen femmani käytin tobbanan luona joitain vuosia sitten ja taidan kallistua siihen suuntaan tälläkin kertaa. Ajattelin vaan, kun silloin majailin Kuopiossa ja nykyään Varkaudessa, että löytyskö lähempää . Mutta mikäs se on femmalla ajellessa. Varmaan heitettävä Iisalmen reissu alkukesän aikana.tturku kirjoitti:Olisko nimimerkki tobbana Iisalmesta lähimpänä joka voisi sid infoon tarjota apuja?
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Jos ei ihan tulipalokiire ole niin Äänekoskella Jyväskylän kupeessa onnistuu kanssa T7 ronklaaminen. Tulee siellä aina silloin tällöin kotosalla käytyä. Tosin eihän tuo kamalasti taida lähempänä olla kuin Iisalmi
Varkaudesta saattais olla muutakin porukkaa tulossa, semmosen letkan keräätte ja ajelette Äänekoskelle. Tai sitten tultava käymään Varkaudessa itse
Varkaudesta saattais olla muutakin porukkaa tulossa, semmosen letkan keräätte ja ajelette Äänekoskelle. Tai sitten tultava käymään Varkaudessa itse
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Ei se paljon lähempänä ole ja sitäpaitsi sinne on vittumaiset hitaat tiet ajella Varkaudesta . Ja näköjään softa järjestyykin ensi viikolla.TTH kirjoitti:Jos ei ihan tulipalokiire ole niin Äänekoskella Jyväskylän kupeessa onnistuu kanssa T7 ronklaaminen. Tulee siellä aina silloin tällöin kotosalla käytyä. Tosin eihän tuo kamalasti taida lähempänä olla kuin Iisalmi
Varkaudesta saattais olla muutakin porukkaa tulossa, semmosen letkan keräätte ja ajelette Äänekoskelle. Tai sitten tultava käymään Varkaudessa itse
Tuli oltua liian innokas femmailija, kun tilasin PCSltä huohotinpäivityssarjan kaikkine lisähiluineen. Olin alkamassa innolla asentamaan, kunnes sit ohjeita plärätessä tajusin että päivitys on jo tohon asennettu. Siitä kun ei ollut mitään merkintää missään, enkä niin tarkkaan tutkinu moottoritilaa ennen tilausta
Jos jollain päivitys tekemättä, niin päivityksen + ylimääräiset muutaman letkun ja takaiskun sais multa ostaa pois. Ite maksoin 80€ rahteineen, niin vaikka 70€ postitettuna saa multa täydellisen setin ohjeineen, joka oli matkassa.
Huomenna rengas+käsijarrujumpalle.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Käkkäri tuli kirittyä. Ei tartte kahvaa vetää enää osottamaan kattoon . Samalla vaihtu kesärenkaat ja heti sen jälkeen alko järjetön raekuuro. Hieno tämä Suomen sää. Saapas kävi myös öljynvaihdossa.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Nyt vois olla ehkä viikon ajan Saapas rauhassa...
Susi-femma on tuprutellu sekunnin-kaks sinistä savua aina aamuisin kylmiltään startatessa. Vähänkään lämpimänä ei oo ollu tätä ongelmaa. Luotan Mitsuun ettei oo paskana (mut mistäs sitä tietää), niin avasin venttiilikopan tutkiakseni paljonko siellä on öljymujua. Samalla sai kairattua auki nuo hiton mehupillit sieltä, jonka jälkeen joillain ainakin kyseinen savutus on loppunut. Pillithän oli ihan tukossa. Pyörän jarruvaijeri ei mennyt senttiä sinne rööriin sisälle aluksi. Hitosti carbcleaneria ja rassausta tunnin ajan, niin alko pilli aukeamaan. Kopan takasinlaitto olikin se vaikein homma, että saa tiivisteet pysymään paikallaan. No pääsi tyttären liimapuikko parempaan käyttöön
Rohkenen uskaltaa ajella ens öljynvaihtoon ja siinä vaiheessa vois varmaan huuhtoo tuon koneen, varsin jos tupruttelu jatkuu tai syö öljyä. Samoin öljypohja auki silloin luonnollisesti.
Jakopää vaikutti aika hyvälle. Ketju oli kiree. Ei antanut periksi juuri ollenkaan kun sormella heilutteli ja rattaissa ei näyttänyt olevan aallonharjaa.
Tosin pakoputkessa näkyy olevan pieni reikä. Pörisee siihen malliin takaoven kohdilta ja kylmäkäynnistyksessä huomasin sieltä pienen savutuksenkin tulevan. Josko tuon sais vielä jollain ranetuksella kuntoon. Murehditaan sitä seuraavaks.
Susi-femma on tuprutellu sekunnin-kaks sinistä savua aina aamuisin kylmiltään startatessa. Vähänkään lämpimänä ei oo ollu tätä ongelmaa. Luotan Mitsuun ettei oo paskana (mut mistäs sitä tietää), niin avasin venttiilikopan tutkiakseni paljonko siellä on öljymujua. Samalla sai kairattua auki nuo hiton mehupillit sieltä, jonka jälkeen joillain ainakin kyseinen savutus on loppunut. Pillithän oli ihan tukossa. Pyörän jarruvaijeri ei mennyt senttiä sinne rööriin sisälle aluksi. Hitosti carbcleaneria ja rassausta tunnin ajan, niin alko pilli aukeamaan. Kopan takasinlaitto olikin se vaikein homma, että saa tiivisteet pysymään paikallaan. No pääsi tyttären liimapuikko parempaan käyttöön
Rohkenen uskaltaa ajella ens öljynvaihtoon ja siinä vaiheessa vois varmaan huuhtoo tuon koneen, varsin jos tupruttelu jatkuu tai syö öljyä. Samoin öljypohja auki silloin luonnollisesti.
Jakopää vaikutti aika hyvälle. Ketju oli kiree. Ei antanut periksi juuri ollenkaan kun sormella heilutteli ja rattaissa ei näyttänyt olevan aallonharjaa.
Tosin pakoputkessa näkyy olevan pieni reikä. Pörisee siihen malliin takaoven kohdilta ja kylmäkäynnistyksessä huomasin sieltä pienen savutuksenkin tulevan. Josko tuon sais vielä jollain ranetuksella kuntoon. Murehditaan sitä seuraavaks.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Näyttää edelliset omistajat suosineen longlife öljynvaihtovälejä
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Itseasiassa 2012 vuoteen ja reilu 250tkm asti ollut öljynvaihdot kuin tämän foorumin oppikirjasta 10tkm välein, mutta sitten on tapahtunut kuuluisa gonahdus...juntti kirjoitti:Näyttää edelliset omistajat suosineen longlife öljynvaihtovälejä
Sen jälkeen ei ole merkintöjä moottoriöljyistä. On kyllä vaihdettu jarruja, kytkintä yms. Mutta sikäli mikäli viiteen vuoteen ei oo ketään kiinnostanut öljyt, niin voi hyvä hemmetti.
Sinisen savun tupruttelu kylmäkäynnistyksessä ei loppunut. Ei sitä kestä kuin ihan sekunti, mutta kumminkin. Sit ajaessa ekat n. 5min viheltää 1000-2000rpm välissä "epänormaalisti". Pitää käyttää öljypohja auki ja huuhtoo tuo kone varmaan kuitenkin suht pian.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
??nikrei kirjoitti:Kapistuksella oli kaupantekohetkellä mittarissa n. 273500km
Öljyt on vaihdeltu n. 20tkm välein
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Luin huoltokirjan huolimattomasti. "Huolto n:o x" osiossa oli öljynvaihdot 20tkm välein, mut siellä oli sit se osio "ylimääräiset öljynvaihdot" tms. jossa oli sit ne välissä olevat. Enivei, kympin välein 250tkm asti on vaihdettu . Sit on aateltu paskoa kone.Lupe-81 kirjoitti:??nikrei kirjoitti:Kapistuksella oli kaupantekohetkellä mittarissa n. 273500km
Öljyt on vaihdeltu n. 20tkm välein
Muoks: Mikäli joku on innokas Kuopio-Varkaus akselilla ja haluaa öljypohjan avauksen tehdä rahaa vastaan, niin saa ottaa yhteyttä .
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Kivirannan Kalle täällä Kuopiossa hoitelee softaus-juttuja, jos Iisalmi liian kaukana: https://www.kallekiviranta.fi/ EDIT: jaahs, tais softaukset/sid-infot ollakin jo plakkarissa.
Ja siinämäärin tuttu rekkari tuossa, että tainnu tällä kylällä pyöriä aikasemmin.
Ja siinämäärin tuttu rekkari tuossa, että tainnu tällä kylällä pyöriä aikasemmin.
9-3 SC 2.0t Vector M6 -08
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Joo tuoreeltaan nyt softattu ja tieto lisää tuskaa. Taitaa mennä IMMu vaihtoon. Jää mAir mReqsta täyskaasulla parisen sataa yksikköä. Vuotoja ei pitäisi ainakaan suurempia olla ja Amul pyörii 70:n korvalla. 95E10:llä Ad85 näytti 38. Yhden toisen keissin luin foorumilta ja tämän suuntaiset arvot tuntuu viittaavan IMMuun. Eipä nuo uudet näytä ebayssa maksavan edes ihan älyttömiä, kun näkyy n. 70€uroon saavan toimitettuna kotio.Kimpo kirjoitti:Kivirannan Kalle täällä Kuopiossa hoitelee softaus-juttuja, jos Iisalmi liian kaukana: https://www.kallekiviranta.fi/ EDIT: jaahs, tais softaukset/sid-infot ollakin jo plakkarissa.
Ja siinämäärin tuttu rekkari tuossa, että tainnu tällä kylällä pyöriä aikasemmin.
Auton edellinen omistaja taisi olla Imatralta, eikä sitäkään ennen muistaakseni näkynyt Kuopiolaisia leimoja ainakaan huoltokirjassa. Pitää kattoo vielä uudemman kerran.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
Marmorilta uusi alkuperäinen IMM taisi olla 82€ noin kuukausi sitten.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01
No tuo ei ole kyllä paha. Pitää varmaan kysästä sieltä sitten eka. Sais vielä heti osan kouraan ja testiin .
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03