TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: massen. Viggeni
Cona
Tälleen ajoissa vastaan
Laittelen YV:tä jos ja kun ahdin ja suuttimet löytyy noiden tilalle , kunnossa ovat
Alucooleri hommattu 540x210x62mm
Bolt-on ja kuvaa myöhemmin
Tälleen ajoissa vastaan
Laittelen YV:tä jos ja kun ahdin ja suuttimet löytyy noiden tilalle , kunnossa ovat
Alucooleri hommattu 540x210x62mm
Bolt-on ja kuvaa myöhemmin
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Ei mitään. Kunhan tuli mieleen, että jos päädyt vaihtamaan..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: massen. Viggeni
Vuosi näemmä vaihtui ja suunnitelmiin pieniä muutoksia
Eli tässä viimesimmät
-DO88.se:lle tilaus tehty = Jäähytinesteletkujen päivitys
-Finjectorille tilaus tehty = EV14 suuttimet & AEM pumppu
-JT:n 3" Dp vaihtui -> Nordic 3" Rst Dp tilalle
-Alucooleri minkä mainitsinkin aiemmin.
-Sisustaan haettu peitelevy keskikonsoliin marmorilta
15T:llä mennään vielä yksi kesä & 98:lla niin pitkään kunnes tänne korpeen tulee viinaa muuallekin myyntiin kuin Alkoon.
Haettavana & Tulossa:
-uusi ohjelma ecuun
-Immu , 1.osainen imusarja , tiivisteet.
(marmorilla piti käydä jo 12.1 , mutta volvon laturi alkoi pitämää semmosta mekkalaa ettei huvita +200km ajella riskillä talvella..)
Maalarin kanssa sovittu alustavasti , kesälomille jää tämä projekti.
Viggeni otetaan ajoon jahka lumet sulaa pihasta eli ~huhti-toukokuussa.
Coltille taas isot kiitokset
29.1.2017
-Pakkastakin näemmä vähemmän kuin -30 joten autoon viety ennakoiden kosteudenpoistaja
-Samalla leikattu aukko takapenkin alle , pumpun vaihtoa varten Hyvien ohjeiden ansiosta osui kohdilleen
Suuttimet tosiaan EV14 550cc
AEM pumppu 310LPH e85
JC biopoweri tulossa
Eli tässä viimesimmät
-DO88.se:lle tilaus tehty = Jäähytinesteletkujen päivitys
-Finjectorille tilaus tehty = EV14 suuttimet & AEM pumppu
-JT:n 3" Dp vaihtui -> Nordic 3" Rst Dp tilalle
-Alucooleri minkä mainitsinkin aiemmin.
-Sisustaan haettu peitelevy keskikonsoliin marmorilta
15T:llä mennään vielä yksi kesä & 98:lla niin pitkään kunnes tänne korpeen tulee viinaa muuallekin myyntiin kuin Alkoon.
Haettavana & Tulossa:
-uusi ohjelma ecuun
-Immu , 1.osainen imusarja , tiivisteet.
(marmorilla piti käydä jo 12.1 , mutta volvon laturi alkoi pitämää semmosta mekkalaa ettei huvita +200km ajella riskillä talvella..)
Maalarin kanssa sovittu alustavasti , kesälomille jää tämä projekti.
Viggeni otetaan ajoon jahka lumet sulaa pihasta eli ~huhti-toukokuussa.
Coltille taas isot kiitokset
29.1.2017
-Pakkastakin näemmä vähemmän kuin -30 joten autoon viety ennakoiden kosteudenpoistaja
-Samalla leikattu aukko takapenkin alle , pumpun vaihtoa varten Hyvien ohjeiden ansiosta osui kohdilleen
Suuttimet tosiaan EV14 550cc
AEM pumppu 310LPH e85
JC biopoweri tulossa
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Välillä tännekin jotain uutta
"Huoltoaukon" leikattua huomaskin , että pumppu jo kertaalleen vaihdettu.
Italianpojat näemmä puottaneet vaan tankin viimekeralla ja ranettaneet ämpärin ja liittimet ja kaiken...
Ranetettu lista:
-Ämpäristä suodin hävitty
-Koho melkein irti
-Pumpun lähtöön letkua upotettu 3mm verran , ihme kun on pysynyt edes kiinni
-Pumpun ympärillä olevat kaulukset väärinpäin ja irti.
-Paluuliitin rikki ja rautahelvetinlangalla kiinni
Suodatin meneekin seuraavaksi vaihtoon..
Purkufemman ämpäri oli tallella ja hyvässä kunnossa sekä puhdas ja näemmä 8mm letkulla valmiina. (viggen 6mm)
-Femman ämpäri -> Viggeniin.
-Kohon varsi viggenistä (femman varsi erilainen)
-Viggenin rikkinäinen koho roskiin ja femman kohosta muokkaamalla ehjä tilalle.
-Uusi upotuksen kestävä letku.
-Pieni muokkaus , että AEM mahtui sisään
-AEM liittimen yhdistelyt auton omiiin sähköihin.
Ämpäripaketti valmiina tankissa paikallaan.
To do: Paluuliitin uusi , H-profiili saumalista leikattuun palaan ja pala paikalleen.
"Huoltoaukon" leikattua huomaskin , että pumppu jo kertaalleen vaihdettu.
Italianpojat näemmä puottaneet vaan tankin viimekeralla ja ranettaneet ämpärin ja liittimet ja kaiken...
Ranetettu lista:
-Ämpäristä suodin hävitty
-Koho melkein irti
-Pumpun lähtöön letkua upotettu 3mm verran , ihme kun on pysynyt edes kiinni
-Pumpun ympärillä olevat kaulukset väärinpäin ja irti.
-Paluuliitin rikki ja rautahelvetinlangalla kiinni
Suodatin meneekin seuraavaksi vaihtoon..
Purkufemman ämpäri oli tallella ja hyvässä kunnossa sekä puhdas ja näemmä 8mm letkulla valmiina. (viggen 6mm)
-Femman ämpäri -> Viggeniin.
-Kohon varsi viggenistä (femman varsi erilainen)
-Viggenin rikkinäinen koho roskiin ja femman kohosta muokkaamalla ehjä tilalle.
-Uusi upotuksen kestävä letku.
-Pieni muokkaus , että AEM mahtui sisään
-AEM liittimen yhdistelyt auton omiiin sähköihin.
Ämpäripaketti valmiina tankissa paikallaan.
To do: Paluuliitin uusi , H-profiili saumalista leikattuun palaan ja pala paikalleen.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Päiivitetään nyt muutaki kun suunnitelmia ja tekstiä , eli kuvia ja edistystä
Listaa:
-2.osainen imusarja irti -> 1.osainen imusarja paikalleen (suuttimet yms.tiivisteet samalla)
-Letkut vaihdettu PCS , DO88 ja yleismallin sinistä silikoniletkua
-Uusi immu vaihdettu (marmorilta)
-Cooleri asennettu ja 100% Bolt-on kerrankin
-Ilmanotto muokattu , vielä tulee hiekan erotin
Kuvapläjäys loppuun
Vielä tehtävänä:
-Dp paikalleen
-Paineanturin muokkaus
-Polttoainesuotimen vaihto
-Ecu paikalleen
Koe käyttö..
Listaa:
-2.osainen imusarja irti -> 1.osainen imusarja paikalleen (suuttimet yms.tiivisteet samalla)
-Letkut vaihdettu PCS , DO88 ja yleismallin sinistä silikoniletkua
-Uusi immu vaihdettu (marmorilta)
-Cooleri asennettu ja 100% Bolt-on kerrankin
-Ilmanotto muokattu , vielä tulee hiekan erotin
Kuvapläjäys loppuun
Vielä tehtävänä:
-Dp paikalleen
-Paineanturin muokkaus
-Polttoainesuotimen vaihto
-Ecu paikalleen
Koe käyttö..
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Savut otettu pihalle ja auto kanssa ulkoilmaan loppu talveksi
Pieniä ongelmia oli , mutta ne selätetty
Lähinnä omaa huolimuuttaa.. puskuriin tuli hieman jälkeä ja vikakoodeja pukkasi.
ToDo:
-Ratti vaihtoon ja viggenin ratti femmaan.
-Penkin alla vieläkin aukko pumpun vaihdoin jäljiltä -> lätkät paikalleen.
-Polttoainetta tankkiin jos ei auta niin koho irronnut..
-Hanskalokeron asennusta yms. pientä ja kevään odottelua , että pääsee maalarille näyttämään autoa.
Löytyi varastosta vielä ehjä muovinen ahtoputki sekin vaihdettu.
Hyvin pörisee ja käy hyvin.
Luonnollisesti Coltille kiitoksia
Eli talven aikana tehdyt muutokset:
-JC biopower softa nykyisille osille.
-1.osainen imusarja + uudenmallinen paineanturi
-EV14 550cc suutiimet
-AEM 310LPH e85 pumppu
-3" Nordic RST Dp
-Jäähdytinletkut DO88 (sarja)
-Alucooleri (isoin mahdollinen ilman muokkauksia.)
-Alipaine , magneettiventtiilin yms. letkut silikooniisin.
-Immu uusittu
-Ratti vaihdettu parempi kuntoiseen
-Jäähdytinnesteet -36 (pun)
-Imuputki läppäkotelolle
-Polttoainesuodatin uusittu
-Kromimaski
-Ilmanoton muokkaus
-Ajovalot & Vilkut vaihdettu kirkkaisiin.
Vielä vaihtuu öljyt & suodin Edgeen ennen ajokautta sekä pari lisämittaria toddenäköisesti.
Pieniä ongelmia oli , mutta ne selätetty
Lähinnä omaa huolimuuttaa.. puskuriin tuli hieman jälkeä ja vikakoodeja pukkasi.
ToDo:
-Ratti vaihtoon ja viggenin ratti femmaan.
-Penkin alla vieläkin aukko pumpun vaihdoin jäljiltä -> lätkät paikalleen.
-Polttoainetta tankkiin jos ei auta niin koho irronnut..
-Hanskalokeron asennusta yms. pientä ja kevään odottelua , että pääsee maalarille näyttämään autoa.
Löytyi varastosta vielä ehjä muovinen ahtoputki sekin vaihdettu.
Hyvin pörisee ja käy hyvin.
Luonnollisesti Coltille kiitoksia
Eli talven aikana tehdyt muutokset:
-JC biopower softa nykyisille osille.
-1.osainen imusarja + uudenmallinen paineanturi
-EV14 550cc suutiimet
-AEM 310LPH e85 pumppu
-3" Nordic RST Dp
-Jäähdytinletkut DO88 (sarja)
-Alucooleri (isoin mahdollinen ilman muokkauksia.)
-Alipaine , magneettiventtiilin yms. letkut silikooniisin.
-Immu uusittu
-Ratti vaihdettu parempi kuntoiseen
-Jäähdytinnesteet -36 (pun)
-Imuputki läppäkotelolle
-Polttoainesuodatin uusittu
-Kromimaski
-Ilmanoton muokkaus
-Ajovalot & Vilkut vaihdettu kirkkaisiin.
Vielä vaihtuu öljyt & suodin Edgeen ennen ajokautta sekä pari lisämittaria toddenäköisesti.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Saapas otettu tieliikenteeseen
Aamulla koneeseen keväthuolto:
-Castrol Edget koneeseen & GM Suodin
-Öljynpainemittari asennettu vai ranetettu saa vetää omat päätelmät (Laippa asennus)
Aamulla koneeseen keväthuolto:
-Castrol Edget koneeseen & GM Suodin
-Öljynpainemittari asennettu vai ranetettu saa vetää omat päätelmät (Laippa asennus)
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Tännekin päivitystä
Vikoja yllättäen ja vikojen korjauksia
Vika 1:
Lambdan korjausarvo alkoi seilaamaan radikaalisti melkein -1500 - +1500 väliä ja pariin otteeseen FCOD 308 ja lambdan tiedot 0:aan..
Kylminä aamuina meinaa tukehtua ennenkuin Teng 39-> (mikäli kierroksia antoi +2000rpm ja hölläsi kaasun -> kierrokset alle 700rpm)
Vika 1. korjaus:
-Lambda uusittu (bosch)
-2kpl imuvuotoja korjattu.
-Läppäkotelo vaihdettu putsattuun & uudet tiivisteet.
-Bensanpaineet mitattu OK.
Korjausarvo tällähetkellä lämpinä tyhjäkäynnillä & tasakaasulla -250 - +350 välissä. Kylmänä edelleen seilaa missä sattuu.
+6 -> keleillä tukehtuminen katosi kokonaan. Nyt taas +2 päivä ja vika tuli takaisin..
Mikäli jollain tulee mieleen missä vika niin vinkkejä otetaan vastaan , lähinnä tuo tukehtuminen ihmetyttää ja todella rasittava
Vika 2: & korjaus
-Ryöstölaipalta parista kohtaa alkoi öljyä valumaan.. (korjattu poistamalla ryöstölaippa hilppeineen, uusittu suodin samalla)
Vika 3: & korjaus
-Öljyvuoto kampiakselilta , vika korjattu toistaiseksi vaihtamalla OEM stefa & pumpun o-rengas. Tiukka & napakka sovitus alkp.stefalla.
Vanha Elring lähti sormilla irti.. Eli en suosittele PAYEN & ELRING stefoja ollenkaan.. Volvoissa tuntui olevan sama vika PAYEN:lla
Vika 4: & korjaus.
-Tunkinlätkä tippui hiekkatien varrelle ties minne.. 3D tulostettuja pari tulossa
Tulevaa
Maalarin kanssa sovittu viggenin maalipintoja uusimisesta & alustvasti 15.5 auto maalarille
Ovien lommot suoriksi & maalaus , kontinluukun ruosteiden & lommon korjaus sekä maalaus , puskureille uusi väri & ehjä etupuskuri tulossa
Vikoja yllättäen ja vikojen korjauksia
Vika 1:
Lambdan korjausarvo alkoi seilaamaan radikaalisti melkein -1500 - +1500 väliä ja pariin otteeseen FCOD 308 ja lambdan tiedot 0:aan..
Kylminä aamuina meinaa tukehtua ennenkuin Teng 39-> (mikäli kierroksia antoi +2000rpm ja hölläsi kaasun -> kierrokset alle 700rpm)
Vika 1. korjaus:
-Lambda uusittu (bosch)
-2kpl imuvuotoja korjattu.
-Läppäkotelo vaihdettu putsattuun & uudet tiivisteet.
-Bensanpaineet mitattu OK.
Korjausarvo tällähetkellä lämpinä tyhjäkäynnillä & tasakaasulla -250 - +350 välissä. Kylmänä edelleen seilaa missä sattuu.
+6 -> keleillä tukehtuminen katosi kokonaan. Nyt taas +2 päivä ja vika tuli takaisin..
Mikäli jollain tulee mieleen missä vika niin vinkkejä otetaan vastaan , lähinnä tuo tukehtuminen ihmetyttää ja todella rasittava
Vika 2: & korjaus
-Ryöstölaipalta parista kohtaa alkoi öljyä valumaan.. (korjattu poistamalla ryöstölaippa hilppeineen, uusittu suodin samalla)
Vika 3: & korjaus
-Öljyvuoto kampiakselilta , vika korjattu toistaiseksi vaihtamalla OEM stefa & pumpun o-rengas. Tiukka & napakka sovitus alkp.stefalla.
Vanha Elring lähti sormilla irti.. Eli en suosittele PAYEN & ELRING stefoja ollenkaan.. Volvoissa tuntui olevan sama vika PAYEN:lla
Vika 4: & korjaus.
-Tunkinlätkä tippui hiekkatien varrelle ties minne.. 3D tulostettuja pari tulossa
Tulevaa
Maalarin kanssa sovittu viggenin maalipintoja uusimisesta & alustvasti 15.5 auto maalarille
Ovien lommot suoriksi & maalaus , kontinluukun ruosteiden & lommon korjaus sekä maalaus , puskureille uusi väri & ehjä etupuskuri tulossa
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Ne ainakin Elringin nimellä myytävät kirkkaan oranssiset silikonipintaiset etupään stefat on ihan silkkaa paskaa. Veteliä ja alkaa vuotamaan hyvin nopeasti. Cortecon stefat joita alkuperäispakkauksista löytyy on ihan eri maata.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: massen. Viggeni
Juurikin näitä samoja Payen samanlaista sontaavesa67 kirjoitti:Ne ainakin Elringin nimellä myytävät kirkkaan oranssiset silikonipintaiset etupään stefat on ihan silkkaa paskaa. Veteliä ja alkaa vuotamaan hyvin nopeasti. Cortecon stefat joita alkuperäispakkauksista löytyy on ihan eri maata.
Elringin muistaakseni löin takapäähänkin, mutta se oli kyllä aivan erimaata.
Enää ei jaksa muistaa viimekesään
Pitikin mainita, että esim. PCS:ltä saa Cortecoa mikä vastasi täysin tuota alkuperäistä minkä kävin marmorilta.
Sehän selittääkin miksi laatu samaa jos kerran tavara on samaa
Nooo onneksi etupään vaihtaa vikkelään pihassakin
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Pärkele
Auto maalarilla vieläkin Kiirettää pukkaa kesäpäiville , mutta yritys kova.
Jiri82 isot kiitokset Eli ko. henkilöltä saa 3D tulostettuja tunkin lätkiä
Hieman liikaa kiirettä joten nyt jäi lätkien viimeistely myöhempään ajankohtaan & nopeat pohjat ja maalia pintaa.
Viimeistellään kesäpäivien jälkeen tasaiseksi
Pieniä muokkauksia tehty
Coolerille maalia niin ei paista niin pahasti silmiin & pari vertailu kuvaa vakio Crossflow cooleriin verrattuna.
Tämähän siis 100% Bolt-on cooleri , isompaa tuskin saa ilmastoinnin kanssa sopimaan
Ilmarako puskurin palkkiin ~1.5mm
TD04HL-15T ahdin muuten jouten , kesäpäiville lähtee mukaan ~250€ ~30tkm ajettu.
Auto maalarilla vieläkin Kiirettää pukkaa kesäpäiville , mutta yritys kova.
Jiri82 isot kiitokset Eli ko. henkilöltä saa 3D tulostettuja tunkin lätkiä
Hieman liikaa kiirettä joten nyt jäi lätkien viimeistely myöhempään ajankohtaan & nopeat pohjat ja maalia pintaa.
Viimeistellään kesäpäivien jälkeen tasaiseksi
Pieniä muokkauksia tehty
Coolerille maalia niin ei paista niin pahasti silmiin & pari vertailu kuvaa vakio Crossflow cooleriin verrattuna.
Tämähän siis 100% Bolt-on cooleri , isompaa tuskin saa ilmastoinnin kanssa sopimaan
Ilmarako puskurin palkkiin ~1.5mm
TD04HL-15T ahdin muuten jouten , kesäpäiville lähtee mukaan ~250€ ~30tkm ajettu.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Kesäpäivät jäi väliin...
8.6 ~18:00 auto pihassa maalarilta eli pahasti aikataulussa jäljessä.
-Niputus + rillerit & niputus oluet ja sauna.
Pihassa & Clubitarrakin löysi muuten paikan
9.6:
-Imurointi , talven roskat & hirveät pölyt sisällä.
-Muoviosien & listojen pyyhkiminen.
-Huuhtelu autolle.
-Furniture clinicin: Leather ultra clean -> Leather revive -> Leather protection cream käsittely. (ohjeiden mukaan)
-ValetPro:lla esipesu + Dodo:n mildillä pesu & kuivaus
-Colliniten 476s vahaus, tästä löytyikin kiva ylläri = vaha halkesi ja 70% purkista sulaa valkoista rasvaa No se meni roskiin..
FC Leather revive pinnassa
Tähän päälle viggeni alotti sekoilemaan sen verran pahasti, että piti varmistaa & purkaa osia.
10.6
-Paineistus testi järjestelmälle imuvuotojen varalta = ei vuotoja
-Putkea & letkua ja suuttimet irti , puhdistelua & imusarjan tiukkuuden tarkastus yms.
-Läjäys & paineistus testi vielä uudelleen = ei vuotoja.
Yhteenveto edelleen rikkaalla ja laihalla välistä ja nyt edelleen selvitellään missä vikaa jos vikaa.
Kello taisi olla kutakuinkin 16:00 10.6 kun auto oli nipussa ja vielä bensapaineet mittaamatta.
Kuvia vielä tänne
-Kilvet haettu kespäiviä varten ihan uudet FINnittömät.
-MetalPolishia putkenpäälle & Kynnyslistoille.
Painemittausta myöhemmin , sairaannopeella nippuside tyylillä. Mutta eipähän tullu vesi sisään vaikka satoi
Vahausta , vahattuna & puunausta.
14.6
Tarkoitus oli leimasetää lähteä moikkaamaaan.
1.Rengastyhjänä = armoton tunkkaus , ei nauloja tjms. muuta niinkuin arvelin? Ilkeät halkeamat tosin löytyi...
2.Renkaaseen ilmaa hidasta vuotoa = Ajan naapuri kunnalle ~100km jossa uusia 215/45 17" kokoisia renkaita.
3.Auton huuhtelu oli idea = Kärcher hyytyi eikä enää lähteny päälle.. Jäi siis paskaiseksi.
4.Pakkivalo hävisi juuri ennen lähtöä Kytkimessä ei vikaa , polttimot ehjät ja sulake ok. Noo arvelin , että korjataan myöhemmin kun olin jo tunnin myöhässä katsurilta.
Tässä vielä 2012 paistetuista nokian Z:sta kuvat (nämä siis ollu alle ~15tkm, asennettu 5/2013)
Pintaahan näissä vielä 7mm->5.5mm
Eli Joensuuhun ajamaan vuotavalla renkaalla & pakkivalo mysteerinä.
-Leima tuli 9.7.2018 asti ja maininta pakkivalosta , liekkö johto poikki.
Katsuri mietti liekkö alusta otteessa & taitaa olla putki liian äänekäs, mutta alusta on luonnollisesti katsastettu & putkesta ei sen enempää.
Eikä näemmä tuntunut ihmettelän miksi +24 kelillä jollakulla on puskurin välissä kumilattiamatto Cooleri siis kelpasi leimalla
Leiman jälkeen ajoin Joensuuhun päähän rengasmyyntiin Lieksan päässä varmistin , että toisesta päästä löytyy oikeat & sopivat kumit
Sarja (4kpl) Tyfoon Successor 5 215/45 17" koossa pyöräytetty Nokialaisten tilalle.
Katsotaan mitenkä nämä pelittää. Hintaa sarjalle asennettuna 350€
Ostoksilla vielä käyty ja omat mittari tarpeet haettu niin ei tarvia aina hakea lainaan.
8.6 ~18:00 auto pihassa maalarilta eli pahasti aikataulussa jäljessä.
-Niputus + rillerit & niputus oluet ja sauna.
Pihassa & Clubitarrakin löysi muuten paikan
9.6:
-Imurointi , talven roskat & hirveät pölyt sisällä.
-Muoviosien & listojen pyyhkiminen.
-Huuhtelu autolle.
-Furniture clinicin: Leather ultra clean -> Leather revive -> Leather protection cream käsittely. (ohjeiden mukaan)
-ValetPro:lla esipesu + Dodo:n mildillä pesu & kuivaus
-Colliniten 476s vahaus, tästä löytyikin kiva ylläri = vaha halkesi ja 70% purkista sulaa valkoista rasvaa No se meni roskiin..
FC Leather revive pinnassa
Tähän päälle viggeni alotti sekoilemaan sen verran pahasti, että piti varmistaa & purkaa osia.
10.6
-Paineistus testi järjestelmälle imuvuotojen varalta = ei vuotoja
-Putkea & letkua ja suuttimet irti , puhdistelua & imusarjan tiukkuuden tarkastus yms.
-Läjäys & paineistus testi vielä uudelleen = ei vuotoja.
Yhteenveto edelleen rikkaalla ja laihalla välistä ja nyt edelleen selvitellään missä vikaa jos vikaa.
Kello taisi olla kutakuinkin 16:00 10.6 kun auto oli nipussa ja vielä bensapaineet mittaamatta.
Kuvia vielä tänne
-Kilvet haettu kespäiviä varten ihan uudet FINnittömät.
-MetalPolishia putkenpäälle & Kynnyslistoille.
Painemittausta myöhemmin , sairaannopeella nippuside tyylillä. Mutta eipähän tullu vesi sisään vaikka satoi
Vahausta , vahattuna & puunausta.
14.6
Tarkoitus oli leimasetää lähteä moikkaamaaan.
1.Rengastyhjänä = armoton tunkkaus , ei nauloja tjms. muuta niinkuin arvelin? Ilkeät halkeamat tosin löytyi...
2.Renkaaseen ilmaa hidasta vuotoa = Ajan naapuri kunnalle ~100km jossa uusia 215/45 17" kokoisia renkaita.
3.Auton huuhtelu oli idea = Kärcher hyytyi eikä enää lähteny päälle.. Jäi siis paskaiseksi.
4.Pakkivalo hävisi juuri ennen lähtöä Kytkimessä ei vikaa , polttimot ehjät ja sulake ok. Noo arvelin , että korjataan myöhemmin kun olin jo tunnin myöhässä katsurilta.
Tässä vielä 2012 paistetuista nokian Z:sta kuvat (nämä siis ollu alle ~15tkm, asennettu 5/2013)
Pintaahan näissä vielä 7mm->5.5mm
Eli Joensuuhun ajamaan vuotavalla renkaalla & pakkivalo mysteerinä.
-Leima tuli 9.7.2018 asti ja maininta pakkivalosta , liekkö johto poikki.
Katsuri mietti liekkö alusta otteessa & taitaa olla putki liian äänekäs, mutta alusta on luonnollisesti katsastettu & putkesta ei sen enempää.
Eikä näemmä tuntunut ihmettelän miksi +24 kelillä jollakulla on puskurin välissä kumilattiamatto Cooleri siis kelpasi leimalla
Leiman jälkeen ajoin Joensuuhun päähän rengasmyyntiin Lieksan päässä varmistin , että toisesta päästä löytyy oikeat & sopivat kumit
Sarja (4kpl) Tyfoon Successor 5 215/45 17" koossa pyöräytetty Nokialaisten tilalle.
Katsotaan mitenkä nämä pelittää. Hintaa sarjalle asennettuna 350€
Ostoksilla vielä käyty ja omat mittari tarpeet haettu niin ei tarvia aina hakea lainaan.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Ainakin riittää asteikko mittarissa
Re: massen. Viggeni
Oli muuten pienin mitä oli hyllyssäsaabi90 kirjoitti:Ainakin riittää asteikko mittarissa
Kysyin mittaria niin ensin tuli käteen 100bar asteikko mittari
Piti sit selventää, että henkilöauton pa-paineita tarkotus mitata jotta semmonen max 5bar mittari ois pätevä.
Mutta ei kyllä lopu tuokaa kesken
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Niin joo se oli pa-paine, meinasin eka että ahtoja. Kyllähän tuo varmasti polttoaineen kanssa hyvin ajaa asiansa.massse. kirjoitti:Oli muuten pienin mitä oli hyllyssäsaabi90 kirjoitti:Ainakin riittää asteikko mittarissa
Kysyin mittaria niin ensin tuli käteen 100bar asteikko mittari
Piti sit selventää, että henkilöauton pa-paineita tarkotus mitata jotta semmonen max 5bar mittari ois pätevä.
Mutta ei kyllä lopu tuokaa kesken