Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
tuosta taulukosta kun katson niin isoin maf g/s arvo on 154.74 ja se on kierrosluvussa 5474rpm
meni hieman ohi tuo laskukaava? siis hä?
meni hieman ohi tuo laskukaava? siis hä?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Tuo 154.75 g/s kierrosluvulla 5474 rpm olisi noin:
292Nm ja 228 hv, E85 sella ilmamassamittarin perusteella, oikea teho voi olla jotain muuta.
Mg/c arvo oli 848.
Luistonesto tai sutiminen voi rajoittaa tehoja noissa logeissa.
292Nm ja 228 hv, E85 sella ilmamassamittarin perusteella, oikea teho voi olla jotain muuta.
Mg/c arvo oli 848.
Luistonesto tai sutiminen voi rajoittaa tehoja noissa logeissa.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
No samoissa lukemissa tuo tehopenkkikin. Täytyy tutkailla imuvuotoja...
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Kenen softa? Yleensä softaajakin on kiinnostunut auttamaan. Nouseeko ahtopaine kierrosten mukaan vai onko tasainen?
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Ahtovuoto oman kokemuksen mukaan aiheutti sen, että ilmamassamittarin mukaan oli 340hv ja penkissä 290hv.
Tuossa voi olla nyt joku muu, mikä rajoittaa tehoja.
Tuossa voi olla nyt joku muu, mikä rajoittaa tehoja.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Jc:n softa. Kuopiossa kivirannan toimesta laitettu. Päivitetty viime perjantaina pitävämmälle kytkimelle. (Vielä kuitenkin aeronkytkin sisällä)Yli ton 400nm pitäisi siis nyt olla vääntöjä. Toimii siis normaalisti. Ei mitään näkyvää vikaa, kierrokset ei heijaa jne. kunnes kävin penkissä ja rupesin ahtopaineita seurailemaan missäpäin ne on. Jos en olis penkissä käyny niin en mistään viasta tietäiskään.
Jos jotain positiivista hakee niin imuilma näyttäsi olevan suht alhaista 20asteen tienoilla esim jos ulko ilma 17-18. Vanhempi do88 jäähy etummaiseksi siirretty
Jos jotain positiivista hakee niin imuilma näyttäsi olevan suht alhaista 20asteen tienoilla esim jos ulko ilma 17-18. Vanhempi do88 jäähy etummaiseksi siirretty
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Tech2 tai sitten t8suitella logia niin näkee missä vika.
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Kokeillaan miten kauan nämä kuvat pysyy, kun näyttää joillain hävinneet nuo shitbucketin kuvat. En tiedä jaksaako noita vanhoja etanoli ranetuskuvia laitella muualle. Nykyäänhän on paljon helpommin asiat, kun löytyy valmiita etanolisarjoja autoihin jne. Lisäksi JohnJocke käyttäjä oli tehnyt etanolipäivityksen motronicin moottorinohjausta muokkaamalla. taisi olla ng900
Katsoin huvikseni mitä alkuperäinen hukkaportinkello on syönyt. Tulin siihen tulokseen että fiksuin on sahata tuo kuppi irti ja kiinnittää kiinnitysjalkaan joku turbosmart tai vastaava. Tai sitten hitsata tuohon joku olake ja pulttikiinnitys, niin saa jousen vaihdella. Jousessa punainen merkintä.
Tulin Nilsiään kotipaikalle kun täällä on paremmat tilat värkkäillä, niin vaihtelin toisen pakopesän paikalleen. Aikaisemmassa oli sisäpuollella ihan pienet halkeamat. Aikaisemmin ahtimen vaihdoin yhteydessä jätin pesän kiinni pakosarjaan ja vaihdoin pelkän keskiön ja kompuran.
Katsoin huvikseni mitä alkuperäinen hukkaportinkello on syönyt. Tulin siihen tulokseen että fiksuin on sahata tuo kuppi irti ja kiinnittää kiinnitysjalkaan joku turbosmart tai vastaava. Tai sitten hitsata tuohon joku olake ja pulttikiinnitys, niin saa jousen vaihdella. Jousessa punainen merkintä.
Tulin Nilsiään kotipaikalle kun täällä on paremmat tilat värkkäillä, niin vaihtelin toisen pakopesän paikalleen. Aikaisemmassa oli sisäpuollella ihan pienet halkeamat. Aikaisemmin ahtimen vaihdoin yhteydessä jätin pesän kiinni pakosarjaan ja vaihdoin pelkän keskiön ja kompuran.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Tuli laitettua tuo turbosmart entiseen jalkaan. Tankoa piti hieman lyhentää, ja läpän kiinnityksen reikää isontaa jne. Kierre tuossa tangossa on muuten 1/4 unf jos joku muukin modailee naitä.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Englannista tuli lisää jousia turbosmarttiin, niin pystyin tekemään 1,5bar kellon.
Harmillisesti yksi puola rupesi temppuilemaan niin pistin uudet neolta tilaukseen. 2014 viimeksi vaihdettu kaikki. Oiskohan 100t ajettu sen jälkeen.
Edit. Tämmöisen taulukon mukaan laitellaan eri yhdistelmiä.
Pakopaineet vissiin senverran kovat, että saa olla aika jäykät
Harmillisesti yksi puola rupesi temppuilemaan niin pistin uudet neolta tilaukseen. 2014 viimeksi vaihdettu kaikki. Oiskohan 100t ajettu sen jälkeen.
Edit. Tämmöisen taulukon mukaan laitellaan eri yhdistelmiä.
Pakopaineet vissiin senverran kovat, että saa olla aika jäykät
Viimeksi muokannut kalle, Pe Elo 11, 2017 07:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Puolat vaihdettu ja turbosmarttiin 1,5bar jouset. Ilmamassa on 179,38 g/s 6058rpm. Hieman parani tilanne. Ahdot piikkailee kyllä yli barin lukemiin 1,2 ...1,3 mutta Nelos vaihteella vedättäessä jossain 5600-6000rpm Ahdot on jossain 0,8 lukemissa.Onko normaalia? Vai johtuuko tämä sitten tuosta kytkimestä. 5 vaihteella heittelee 1,1 -1,2.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Kannattaa kysyä softaajalta paljonko siellä pyyntiä on. Omasta mielestä nuo jää kyllä tuolla kombolla tavoitteesta reilusti.
Onkohan siellä PWM arvot mitä luokkaa, niissä voi olla varaa kiriä. Paljonko tuossa nyt on siis "base boost"? Tuo 1.5bar jousi ei aina tosiaankaan tarkoita sitä mitä sanoo...
Onkohan siellä PWM arvot mitä luokkaa, niissä voi olla varaa kiriä. Paljonko tuossa nyt on siis "base boost"? Tuo 1.5bar jousi ei aina tosiaankaan tarkoita sitä mitä sanoo...
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Nyt sain vaihdeltua jousia. Laitoin tuon taulukon mukaisesti 26psi yhdistelmän ja nyt tuntuu ahtopaineet pysyvän tuossa anturin maksimi arvossa 1.37 bar. Kokeilin pienen testilenkin ja ilmamassa oli maksimissaan 220,56 g/s kierrosluvussa 5769. Nyt näyttäsi toimivan niinkuin pitää.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3
Noniin, hieno homma että lähti toimimaan. Tuntuu varmaan jo autolta Täällä -15T GTX siivellä saatu parhaimmat massat logista 232g/s jossain 5200-5300 välissä