Noniin, viime tiistaina auto tuli ajokuntoon. Ajelin rauhallisesti muutaman sadan kilometrin matkan, sitten löin RVS G4 koneeseen. Sidistä kun katsoin tyhjäkäynnin kierroksia, niin käsittelyn jälkeen tyhjäkäynti laski n.850rpm-->820rpm. Eli jotain tuo on tehnyt. Tyhjäkäynnin äänikin on sivistyneempi. Nuokin öljyt valuttelin pois ja nyt on puhtaat öljyt koneessa. Auto toimii hienosti, tuntuisi ihan tehokkaalta ja kaikin puolin ehjältä.
Eilen hyppäsi sydän kurkkuun, kun olin katsovinani, että jäähdytysnestesäiliössä on tummaa väriä. Olikin onneksi varjo
Eilen ehdin myös tekemään sellaisia asioita mitä oli tarkoitus lomalla tehdä. Raidetangonpäät on nyt uusittu, joten sitä nelipyöräsuuntausta voisi ruveta suunnittelemaan. Tämä alkava viikko on vielä lomaa, eli olisi ainakin aikaa hoitaa kuntoon.
Lisäksi hipostelin konehuonetta mukavampaan kuntoon. Vähän epäilyttää tuon Motonetin ryppymaalin pysyminen tuossa venttiilikopassa. Katsotaan miten käy. Laitoin samalla koppaan uudet tiivisteet ja huohotusletkuja uusin samalla. Lisäksi putsasin tuon moottorin kannatinraudan ja psarjan lämpöpellin. Hienolla teräsvillalla sai hyvin hapettumat pois ja lopuksi metal polishia kiillotuspallolla. Pässin poistoputken vesihioin asteittain ja lopuksi kiillotin em. välineillä.
Sellainen asia tullut huomattua, että tuo letku jossa on valkoinen nippuside, tykkää puhaltaa itseään irti tuosta kaasuläpästä. Kannattaa kurkata jos auto tuntuu tavallista laiskemmalta.
![Kuva](https://zcbuwg-sn3301.files.1drv.com/y4mR_bkrgVOwFKrnk8eOcQz1Istt-AL2Q_c1XqvKMUKoIOO5EIuX_KMvfO-f3WK-NT5vYrpPgJ9O2vY2uod-bizidGMP7CHUV7NikfpVuTzBqXiBSi2e-1nZLRaqLzIZQJmrQWJqvh4AfGsBE5iPu6mE8-0raC0JxirU9n_hASnpLyUbsfWFPJFra04F3LRoZoFTI9fHHfM8eOImE-nsVfEXA?width=768&height=1024&cropmode=none)