Sain lopulta mittarit ja valot toimimaan mutta muutaman kerran sai taas harjoitella...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ensin ei toimineet varoitusvalot... sitten ei toimi kierroslukumittari, eikä toinenkaan. Sitten menikin jo vilkut ja jarruvalot sekaisin. Hätävilkut ei toimi takana. Ja lämmönsäätimen tikkukin oli jotenkin surkeasti siellä. Radio pimeänä. Mitä vielä....
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Oletin tietysti että kiusaamani piirilevyt liittyisi valojen sekoiluun. Mittailin ohmeja ja voltteja mutta mitään järkeenkäypää vian aiheuttajaa ei löytynyt, siellä täällä oli vastusta missä ei olisi ollenkaan pitänyt olla. Mietin että maadoitusvika sittenkin. Tulihan auottua ja putsailtua maadoituspisteet, mutta vika löytyi puoli-vahingossa takavalojen liittimistä: ensin luulin nähneeni littimissä valkovaseliinia, mutta se kaikki olikin hiton kovaa hapettumaa. Oxide cleania ja ruuvaria, ei irtoa happi -> dremeli apuun ja nitkuttelemaan. Yhdessä asennossa toimi vilkut ja jarruvalot, syvemmälle painettaessa toimi enää takavalot
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Liian monta kertaa pääsi irrottelemaan ja kiinnittelemään kojelaudan "naamaosaa" viikon aikana. Viimeisen kerran eilen illalla, lähdettiin hakemaan huoltikselta tyttären kanssa jätskiä niin huomasin, ettei mittariston valot eikä muutkaan (säätimet, tuhkikset) toimi. Sulake nr. 23 ehjä, ei virtaa. Eikä siinä vielä kaikki, jarruvalot palaa koko ajan. Olin varmasti sörkkinyt liitintä vähän vinoon koska hellällä kosketuksella vika korjaantuikin. Mittaristosta oli potentiometri antanut savut. Onneksi nyt löytyi varaosia
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Ajattelin poistaa vetokoukun. Sille vois välillä olla käyttöäkin, mutta sopis silmään paremmin ilman.