![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Edit ja off-topic: palautetta laitettu Trafille.
Miltä kuulostaisi Saab-Lancia 600 HF Integrale?nalleolut kirjoitti:T16 pellin alle ja tonttiin
Tuleekohan markkinatiedot robotista vai kaivaako joku niitä käsin? Meinaan vaan, et paljokohan valtio nettois, jos automaattisesti vapautettais vanhat autot autoverostaG00 GLE kirjoitti:Näistä lähtöarvoista muodostuu autoveroksi 71,83 e.
Päätöksessä todetaan ettei auton arvoa ole voitu määrittää markkinatietojen perusteella niiden vähäisyyden vuoksi
G00 GLE kirjoitti: Suomessa 600:aa ei koskaan myyty vaikka suunnitelmia oli aika pitkälle. Ei TM sitä pelkästä akateemisesta mielenkiinnosta koeajanut.
Tähän löytyi muuten aikalaisvahvistus TM 3/89:stä, jossa TM sai viimein Lancia Deltan koeajoon. Mallihan oli tuolloin jo 10v vanha, mutta Lancian maahantuonti oli ollut 80-luvulla melko vaisua, ja ilmeisesti Deltasta oli tätä enne tuotu maahan vain Integralea eli nelivetoa. Joka tapauksessa jutussa todetaan Saab-Lanciasta seuraavaa:AZP kirjoitti:Kävikö tosiaan niin, että maahantuontia ei koskaan sitten edes aloiteltu?
Ilmeisesti tuo koeajettu yksilökin oli vain Ruotsista lainassa, ja kaikki Suomeen päätyneet kuussataset on siis käytettyjä tuotuja.TM kirjoitti:Lancia Deltaa ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa uudeksi automalliksi, esiteltiinhän se maailmalla jo vuonna 1979. Seuraavana vuonna Tekniikan Maailman Hannu Kurki-Suomio ajoi ruotsinlaivasta maihin auton, jonka merkki oli Saab-Lancia 600. Siitä julkaistiin koeajo TM 5/80 lehdessä ja maahantuojaksi oli merkitty Oy Scan-Auto Ab.
Firma ei kuitenkaan tuonut yhtään autoa maahan, sillä hinta olisi kivunnut pilviin. Ruotsissa näitä myytiin eräänlaisena pikku-Saabina, vaikka rehellisiä Lancioita olivatkin. Ihmisten mieltymys kookkaampiin autoihin vähensi pikku-Saabin kysyntää ja runsas vuosi sitten Saabin ja Lancian yhteistyö lopahti.