Juuri kun meinasin tilata nuo puslat, niin huomasin, että Skruvat on lopettanut toimintansa Suomessa! Kannatti taas lykätä tätäkin hommaa.
Mutta tässä vähän selostusta, mitä on saatu aikaan. Takakontin pohjaa tosiaan hitsailin jo aikaisemmin:
Ja lisää hiekkapuhallettuja osia. Tuota laakeria piti vähän suojailla jesarilla:
Iskarin kiinnityspiste oli mätä (yllätys):
Pyrin poistamaan alustasta kaikki ruosteet hiomalla, hapottamalla ja hitsaamalla. Sitten päälle Zingaa, ja lopuksi joskus aikanaan meinasin vetää pohjan kauttaaltaan mustaksi.
Seuraavaksi tuon ison ruostemörön kimppuun, kaikki mätä pois:
Seuraavaksi ilmainen vinkki kaikille mig-hitsailijoille. Lattarautaan yms. paksumpaan kamaan olen saanut tuolla Ceboralla nätti jälkeä, mutta en pelteihin. On ollut tuskallista, kun virrat kakkosella tulee reikiä niin pirusti. Ihan lyhyitä pätkiä on saanut aina varovasti hepattua, ja sitten taas paikkaillaan reikiä...ja virrat ykkösellä on vähän liian vähän. Siksi nuo saumat ovat olleet vähän sitä sun tätä...onneksi ne saa rälläköityä sileiksi.
Luin sattumalta jostain Overdriveltä, että kannattaisi kokeilla 0,6mm lankaa. Vanha rulla loppui juuri, ja eikun kokeilemaan. Tietysti vasta seuraavana päivänä tajusin, että myös suutin pitää vaihtaa 0,6 langalle sopivaan. Vihdoin sain langansyötönkin säädettyä oikein, ja tsadaa, saumaa syntyy:
Ja tuossakin on siis pellit päittäin, ja osittain niiden välissäkin on rakoa. Ei olisi paksummalla langalla onnistunut noin pitkän sauman vetäminen ilman reikiä!