Pystykeulasatkun rakentelua
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Sisustan laitto hieman edennyt. Ovipahveihin tuli tehtyä vanerista uudet taustat joihin sitten tarkoitus tehdä nahasta päälliset.
Tulipas tuota samalla hieman tyhjennettyä tuota sisätilaa ylimääräisestä romusta. Olihan sitä jo hieman kertynytkin. Nyt on kiva jatkaa puuhastelua tuolla auton sisälläkin.
apumiehen puolella tuo runkopalkki on hieman päässyt huonoon kuntoon, joka olisi nyt tarkoitus rueta laittamaan kuntoon. Helpoiten sen saa korjattua kun leikkasin lattiasta tuon paikkapellinpalan irti. Nyt saa hitsattua auton sisältä tuon palkin kuntoon.
Tulipas tuota samalla hieman tyhjennettyä tuota sisätilaa ylimääräisestä romusta. Olihan sitä jo hieman kertynytkin. Nyt on kiva jatkaa puuhastelua tuolla auton sisälläkin.
apumiehen puolella tuo runkopalkki on hieman päässyt huonoon kuntoon, joka olisi nyt tarkoitus rueta laittamaan kuntoon. Helpoiten sen saa korjattua kun leikkasin lattiasta tuon paikkapellinpalan irti. Nyt saa hitsattua auton sisältä tuon palkin kuntoon.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jahas runkopalkki olisi nyt korjattu ja kohtuullisen hyvä tuosta tuli. Samalla tuli hiottua nuita pieniä pintaruosteita poikkeen tuolta ympäriltä.
Sitten olikin vuorossa tuo lattian reijän korjaaminen. Siihen päätin tehdä pellistä uuden palan, jonka hitsasin sitten osittain pistehitsillä tuohon palkkiin kiinni. Hieman siinä oli muotoilemista, että sai nätisti istumaan paikoilleen, mutta mielestäni aika hyvä tuli.
Eipä siinä sitten muuta kuin hitsilanka palamaan ja paikka kiinni.
Tulipas tuota ensimmäistä kertaa eläessäni tehtyä myös jarruputkia metritavarasta. Melko kätevä tuo jarruputkityökalu. Onnistuu kyllä nuitten päitten teko näin ensikertalaiseltakin.
Siinäpä sitten uudet ja vanhat jarruputket verrokkina.
Sitten olikin vuorossa tuo lattian reijän korjaaminen. Siihen päätin tehdä pellistä uuden palan, jonka hitsasin sitten osittain pistehitsillä tuohon palkkiin kiinni. Hieman siinä oli muotoilemista, että sai nätisti istumaan paikoilleen, mutta mielestäni aika hyvä tuli.
Eipä siinä sitten muuta kuin hitsilanka palamaan ja paikka kiinni.
Tulipas tuota ensimmäistä kertaa eläessäni tehtyä myös jarruputkia metritavarasta. Melko kätevä tuo jarruputkityökalu. Onnistuu kyllä nuitten päitten teko näin ensikertalaiseltakin.
Siinäpä sitten uudet ja vanhat jarruputket verrokkina.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nättiä jälkeä. Itsekin viime syksynä ekaa kertaa tekemässä jarruputkia, oli helpompaa kun oletin
Sama työkalu oli mullakin.
Sama työkalu oli mullakin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Nyt on apparin puolelta nuita saumoja hieman siistitty ja paikat maalattu pohjaväriin.
Alustamassoja poistellessa olin huomannut tuossa kuskinpuolella vastaavassa palkissa jonkin epämääräisen pellinpalan. Eipä olisi välttämättä tämä patentti tullut vastaan, jos ei olisi alkanut nuita massoja poistelemaan. Muutamasta kohdasta tuo pellinpala oli kiinni, mutta aika helposti tuo alkoi irrota tuolta, kun taltalla väänteli.
No eipä se auta kun rueta tämäkin puoli vielä parsimaan kasaan. Onneksi tosiaan tuli nuo massat hinkattua pois. Olin nimittäin hitsannut tuota palkkia joku aika takaperin tuohon härpäkkeeseen kiinni, joka ei käytännössä ole kiinni juuri mitenkään tuolla palkin sisällä. Ei onneksi paha paikka tehdä
Alustamassoja poistellessa olin huomannut tuossa kuskinpuolella vastaavassa palkissa jonkin epämääräisen pellinpalan. Eipä olisi välttämättä tämä patentti tullut vastaan, jos ei olisi alkanut nuita massoja poistelemaan. Muutamasta kohdasta tuo pellinpala oli kiinni, mutta aika helposti tuo alkoi irrota tuolta, kun taltalla väänteli.
No eipä se auta kun rueta tämäkin puoli vielä parsimaan kasaan. Onneksi tosiaan tuli nuo massat hinkattua pois. Olin nimittäin hitsannut tuota palkkia joku aika takaperin tuohon härpäkkeeseen kiinni, joka ei käytännössä ole kiinni juuri mitenkään tuolla palkin sisällä. Ei onneksi paha paikka tehdä
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Suojasitko tuota palkin ja pellin väliä millään ja jos kyllä, niin millä/miten? Ei välttämättä olisi huono idea työntää sitä täyteen jotain kosteuden ja korroosion parhaansa mukaan poissa pitävää möhmäättiä.pullasorsa kirjoitti:Sitten olikin vuorossa tuo lattian reijän korjaaminen. Siihen päätin tehdä pellistä uuden palan, jonka hitsasin sitten osittain pistehitsillä tuohon palkkiin kiinni. Hieman siinä oli muotoilemista, että sai nätisti istumaan paikoilleen, mutta mielestäni aika hyvä tuli.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Empä minä sinne muuta keksiny laittaa, kuin happopohjamaalia. Samalla maalilla maalasin nuo ulkopuolisetkin pellit. Se on vähän näissä päällekkäisten peltien yhteen hitsuussa ongelma, että mitä sinne laittaa mikä kestää vielä hitsuunkin. Nuo sinkki/happomaalit kestää parhaiten sitä hitsuuta, mitä minä olen kokeillut. Jollakin jos on tiedossa parempia aineita niin kuuntelen mielelläni lisää aiheestaaero kirjoitti:Suojasitko tuota palkin ja pellin väliä millään ja jos kyllä, niin millä/miten?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Joo niin on, siksi(kin) se kiinnostaa.
Jos oikein tulkkaan pohjakuvaa, niin palkin ja pellin välissä näyttäisi sieltä katsoen olevan rako. Saisko siitä työnnettyä välin täyteen vaikka ihan tervaa tms?
Jos oikein tulkkaan pohjakuvaa, niin palkin ja pellin välissä näyttäisi sieltä katsoen olevan rako. Saisko siitä työnnettyä välin täyteen vaikka ihan tervaa tms?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Itsekkin miettinyt, että kokeilen josko sinne saisi kotelosuoja-ainetta ruiskutettua? Sen jälkeen tiivistää jollain koriliimalla, että ei pääse vesi sinne peltien väliin.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Entäpä jos poraisit pienen reiän (tai pari) lattiaan laittamaasi korjauspalaan vaikka noiden hitsipisteiden keskelle ja ruiskuttaisit sitä kautta kotelosuoja-ainetta peltien väliin runsaasti ja vaikka useaan kertaan. Ja sitten vielä alakautta peltien väliin kaikista mahdollisista kulmista. Sitten saumojen ja noiden porattujen reikien sinetöinti koriliimalla?
Matti
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Saattaisipa olla kokeilemisen arvoinen idea tuokin... Pitänee ensin kokeilla tuolta alapuolelta ruiskuttaa sitä kotelosuoja-ainetta ja katsoa alkaako sitä tulla läpi tuolta toiseltapuolen palkkia.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Kuskinpuoleinen lattia on nyt tuon runkopalkin kohdalta paikattu. Ensin korjasin sen itse palkin ja sitten hitsasin paikan tuohon itse lattiaan.
Saumoja en jaksanut rueta kokonaan hävittämään kun piiloon jäävät ja voipahan olla varma, että on hyvin tuo paikka kiinni. Hieman toki voisi vielä tuolta sisälle jäävästä paikasta siistiä tuota saumaa. Äänieristeet kun laittaa paikoilleen joskus, niin ei ehkä jäisi niin helposti ilmataskuja joihin se vesi pääsisi kondensoitumaan ja sitä myöten lahottamaan uudelleen.
Takalattioista paikkasin nuo jotkin tulppien reijät samalla umpeen. Oli ne reikien ympärykset jo melko haperot ja eikä niillä koritulpilla nuissa kohdissa mitään virkaakaan ole. Jospa nuista kuvista nyt jotain selkoa saisi?
Saumoja en jaksanut rueta kokonaan hävittämään kun piiloon jäävät ja voipahan olla varma, että on hyvin tuo paikka kiinni. Hieman toki voisi vielä tuolta sisälle jäävästä paikasta siistiä tuota saumaa. Äänieristeet kun laittaa paikoilleen joskus, niin ei ehkä jäisi niin helposti ilmataskuja joihin se vesi pääsisi kondensoitumaan ja sitä myöten lahottamaan uudelleen.
Takalattioista paikkasin nuo jotkin tulppien reijät samalla umpeen. Oli ne reikien ympärykset jo melko haperot ja eikä niillä koritulpilla nuissa kohdissa mitään virkaakaan ole. Jospa nuista kuvista nyt jotain selkoa saisi?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jahas pientä päivitystä tähänkin ketjuun. En mitään aivan mahdottomia ole taaskaan saanut tehtyä, mutta jotain pientä ja näkyvää kumminkin. Pohjasta on tullut hinkattua nuita pintaruosteen alkuja pois ja samalla tullut vähäsen maalailtua nuita kohtia pohjamaalilla.
Samalla sain nyt laitettua nuo avattavat takasivulasit veljen avustuksella paikalleen. Eipä nuita olisi yksin saanut millään kohdistettua paikalleen ja samalla porattua reikiä kiinnitystä varten. Tiivisteet nuihin täytyy jostakin hommata uudet kun melko koppurat alkavat olemaan.
Vahvistinräkkiäkin hieman tullut rakenneltua. Siihen tuli leikeltyä nyt tuo takaseinä ja muita jäykisteitä. Nuo vahvistimet kuitenkin jonkun kilon painavat ja täytyisi olla tuon telineen tarpeeksi jämäkkä, että kestää niiden painon. Vahvistimien alle tuleviin vanereihin leikkasin tuommoset aukot, jotta ilma pääsee vaihtumaan paremmin vahvistimissa. Niissä vahvistimissa näky olevan pohjassa ilmareikiä, joten ajattelin olla tukkimatta niitä, kun muutenkin melko ahtaaseen tilaan jäävät. Ilmanvaihtoa olen ajatellut parantaa tietokoneen tuulettimella/tuulettimilla, jotka tulisivat tuohon takaseinään. Siitä se pääsisi sitten hengittämään lämmintä ilmaa pois auton alkuperäistä ilmanpoistokanavaa pitkin ulos.
Samalla sain nyt laitettua nuo avattavat takasivulasit veljen avustuksella paikalleen. Eipä nuita olisi yksin saanut millään kohdistettua paikalleen ja samalla porattua reikiä kiinnitystä varten. Tiivisteet nuihin täytyy jostakin hommata uudet kun melko koppurat alkavat olemaan.
Vahvistinräkkiäkin hieman tullut rakenneltua. Siihen tuli leikeltyä nyt tuo takaseinä ja muita jäykisteitä. Nuo vahvistimet kuitenkin jonkun kilon painavat ja täytyisi olla tuon telineen tarpeeksi jämäkkä, että kestää niiden painon. Vahvistimien alle tuleviin vanereihin leikkasin tuommoset aukot, jotta ilma pääsee vaihtumaan paremmin vahvistimissa. Niissä vahvistimissa näky olevan pohjassa ilmareikiä, joten ajattelin olla tukkimatta niitä, kun muutenkin melko ahtaaseen tilaan jäävät. Ilmanvaihtoa olen ajatellut parantaa tietokoneen tuulettimella/tuulettimilla, jotka tulisivat tuohon takaseinään. Siitä se pääsisi sitten hengittämään lämmintä ilmaa pois auton alkuperäistä ilmanpoistokanavaa pitkin ulos.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Tulipas käytyä helatorstaina hyvinkäällä WST:ssä ja mukaan tarttui Norpasta tonnarin kaiutinritilät.
Ajatuksena olisi rueta tuo hattuhyllykin tekemään uusiksi. Aikanaan se tuli jo lasikuidusta tehtyä ja nyt olisi siis jatkojalostuksen aika. Pohjiltaan tuo hattuhylly on kyllä aivan surkea. Eipä se alkuperäinen hattuhyllykään mikään hyvä lähtökohta ollut tuolle lasikuituversiolle. Tuli sitä silloin puurimoilla yritettyä saada suoremmaksi, mutta eipä se kovin hyvin silloin onnistunut. Huopa antanut kuitenkin tuossa melko paljon anteeksi. Vaan katotaan mitä tästä saadaan aikaseksi...
Aluksi merkkasin nuo kaiutinritilöiden paikat tuohon huopaan ja leikkasin sitten palat pois.
Sitten piti repiä tuo huopa irti. Seuraavaksi kipasin kaupasta uretaanivaahtoa, jolla tuota tulevaa muotoilua olisi tarkoitus rueta tekemään.
Seuraavana päivänä sitä pääsi sitten mattoveiten kanssa työstämään. Kun muodot alkoivat suunnilleen olla kohdillaan oli vuorossa pakkelointi. Pakkelia tähän kyllä joutuu laittamaan ihan riittävästi Vaan eiköhän tuo kärsivällisyys vielä palkita. Nyt on pari kertaa tullut kitattua ja välillä hiottua. Tuolla vasemmalla puolen tuota "koroketta" on saanut melko rankasti korottaa pakkelilla. Huomattavasti alempana tuo mitä oikealla puolen. Vaan tällä hetkellä tuo näyttää tältä.
Nuo 6x9" kaiuttimien reijät olisi tarkoitus laittaa umpeen ja nuihin ritilöiden alle olisi tulossa erkkasarja. Tätä hyllyä tulen käyttämään sitten muottina varsinaiselle hattyhyllylle. Eli nyt olisi tärkeintä saada vaan nuo muodot kohdilleen ja tehdä muotti, jonka jälkeen pääsee sitten tekemään sen varsinaisen hattuhyllyn.
Ajatuksena olisi rueta tuo hattuhyllykin tekemään uusiksi. Aikanaan se tuli jo lasikuidusta tehtyä ja nyt olisi siis jatkojalostuksen aika. Pohjiltaan tuo hattuhylly on kyllä aivan surkea. Eipä se alkuperäinen hattuhyllykään mikään hyvä lähtökohta ollut tuolle lasikuituversiolle. Tuli sitä silloin puurimoilla yritettyä saada suoremmaksi, mutta eipä se kovin hyvin silloin onnistunut. Huopa antanut kuitenkin tuossa melko paljon anteeksi. Vaan katotaan mitä tästä saadaan aikaseksi...
Aluksi merkkasin nuo kaiutinritilöiden paikat tuohon huopaan ja leikkasin sitten palat pois.
Sitten piti repiä tuo huopa irti. Seuraavaksi kipasin kaupasta uretaanivaahtoa, jolla tuota tulevaa muotoilua olisi tarkoitus rueta tekemään.
Seuraavana päivänä sitä pääsi sitten mattoveiten kanssa työstämään. Kun muodot alkoivat suunnilleen olla kohdillaan oli vuorossa pakkelointi. Pakkelia tähän kyllä joutuu laittamaan ihan riittävästi Vaan eiköhän tuo kärsivällisyys vielä palkita. Nyt on pari kertaa tullut kitattua ja välillä hiottua. Tuolla vasemmalla puolen tuota "koroketta" on saanut melko rankasti korottaa pakkelilla. Huomattavasti alempana tuo mitä oikealla puolen. Vaan tällä hetkellä tuo näyttää tältä.
Nuo 6x9" kaiuttimien reijät olisi tarkoitus laittaa umpeen ja nuihin ritilöiden alle olisi tulossa erkkasarja. Tätä hyllyä tulen käyttämään sitten muottina varsinaiselle hattyhyllylle. Eli nyt olisi tärkeintä saada vaan nuo muodot kohdilleen ja tehdä muotti, jonka jälkeen pääsee sitten tekemään sen varsinaisen hattuhyllyn.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Hattuhylly tuli muutamaan otteeseen pakkeloitua ja hiottua ja lopultakin se alkoi olla riittävän hyvä, että kehtasi rueta muottia tuosta tekemään. Melko paljon siinä lopulta tuota kittaamista ja hiomista oli. Vatupassia käytin kaverina tuossa, että sain hiottua tuon hattuhyllyn suoraksi.
Tuosta kuvasta ehkä saa parhaan käsityksen siitä, että miten paljon tuota sai lopulta kitata, että sai etureunastakin suoran ja hyvän.
Seuraavaksi pääsinkin sitten kuidutus hommiin. Laitoin tuohon muottiin yhteensä kaksi kerrosta tuota lasikuitumattoa. Tässä vaiheessa näytti vielä melko lupaavalta tämä muotti.
Seuraavana päivänä sitten innolla irrottamaan tuota muottia tuosta hattuhyllystä. No muotti lähti kohtuu helposti irti, mutta sitten kun huomasi, että lähes kaikki pakkelit tuosta muottiaihiosta oli jäänyt kiinni tähän tulevaan muottiin, niin hieman harmitti
Joku päivä tuossa meni, että sain nuo kaikki pakkelit rapsuteltua irti. Ei tuo onneksi kovin paha homma ollut ja pakkelin alta paljastui ihan kelpo muotti. Seuraavaksi olikin vuorossa leikkuuta varten ääriviivojen piirtelyä.
Ylimääräisten palojen leikkaamisen jälkeen kävin sovittamassa tuota muottia autoon. Hyvinhän se tuntuu siihen istuvan. Seuraavaksi pitäisi sitten rueta tuosta tekemään se varsinainen kappale.
Tuosta kuvasta ehkä saa parhaan käsityksen siitä, että miten paljon tuota sai lopulta kitata, että sai etureunastakin suoran ja hyvän.
Seuraavaksi pääsinkin sitten kuidutus hommiin. Laitoin tuohon muottiin yhteensä kaksi kerrosta tuota lasikuitumattoa. Tässä vaiheessa näytti vielä melko lupaavalta tämä muotti.
Seuraavana päivänä sitten innolla irrottamaan tuota muottia tuosta hattuhyllystä. No muotti lähti kohtuu helposti irti, mutta sitten kun huomasi, että lähes kaikki pakkelit tuosta muottiaihiosta oli jäänyt kiinni tähän tulevaan muottiin, niin hieman harmitti
Joku päivä tuossa meni, että sain nuo kaikki pakkelit rapsuteltua irti. Ei tuo onneksi kovin paha homma ollut ja pakkelin alta paljastui ihan kelpo muotti. Seuraavaksi olikin vuorossa leikkuuta varten ääriviivojen piirtelyä.
Ylimääräisten palojen leikkaamisen jälkeen kävin sovittamassa tuota muottia autoon. Hyvinhän se tuntuu siihen istuvan. Seuraavaksi pitäisi sitten rueta tuosta tekemään se varsinainen kappale.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Jahas päivitelläänpäs tätäkin hetken tauon jälkeen. Olen taas paneutunut hieman tuohon sisustan laitteluun ja tuon käyttiksen kanssa kun olen nyt nuita lasikuituhommia touhunnut, niin samalla sain nytten aikaiseksi kuidutettua tuosta hattuhyllyn muotista sen varsinaisen kappaleen. Seuraavaksi tuossa olisi vuorossa ylimääräisen lasikuitumaton leikkely ja täytyisipä tuota käydä vaneriakin ostamassa, että saan tehtyä jonkinlaisen peitelevyn tuohon hattuhyllyn keskellä olevaan aukkoon.
Peräkonttiin tulevaa vahvistintelinettäkin olen hieman saanut etiäpäin ja nyt on tuohon takalaitaan tullut tehtyä kahdelle tuulettimelle ja ledivalolle paikat. Luulisi nytten ilman kiertävän hieman ja estävän vahvistimien turhan lämpenemisen. Kuitenkin ovat melko pienessä laatikossa tuolla varapyöräkotelossa, niin ajattelin että ei siitä paremmasta ilmankierrosta haittaakaan pitäisi olla?
Lisäksi olen työstänyt tuota hanskalokeron kantta. Tarkoitus oli tehdä siitäkin hieman omanlainen versio. Eli ensimmäisenä muokkasin tuohon "lukkopesään" ja 900 tekstiin vihreät valaistukset ja sitten pakkeloin tuon syvennyksen tasaseksi ja laitoin samaa puukuvioteippiä mitä käytin nuissa ovi- ja takapahveissakin. Lisäksi laitoin tuohon reunaan krominauhaa samaan tapaan kuin kojelaudan "naamatauluunkin" aikaisemmin. Vielä pitäisi liimata tuo nahka tuohon hanskalokeron kanteen kiinni, mutta muuten alkaa näyttää jo ihan hyvältä.
Peräkonttiin tulevaa vahvistintelinettäkin olen hieman saanut etiäpäin ja nyt on tuohon takalaitaan tullut tehtyä kahdelle tuulettimelle ja ledivalolle paikat. Luulisi nytten ilman kiertävän hieman ja estävän vahvistimien turhan lämpenemisen. Kuitenkin ovat melko pienessä laatikossa tuolla varapyöräkotelossa, niin ajattelin että ei siitä paremmasta ilmankierrosta haittaakaan pitäisi olla?
Lisäksi olen työstänyt tuota hanskalokeron kantta. Tarkoitus oli tehdä siitäkin hieman omanlainen versio. Eli ensimmäisenä muokkasin tuohon "lukkopesään" ja 900 tekstiin vihreät valaistukset ja sitten pakkeloin tuon syvennyksen tasaseksi ja laitoin samaa puukuvioteippiä mitä käytin nuissa ovi- ja takapahveissakin. Lisäksi laitoin tuohon reunaan krominauhaa samaan tapaan kuin kojelaudan "naamatauluunkin" aikaisemmin. Vielä pitäisi liimata tuo nahka tuohon hanskalokeron kanteen kiinni, mutta muuten alkaa näyttää jo ihan hyvältä.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"