Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Se pikkukoukku yltänee just takaluukun karmin yläreunaan pitämään levyä ylhäällä, samanlainen on farkkufemmassa.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eipä oo tullu vielä testattuu et ylettyykö hihna mut kesikset sain alle ja alamaskin peiton pois
Kuva

Pikkasen on nyt turhauttavaa ku kaks diisselifarmarii ajossa ja molemmilla alle kymmene kilsaa työmatkaa. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Luovutushuoltona vaihdoin tänään kevätkokouksen jälkimainingeissa ne vaihteistoöljyt.
Castrolin multitransit tuli.
Tässä 6 vaihteisessa täyttöproppu on akun alla
Kuva

Nytten pitäis väkertää avo ajoon.
Cat back pitäis hommata..
ALU36:set vaateis pientä madallusta mutta mitään kivirekeä en haluais.
Vanhoja juttuja lukiessa H&R pitänee unohtaa, Eibachit saattais olla ok.
Jossain sarjoissa takapää on laskenut jopa liikaa kun avo on kovakattoista takapainoisempi. En kyl löytänyt oikein juttua nyt aiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joo, kannattaa unohtaa ne H&R:t. Mä hain cabben juuri eilen ajoon. Hienosti toimi, kun jarrut vähän herkistyi. Ärsyttävin piirre tuossa on tuo orggisputki, joka aiheuttaa ahtojen pientä sahausta.

Ostin tuohon foorumin kautta halvalla jonkun 2,5" catbackin. Kuvissa putki ei näyttänyt hääviltä, mutta sitä ihmeteltyäni hitsisaumat näytti ihan tehdastekoisilta ja putki oli kaiken skeidan alta kova ja vaikuttaisi olevan RST:tä tms. Valmistaja on minulle hämärän peitossa, ei näytä BSR/JT/Maptunin tekosilta... :?: :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Speedpartsilla on myös 2.5" simons
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 063-h.html

Kaivoin vanhan kuvan noilla Aeron vanteilla, omaan silmään riittäis et sais keulaa hieman alemmas.

Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Skruvatilta saa 2.5" ferritan catbackin noin 340e posteineen kun käyttää ensimmäisen ostoksen -15% alekoodin (vaatii uutiskirjeen tilauksen): https://www.skruvat.fi/Ruostumaton-urhe ... 13811.aspx
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuo mun putki ei ole kyllä tuo Simonsikaan. Kahdella vaimentimella ja kahdessa osassa + pitkä puoliovaali kromattu ulostulo. En tiedä, pitääkö ulostuloa sahata, omaan silmään 20-30cm ulostulo ei oikein sovi.

Tuo Ferrita olis kyllä edullinen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kylläpäs siinä kesti et sai avon ajoon.
Työpaikan vaihdos ei ainakaan helpottanut asiaa eikä se et osti yhen V4::sen joka seki vaatii huomioo :roll:

Kuva
Piti vaihtaa taka-akselin puslat, lyhentää etujousii, herkistellä käppärii, as2 vahvistin vaatinee juottamist, mankkari inputin, crossflow ice, 3"DP ja loppuputkisto, timmimpi turbo.
Lopputulemaksi vaihdoin uuden akun, 70ah Saab.
Pöllisin mustasta puuttuvan keskiputken.

Totesin et katto vaatinee taas kalibrointii ja pohjaan pitäis hitsata yksi paikka. :|

Mut oli se taas mukavaa ihan tollasenaki :mrgreen:
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Missäs kohtaa Cabbessa on reikää? Mä en ole vielä löytänyt omastani yhtään läpireikää. Enemmän on jälkiä huonosta korityöstä ja maalauksesta... Olishan tuossakin vaikka mitä, tärkeimpänä katon mikrokytkimen herkistely, mutta nyt on vaan ajettu (työmatkaa). :saab:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Taka jalkatila tai penkin alla. En oo jaksanut vielä tarkemmin kattoo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kai tämäkin oli tuontipeli? Mulla on Saksan tuliainen. Säilyny yllättävän ruosteettomana pohjasta.

Onkohan vakaajan runkokumit kuinka työläs vaihtaa, onko sulla kokemusta aiheesta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo. Sveitsistä alunperin, ajettu varmaan ympärivuoden.
Toi kovakattone on ehta suomiauto ja se on paljon paremmassa kunnossa.

Muistaakseni kumien sanka on vaan yhdellä pultilla ja sen mahtuis aukaseen ilman isompaa purkamista.
Vakaaja ei mahtunut tulee ilman apurungon poistamista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Olenpas ollut laiska raportoimaan, toki aika vähällä avo on liikkunu.
Katsastus lähenee ja aattelin vihdoinkin vaihtaa taka-akselin puslat. Meinasin vaihtaa ne jo ennen käyttöönottoa mutta eipä onnistunu ajosiltanosturilla kun pitää kopasta saada ylös.
Kuva

Irrotin jarrussatulat niin sai putkiin vähän löysää kun otin etukiinnitykset auki ja laskin akselia alaspäin. Vanhat puslat pois poraamalla kumi sököks ja puukkosahalla loput. Uudet piti vetää paikoilleen :mrgreen:
Kuva

Aattelin kokeilla mitä inssi sanoo ruosteist
Kuva

Hanttarin käppäri ei ruvennut pitään vaikka vaihdoin sinne uudet levittäjät, oispa ollu kengät valmiina... :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ai niin. Kilsoja 265748 eli noin puoltoista tonnii tän viiden viikon aikana mitä tuo on ollut ajossa.

Ng kolkin myin velipojalle ja tilalle tuli ihan uusi Corsa, lähinnä JP_Vetten oopelitopiikin suositusten perusteella.
Emännän työmatka lyheni vajaasta neljästä kympistä alle kymppiin mutta joka päivä joutuu tekee useamman lyhyen siirtymän eli auto tarttis olla ajossa joka arkipäivä.

Eipähän tarvii murehtii et pääseekö emäntä töihin ja sopii kyllä tuohon ajoon mainiosti. On helppo ajaa ja kulutuski vaikuttaa olevan jopa pienempi kuin Tidsin, puhumattakaan et vero tippu vajaast 700e 110euroon.

Toki nyt ooppeli on seisonu pihassa kun emäntä vaan avoilee ja onpahan kelien puolesta kelvannut avoilla :mrgreen:
Säästyypän "liisarikilsoi" sit talveen.

Edit. Tuolta se näyttää
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eilen pihalla kävi tuollainenki, valitettavasti testailut jäi istumiseen.
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin