Käyttöauton ylläpitojorinaa
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Peruutin ruuvitilauksen Accu groupilta. Palvelussa ei ollut mitään moitittavaa mutta satuinpa tarvitsemaan juuri sellaista mikä oli out of stock ja toimitusaika venyi.
Positiivisena puolena täytyy myöntää, että nyt taas tiedän yhden ruuvikaupan lisää mistä löytyy myös hieman erikoisempia ruuvi/pinnoitus-comboja.
Positiivisena puolena täytyy myöntää, että nyt taas tiedän yhden ruuvikaupan lisää mistä löytyy myös hieman erikoisempia ruuvi/pinnoitus-comboja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Onpa hyvän näköinen venakoppa, tuollaisena sen olisi pitänyt lähteä jo tehtaalta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Kiitos Ja joo, onhan tuo siistimpi noin.
Toisaalta ihmettelen suuresti miksi tuo koppa on ilman pinnoitusta mutta silti materiaalista mikä hapettuu. Edellisessä käyttökinnerissä oli myös pinnoittamaton koppa mutta siinä ei ollut yhtään hapettumaa. No, ehkä sellaista läikikkyyttä mutta sekin on siistimpää kuin tuollainen miksi nuo Saabin kopat menee.
Toisaalta ihmettelen suuresti miksi tuo koppa on ilman pinnoitusta mutta silti materiaalista mikä hapettuu. Edellisessä käyttökinnerissä oli myös pinnoittamaton koppa mutta siinä ei ollut yhtään hapettumaa. No, ehkä sellaista läikikkyyttä mutta sekin on siistimpää kuin tuollainen miksi nuo Saabin kopat menee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Poistin a-pilarin verhoilussa kiinni olleen parkkilappu/kiekon pidikkeen. Originaali osa, SAAB 4512620. On muuten ehjä ja ylimääräinen eli myytävänä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Katsastustarkastus lappuineen, katsastus ja sijaisauto koko päiväksi 122€.
Niin ja kinneri meni moitteetta läpi >8D
Niin ja kinneri meni moitteetta läpi >8D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Vaihdoin eilen aiemmin ostamani uuden by-pass-venttiilin.
Syy tähän oli, että täyskaasukiihdytyksen jälkeen, kun löysäsi kaasun kuului humisevaa ääntä konehuoneesta. Ääntä ei siis kuulu, kun neula käy keltaisella vaan vasta silloin, kun neula käy kunnolla tapissa. By-passin vaihto ei mielestäni vaikuttanut mihinkään, ehkä kovan polkasun jälkeen ahdot laskee rauhallisemmin, ehkä.
Toisaalta, pari päivää sitten ku huomasin ko. äänen niin muistin etten ole täyskaasukiihdytyksiä tehnyt moniurahihnan/jakoketjun ylälaahaimen vaihdon jälkeen eli on saattanut kuulua siis aiemmmnkin. Kun kerta on sellainen, että sen juuri kuulee. Sellainen ns. sweet spot äänen saamiseksi on kiihdytys reiluun 60km/h vauhtiin loso lattiassa (m-moodilla helpompi ku saa ite pykältää) ja tuota kovemmissa vauhdeissa en sitä rengasmelulta enää kuule. Ja paikoillaan (p- tai vapaa-asennossa) ääntä kuulu vaan ainostaan siis, kun on vedättänyt kovaa.
No, vikavalo ei syty, öljyt on edelleen maksimissa niin moottorissa ku vaihdelaatikossa, vedet pysyy koneessa ja muuten ajossa en huomaa mitään niin saa olla.
Että ei muutako kovaa ajoa
Syy tähän oli, että täyskaasukiihdytyksen jälkeen, kun löysäsi kaasun kuului humisevaa ääntä konehuoneesta. Ääntä ei siis kuulu, kun neula käy keltaisella vaan vasta silloin, kun neula käy kunnolla tapissa. By-passin vaihto ei mielestäni vaikuttanut mihinkään, ehkä kovan polkasun jälkeen ahdot laskee rauhallisemmin, ehkä.
Toisaalta, pari päivää sitten ku huomasin ko. äänen niin muistin etten ole täyskaasukiihdytyksiä tehnyt moniurahihnan/jakoketjun ylälaahaimen vaihdon jälkeen eli on saattanut kuulua siis aiemmmnkin. Kun kerta on sellainen, että sen juuri kuulee. Sellainen ns. sweet spot äänen saamiseksi on kiihdytys reiluun 60km/h vauhtiin loso lattiassa (m-moodilla helpompi ku saa ite pykältää) ja tuota kovemmissa vauhdeissa en sitä rengasmelulta enää kuule. Ja paikoillaan (p- tai vapaa-asennossa) ääntä kuulu vaan ainostaan siis, kun on vedättänyt kovaa.
No, vikavalo ei syty, öljyt on edelleen maksimissa niin moottorissa ku vaihdelaatikossa, vedet pysyy koneessa ja muuten ajossa en huomaa mitään niin saa olla.
Että ei muutako kovaa ajoa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Kovaa ajoa, joo. Kokeilin tänään vaikuttaako tuohon huminaan käytössä oleva vaihde, onko ilmastointi päällä jne. No joo, ei vaikuta mutta sellainen testisyklitys oli päällä, että kinneri muistuttaa minua nyt siitä miltä näyttää pikkulohko V8:n silhuetti
Joo, ei jaksa repiä ressiä, kun kinneri ei mennyt limb-homeen eli mistään vakavasta ei voi olla kyse. Ja eilisiltainen internetsurffailun vaihtoehto jakopää sulkeutui sillä millisekunnilla pois, kun vikavalo syttyi.
Ja vaikka itselle vikakoodi on vielä mysteeri niin jotain tuonne ahtoilman säätämiseen ja/tai sen käsittelyyn tämä liittyy.
E: Sulake #17 ”boottauksella” vikavalo sammui ja ei tullut takaisin normiajossa. Hmm, by-passin ohjauksessa jotain häikkää?!??
Joo, ei jaksa repiä ressiä, kun kinneri ei mennyt limb-homeen eli mistään vakavasta ei voi olla kyse. Ja eilisiltainen internetsurffailun vaihtoehto jakopää sulkeutui sillä millisekunnilla pois, kun vikavalo syttyi.
Ja vaikka itselle vikakoodi on vielä mysteeri niin jotain tuonne ahtoilman säätämiseen ja/tai sen käsittelyyn tämä liittyy.
E: Sulake #17 ”boottauksella” vikavalo sammui ja ei tullut takaisin normiajossa. Hmm, by-passin ohjauksessa jotain häikkää?!??
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Sain tuon vikavalon syttymään uudestaan ja otin sulakkeen irti, taas. Tällä kertaa se oli irti noin kaksi tuntia ja en enää ole saanut ampumallakaan tuota valoa syttymään joten annan olla.
Oletettakoon, että tuo auto on ehjä kunnes vikavalolla, tai muulla teknisellä vialla, minulle toisin todistetaan
Oletettakoon, että tuo auto on ehjä kunnes vikavalolla, tai muulla teknisellä vialla, minulle toisin todistetaan
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Taitaa se legendaarinen kampikammion kattovalo oikutella
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Tämä T7 on sen sortin kapistus, että pienetkin ongelmat ilmamassoissa voivat olla loppujen lopuksi tuhoisia, joten suosittelisin tutkimaan mikä koodi siellä oikein on. Helpontahan se on poistaa häiritsemästä, mutta kyllä mua ainakin ensisijaisesti kiinnostaa koodi. Jos et malta hommata muutaman euron palikkaa koodien lukemista varten, niin voidaanhan sulle näpätä open sid boksiin päälle . Jo poistettua koodia sieltä ei enää saa näkyville, kun se on "bootilla" sieltä poistettu.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Toi open sid olis kyllä poikaa niin ei tarvis aina erikseen lukea koodeja.
Et olis Jeppikseen päin tulossa lähiaikoina?
Et olis Jeppikseen päin tulossa lähiaikoina?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
No ei nyt varsinaisesti ole suunnitelmissa, mutta katsotaas. Voishan sitä vaikka pyörähtää burgerilla joku päivä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Eilisillan saldona kaupungilla viimeisin M:I-leffa leffateatterissa ja sen aikana joku torvelo oli peruuttanut Saabin keulaan.
Tänään siis vuorossa rupellilla olevan rekisterikilven oikaisua ja muiden vaurioiden tarkastelua. No, muuta ei ollut joten näillä mennään.
Eturekkari pitänee kuiten tilailla uusi. Näyttää aika perseeltä, kun toinen puoli on naarmuilla oman tyhmyyden takia (kova tuuli+autotallin ovi auki/Saab oven edessä parkissa) ja toinen puoli lommon oikaisun jäljiltä, nooh, ”aika” suora.
Lisäbonuksena tuli sellainen, että luulin edellisen omistajan ajaneen etupuskurin alahuulen mutkalle mutta asiahan ei ollut niin vaan puskurin alaritilän klipsit oli pois paikoiltaan tod. näk. juurikin sen vuoksi, etä puskurilla on pukattu johonkin. No, painelin klipsit paikoilleen ja alahuuli on taas ryhdikkäästi kuin pitää
Tänään siis vuorossa rupellilla olevan rekisterikilven oikaisua ja muiden vaurioiden tarkastelua. No, muuta ei ollut joten näillä mennään.
Eturekkari pitänee kuiten tilailla uusi. Näyttää aika perseeltä, kun toinen puoli on naarmuilla oman tyhmyyden takia (kova tuuli+autotallin ovi auki/Saab oven edessä parkissa) ja toinen puoli lommon oikaisun jäljiltä, nooh, ”aika” suora.
Lisäbonuksena tuli sellainen, että luulin edellisen omistajan ajaneen etupuskurin alahuulen mutkalle mutta asiahan ei ollut niin vaan puskurin alaritilän klipsit oli pois paikoiltaan tod. näk. juurikin sen vuoksi, etä puskurilla on pukattu johonkin. No, painelin klipsit paikoilleen ja alahuuli on taas ryhdikkäästi kuin pitää
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Kuitteja plärätessä tuli vastaan rengaskuitti ja muistin etten ollut ko. kuluerää ”listannut” tänne.
Eli tovi sitten hommasin taakse uudet renkaat, kun tuli sniiduiltua keväällä ja oletettua, että kyllä ne vielä kesän menee. No, ei menny, vaan pintaa oli hurjat 1mm.
Renkaat on siis 2kpl Falken Ziex ZE310 225/45R17 94W extra load-leimasia ja hintaa paikallisella pajalla 210€ asennettuna.
Mitään sen kummempaa en osaa sanoa noista renkaista kuin, että ovat mustat ja pyöreät, kun selän vuoksi en ole liikkunut kuin jalan. Kerran kokeilin käydä ajamassa pyörällä mutta sekään ei tuntunut hyvältä joten olkoon.
Eli tovi sitten hommasin taakse uudet renkaat, kun tuli sniiduiltua keväällä ja oletettua, että kyllä ne vielä kesän menee. No, ei menny, vaan pintaa oli hurjat 1mm.
Renkaat on siis 2kpl Falken Ziex ZE310 225/45R17 94W extra load-leimasia ja hintaa paikallisella pajalla 210€ asennettuna.
Mitään sen kummempaa en osaa sanoa noista renkaista kuin, että ovat mustat ja pyöreät, kun selän vuoksi en ole liikkunut kuin jalan. Kerran kokeilin käydä ajamassa pyörällä mutta sekään ei tuntunut hyvältä joten olkoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa
Pari tilaamaani huohottimen letkua kävin aamulla noutamassa Auto-Åströmiltä Kokkolasta; toinen on muovipurkista venakoppaan tuleva (se mistä rikoin klipsit koppaa maalatessa) ja toinen menee samaisesta pääläristä öljypohjaan. Osat oli ihan ok hintaisia kapistuksia, tasan 48,24€
Alemman letkun vaihdon annan korjaamon tehtäväksi seuraavassa öljynvaihdossa, voip olla kotioloissa aika hankala rasti. Ylemmän vaihdan itse mutta auto lähti pihasta joten se pitänee vaihtaa sitten, kun kinneri saapuu pihaan ja moottori vähän viilenee. Yritin näet vaihtaa ko. osaa jo aamulla Kokkolan ABC:n pihalla mutta oli aika perkaleen kuuma imusarjan pinta niin odotan mieluusti osien viilentymistä.
Alemman letkun vaihdon annan korjaamon tehtäväksi seuraavassa öljynvaihdossa, voip olla kotioloissa aika hankala rasti. Ylemmän vaihdan itse mutta auto lähti pihasta joten se pitänee vaihtaa sitten, kun kinneri saapuu pihaan ja moottori vähän viilenee. Yritin näet vaihtaa ko. osaa jo aamulla Kokkolan ABC:n pihalla mutta oli aika perkaleen kuuma imusarjan pinta niin odotan mieluusti osien viilentymistä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001