Tammen NG:t, -97 Turbo ja Cabriot -95 Sun Beach edition, MY2006 Vector Tids

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Elo 07, 2018 20:42

Joo. Ehkä se ois iha hyvä :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ke Elo 08, 2018 19:13

Vihdoin sain aikaiseksi purkaa as2 vahvistimen, din liittimessä ehkä oli murtuma yhdes juotoksessa mut ainaki toistaiseksi toimii...
Vieläkö sais aikaseks juottaa aux inputin soittimeen.. :roll:

Ai niin, kolkyt tuhatta tuli viime viikolla meidän omistuksessa täyteen.

Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona » Ke Elo 08, 2018 19:34

On sillä ainakin ajettu. 8) Mulla on tullut viidessä kesässä suunnilleen 15tkm... :roll:

Kuinka erilaiselta toi perä näyttää vrt. oma cabbe kolkin luukulla, spoikalla, massiivisella putkenpäällä ja ilman paneelia. 8O
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ke Elo 08, 2018 19:44

Ohan tuo aika siro vaikka verrattuna tuoho edellä olevaan gti golfiin.. :lol:
Lähinnä kaupast tulles hokasin et niskatuet ja kirkon tornit omaa samaa värii.. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 10, 2018 08:09

Täytyy kyllä sanoa, että nuo NG900 takajarrut / käsijarru on ihan hanurista. Viime syksynä tuskailin taas käsijarrun kanssa ja vaihdettiin Hessun kanssa uudet laadukkaat käsijarruvaijerit, kun vanhoista oli muovikuori puhki. Nyt pitäis taas säädellä kässäriä. Mistähän sais halvalla uudet takalevyt, josko uusilla rummuilla, kengillä ja paloilla saisi tuon hetken aikaa pysymään oikeasti kunnossa?

Toinen mikä noissa jarruissa ottaa päähän on tuo ABS-vika. Välillä saa ajaa reissun ilman vika-plimplomia. Sitten kun tulee sopiva töyssy tai esim. motarin ramppi niin rupee anturi pätkimään ja nopeusmittari heittelemään. Olen noita johtojen liitoksia taka-akselilla nykinyt ilman mitään mainittavaa vaikutusta. Ehkä täytyis olla radikaali ja vetää uusi piuha ja vaihtaa takanapa, loppuis (todennäköisesti) anturin pätkiminen.

Mistähän sais selville, meneekö avo-kolkin kattokotelon moottori NG900 tilalle? Ainakin näyttää täsmälleen samalle. Mulla ne moottorissa liikkuvat hammastetut kiskot menee usein ihan epäsynkanssa, tulee liian ulos/menee liian sisälle ja sitten on ne lukkoja avaavat tangot kireellä/banaanilla. Kolkissa noilla kiskoilla on selkeä toiminta-alue eli eivät pääse menemään liian sisälle / liian ulos hammastuksessa.

Kuva
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tturku » Pe Elo 10, 2018 08:22

Katso EPC:stä moottorien osanumerot kumllekin mallille. Jos samat niin sama osa.
Www.ys3.se
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 10, 2018 08:42

En tiedä, miten tuota pitäisi tulkita, kun varaosa-numeroita on useita. Kuitenkin sama numero 48 55 235 löytyy molemmille malleille NG900 ja OG9-3. Melkein pitäisi riskillä tilata, jos löytää Ebay:stä tuon moottorin halvalla.

Ja Teemulla pahoittelut OT:stä, mutta toivon, että näistä mun katto-kokemuksista on jollekin vielä joskus apua. :roll:
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 10, 2018 10:00

Eihä toi oo ees offtopiikkii ku avoista kumminki puhutaan. :mrgreen:
Ennemmin tai myöhemmin mäki joutunen noihi perehtymään..

Yks mitkä kannattaa myös vaihtaa niin on se levitin/joutsenkaula tai ainaki se runko-osa. Se kolo saattaa vanhemmiten kuluu syvemmäksi.
Edit. Toi https://www.skruvat.fi/show.aspx?k=289542
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 10, 2018 10:17

No näin mä vähän ajattelin, katotaan, jos joskus jaksan jonkun projektitopicin tosta omasta kasata, ainesta ainakin olisi, sen verran ollut vastoinkäymisiä.

Kiitos vinkistä, pistetään tuo kenkien levitin-käikäle tilaukseen! :D
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 10, 2018 10:36

Hävitettiinkö se dieselfarmari jonnekin, kun hävisi otsikostakin? Vai onko se niin vähällä käytöllä tai niin huoleton, että siitä ei riitä juttua?
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 10, 2018 10:44

Kattojutskii on tosi vähä täällä foorumilla et ne ainaki kannattaa jonnekki kirjoittaa.

Ja joo. Tids on nykyään velipojalla kun emännän ajoon tuli se bränikkä corsa kun työpaikan vaihdon myötä ajot muuttui täysin. Enne 35kilsaa suuntaansa ja nyt 3-5kilsaa pätkittäin useamman kerran päivässä. Bensaa menee jopa vähemmän tuos ajos mitä kolkilla diisselii.

Edit. Sivulla 17 on mainittu ja jopa kuvan kera.
Ooppelissa ei oo vieläkään ku joku reilu kolme tonnii kilsoi ku ollu seisonnassa koko kesän.
Jotain pientä kuittii saanu kuulla ku ostettii uus auto ja melkein heti jätettii seisontaa :mrgreen:

No nyt on saanut itekki avoilla kun emäntä ajelee työajonsa ny ooppelilla. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Elo 11, 2018 09:06

Vitsi. Ovikajarit on pelittäny juotosten jälkee mut eile huomasin et toine kojelautakajari pätkii..
Vähä tuos miettisin jo auxin kolvaamistaki.
Oon sellasen joskus tehnytki mutten nyt vaan muista miksi siitä luopusin heti kohta(luultavasti oon tänne sen kyl kirjoittanut mut oon kirjoittanut niin pal muutaki etten pienel haul löytäny :oops: :lol: ).
No toisaalta tuoreemman soittimen vaihtamalla pääsis paljon helpommalla tai no mitäs se as2-vahvistin mahtoi vaatii...
Ohan niitä tietty bt-palikoita minkä vois kytkee tuoho auxiin, vaatii kyl sit tupakansytkäriltä sähköö...

Edit. just muistin et mul on tollane bt-palikka valmiina, siinä on jopa mikki ja napit et saa biisin spotifyst vaihdettuu..
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 24, 2018 08:13

Pöh. Ny on ollu turhan viiletä ajella isol tiel katto auki ja ilman ilmastointia turhan lämmin katto kiinni joten otin kovakattoisen ajoon.
On se vaan hiljane avoon verrattuna, no okei rengasmeluja ei oo ehkä reiluu verrata kun toises kesikset iha loppu ja toises kitkat.

Ny ois varmaan fiksuu ihmetellä uudet kesikset avoon..

Tuossa -97:ssa ei muuten ollu enää niitä jarrupaineen säätimiä takana.
Avolla koitin leikkii vähän vasemman jalan jarrulla hiekkatiellä kun sieltä toi säädin nyt puuttuu niin ei se edelleenkään mitenkään sladiin helposti lähde.
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Elo 24, 2018 10:08

Helleaallon aikaan tuli kyllä käytettyä ilmastointia myös katto auki ajellessa. Tuo musta nahkasisustus hohkaa lämpöä aika lailla kuumalla kelillä. Kulutus oli kyllä sen mukainen, lyhyessä ajossa 13,5-14,5l viinalla. :lol:

Ja kyllä mä tykkään ajella katto auki myös viileällä kelillä, joku +10-15C menee vielä ihan kivasti, kun ikkunat ja tuulisuoja on ylhäällä.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 4639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 24, 2018 10:27

No juu. Liikennevaloissa seistessä ilmastointi ois ollu jees helteillä.
Mullaha ei oo tota tuulisuojaa ku lähes päivittäin joku takapenkillä niin itteni tuntien se parin ruuvauksen jälkeen jäis tallin nurkkaan.. :roll:

Satkun alueella tulee jo turhan viilee ja ohan tänä kesänä kumminki saanu avoilla vähintäänki riittävästi. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Myydään 900T -97,
900T Cab -95, Teemun käyttöautoprojektit

Vastaa Viestiin