"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Joulu 31, 2018 10:53

Tosiaan, unohtui mainita, että katselin nimen omaan bensasubaruja mm. sen vuoksi, että ne dieselit on maineeltaan yhtä kestäviä kuin Oldsmobilem muinaiset V8-dieselit. Bokserikiisseleissä on tyyppivikana ollut ainakin liian ahtaaksi tehty kampuran laakeristo, jonka johdosta laakeriviat on hyvin yleisiä ja monesta on mennyt kampura jopa poikki. Ei ne kaikki taida silti porsia, mulla yhdellä työkaverilla on menossa toinen dieseloutback, kaveri ajaa paljon, koskaan ollut mitään ongelmia, eikä kysyessä ollut edes kuullut dieselbokserien ongelmista. Siltikin, erään toisen kaverini kysellessä Subaruihin erikoistuneesta ei-merkkihuollosta noiden dieselsubarujen ongelmista, ol vastaus ”joo, niihin ei kyllä kannata koskea”.

Ja nykyisinhän ei ainakaan Suomessa Subaruihin enää dieseliä myydäkään, eikä niitä ilmeisesti uusiin malleihin tulla edes tehtaalla asentamaan, merkki on luopumassa kokonaan dieseleistä.

Ja näköjään Turun seudulta on loppumassa Subarujen edustus, laitoin eilen koeajopyynnön Raision Vaunulaan, josta tuli vastaus, että tänään on heidän Subaruedustuksensa viimeinen päivä. Yksi MY2017 esittely-Outback löytyisi vielä koeajoon ja uutena heillä on varastossa yksi halvimman Active-tason Outback, jonka saisi omakseen 42791 €:lla sis. talvipyörät, toimituskulut ja metallivärin. Täytyy sanoa, että aika kalliit talvipyörät, metalliväri ja toimituskulut, kun kyseisen mallin hinnastohinta on 37448 €. :roll:

Ehkäpä käyn tällä viikolla koeajamassa sen esittelyauton niin ainakin tiedän mistä puhun. Jatkossa lähin Subaruedustusto löytyy Salosta. Ehkä se on ihan hyvä, tuleepahan vähän jarrua autokuumeiselle :D
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Joulu 31, 2018 16:14

Tällainen tuli tänään koeajettua:

Kuva

MY2017 esittelyauto, jolla tosin mittarissa vain alle 250 km. En tiedä miten ovat tuota esitelleet, mutta eivät ainakaan ajamalla. Ja huomennahan tuo on sitten jo reippaasti ylivuotinen. En tosin tiedä oliko tuo rekisteröity vai ei, ikkunoissa oli puuhalaput mutta takaluukussa oikeat peltikilvet.

Tuo koeajoyksilö oli 2.5 CVT Ridge, eli keskimmäinen varustelutaso. Erona halvimpaan Activeen käytännössä vain nahkasisustus. Lupasivat luopua tuosta talvirenkaiden kera hintaan 39 900 euroa. Hallissa oli MY2018 ajamaton 2.5 CVT Active, eli sama auto ilman nahkasisustaa, siinä hintalappuna se mainittu vajaa 43 t€. Kun kyselin tuosta hinnasta verrattuna maahantuojan sivuston hinnastohintaan, sain kuulla selityksenä että maahantuoja ilmoittaa vielä hintaa vanhan verotuksen mukaan, jonka mukaisia autoja saivat maahan aikanaan erän, mutta se erä on nyt myyty loppuun. Jos autotalli.comin ilmoituksia on uskominen, nin ainakin Rinta-Joupilla noita olisi vielä tarjolla reilun 37 t€:n hintaan ja Nettiautosta löytyy 13 kpl ajamattomia Outbackeja alle 40 t€:n euron pyynneillä. Joka tapauksessa nyt tuo hinnastohinta halvimmalle mallille (Active) olisi siis Vaunulan myyjän mukaan yli 42 t€. Mutta huomisesta alkaen hän onkin vain kilpailevien merkkien myyjä, joka koittaa päästä eroon 42 t€:lla käsiin jääneestä Subarusta :mrgreen:

Kuulemma Turun seutu ei ole jäämässä ilman Subaruedustusta, vaan uusi on todennäköisesti jo julkaisua vaille valittuna. Vaunulan myyjällä ei ollut kuitenkaan tietoa (tai ei saanut kertoa) kuka Subarua tulee jatkossa tällä suunnalla myymään. Nämä kaksi kappaletta Outbackeja olisivat siis viimeiset jotka Vaunulasta on myynnissä, oli siellä kuulemma joku Foresterikin vielä ottajaa odottamassa.

Itse autosta ei jäänyt hirveä omistamisen hinku koeajon jäljistä. Ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ollut, nämä onkin enemmän fiilisjuttuja. Neliveto toimi odotetun kaltaisesti eli hyvin, tosin koeajettuani vastaavilla liukkailla Opelin Haldexin en osaa kovin suurta eroa kommentoida jatkuvan ja symmetrisen Subarun ja taka-akselille tarvittaessa tukivetoa tarjoavan Opelin välillä. Molemmat lähti liukkaalla liikkeelle kuin ohjukset Ukrainan taivalle, ja kaarrekäytöksissä oli luonnollisesti eroja, mutta ei sellaisia jotka osaisin osoittaa nimen omaan vetojärjestelmän eroihin. Näillä vähäisillä omilla kokemuksillani sanoisin, että tapelkoot nelivetomiehet essonbaareissa eri järjestelmien paremmuuksista rauhassa, tavalliseen liukkaan kelin ajoon tuntuisi Haldexi toimivan ihan yhtä taitavasti kuin joidenkin mielestä ainoa oikea, eli jatkuva jokaveto. Maasto-olosuhteissa voi syntyä eroja, mutta kuka lähtee Insignialla maastoon?

Moottori ja vaihteisto olivat erittäin miellyttäviä. En muista koska olen ajanut pienikoneista (alle 7 litraa) vapariautomaattia viimeksi, mutta ne kokemukset on yleensä olleet aika kauheita. 2.5 litraa ei tietenkään ole koneena mitenkään pieni, mutta autokin on iso ja raskas, joten odotukset alaväännön riittävyydestä ilman ahdinta olivat hieman alhaiset. Mutta Subaru tuntui kyllä hyökkäävän kaasua painaessa eteenpäin oikein rivakasi ja tasaisessa taajama-ajossa vaihteisto piteli koneen kierrokset alle 1500 rpm:n, eli kyllä siellä alavääntöä piisaa vapariksi oikein kivasti. Koneesta ja vaihteistosta auto saa kyllä mun kirjanpitoon plussan.

Subarua ajellessa tuntui kuin olisi tankkia ajanut, siinä oli todella ison auton tunne. Ja onhan se iso auto. Tämä siis sekä hyvässä että huonossa, pienemmillä kaupunkikaduilla oli jotenkin ahdas olo, maantiellähän tuollainen on sitten taas oikein mukava. Itse diggaan kompaktin oloisista autoista, joten itselleni tuo ison auton tunne on lievä miinus.

Tavaratilaa on jonkin verran enemmän kuin Saabissa, mutta ottaen huomioon ulkomitat, oli kontti lievä pettymys. Etupenkiksi mun kokoiselle riittää pienempikin, joten siitä ei tarvitse kokoa kommentoida, sen sijaan takapenkillä huomasi merkittävimmän eron Saabiin; siellä oli oikein rutkasti tilaa. Tilankäytöstä myös lievä miinus kun sisätilat suhteuttaa ulkomittoihin. Jos nyt vertaa II-koppaseen Berlingoon (joo, tiedän että näitä autoja ei oikein mitenkään voi verrata toisiinsa, mutta silti), niin Berlingossa on omaan tarpeeseeni paremmat sisätilat, kompaktimmat ulkomitat ja vähemmän tankkimainen fiilis ajaessa.

Outbackin kojelauta on ihan onnistunut ja tyylikäs. En nyt tiedä huokuiko siitä Conan sanoja lainatakseni mitään preemiumia, mutta ei siitä jäänyt halpa tai vanhentunutkaan kuva. Berlingo-termejä lainatakseni kojelauta on no-nonsense, vaikkakin tyylitelty ja sisältää paljon ominaisuuksia. Esimerkiksi en ole kovin innostunut nykytavasta asentaa koelaudan keskelle pystyyn kiinteä näyttö, jolla pyritään luomaan mielikuvaa siitä että siinä törröttäisi tablettitietokone. Subarun kaltainen keskikonsoliin rehellisesti upotettu näyttö on paljon tarkoituksenmukaisempi.

Voishan tuollaisen joskus itselleen laittaa. Ei siinä mikään asia herättänyt kovin negatiivisia tunteita ja on varmasti hyvä auto. Subarun tekninen laatu, persoonalliset mutta tarkoituksenmukaiset ratkaisut ja matala arvonalenema houkuttaa, vaikka autosta ei ensikokemuksella jäisikään mikään rakkautta ensisilmäyksellä -fiilis. Ei muuten jäänyt aikanaan Saabistakaan kun sitä koeajoin, tosirakkaus kai syvenee ajanmyötä ja tähdenlennot kestää vain hetken :mrgreen:
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Julle » Ma Joulu 31, 2018 19:59

Nuistakin olisi selvinnyt 95% istumalla autoon ja pyörittelemällä rattia. Olisi ollut pienenpi hiilijalanjälki.
9-5 Aero - 00

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona » Ma Joulu 31, 2018 20:56

No nyt. Sanoista tekoihin :D

Haldexilla varmasti pärjää 95% kuskeista ja ongelma Subarussakin on, että loppuu joustot ja renkaat kesken oikeasti pahassa paikassa.

Subarussa on jotain kiehtovaa, ehkä se on se lievä eksotiikka. Ero esim. Lexukseen on kyllä selvä, Subbe on kansanautomaisempi.

Jotenkin vanhemmat Outbackit ja Forresterit on sisältä tuntunut laadukkailta, liekö uusissa muovilaadut ja ne nestekidenäytöt, jotka luo halvemman tunnelman vs. ne perinteiset saksalaismerkit. Ja ne ovet. Onhan ne peltisemmän oloisia kuin monessa euroautossa.

Eihän tuo tosiaan ole hinnan kiroissa ottaen huomioon, mihin hintaan vastaavasti varustellut kilpailijat lähtee kaupasta. Kysyitkö, saako yksityisliisarina? 8)
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Joulu 31, 2018 22:25

Ei ollut rahoitusmalleista tai -tarjouksista mitään puhetta, kun mainitsin heti alkuun olevani tutustumassa vasta malliin enkä varsinaisesti ostohousut jalassa. Subarujen keskimääräisellä arvonalenemalla ihan omaksi ostaminenkin tuntuu houkuttelevalta, tuskin tuohon kuitenkaan olisi tarjolla sellaista diiliä jossa laskennallinen arvonalenema jäisi vielä pienemmäksi.

Subaruissa hyvää on juuri se, että eivät yritä blingblingillä tai muovikojelaudan tekotikkauksilla vääntää väkisin autosta hienompaa kuin se on. Siinä yhdistyy perustyylikkyys, tarkoituksenmukaisuus ja laatu paremmin kuin mihin yksikään saksalainen (tai saksalaisia imitoiva japanilainen) kykenee. Ajatelua laatikon ulkopuolella, vähän niinkuin Trollhättanissa ennen ja miksei myöskin nykyisin.

Tämän artikkelin loppuosa kuvaa sen mielestäni hyvin:
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Pre ... lipiteita/

Subaru ei siis ole premiumia eikä yritäkään sitä olla. Koska yksinkertaisesti premium on pääosin asiakkaan kusettamista mielikuvilla (insinöörinäkökulma). Vastaavasti autoista mitään ymmärtämättömälle Subaru voi upota muiden japanilaisten harmaaseen massaan, koska se ei sieltä blingblingillä riittävästi erotu.

Massastahan Subaru kuitenkin erottuu siten, että marketin parķkikselta takuuvarmasti löytyy enemmän Audeja, Bemareita, Mersuja ja Volvoja kuin Subaruja.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Tammi 02, 2019 14:52

Paluu arkeen eli duuniin koitti tänään. Töihin Saabilla ajellessa totesin että on vähän nuutunut olo. Totesin että mulla taitaa olla autokuumeen jälkeinen autokrapula :mrgreen:

Meni meinaan jotenkin selittämättä suurin kuume ohi. Eilen illalla ja tänään aamulla ei yhtään sellainen olo että jaksaisi selailla mitään Ooppeleita tai Subaruja netistä. Ja hyvä varmaan niin.

Suurin autonvaihdon jarru tässä joulunpyhinä on ollut haluttomuus luopua vielä loppuunajetusta. Kun ei se tunnu tulevan ajetuksi loppuun sitten millään. Ja nyt on kuitenkin auto juuri huollettu ja kunnossa sekä iso osa kuluvista osista melko tuoreeltaan uusittuna, joten kovaa ajoa vain. Autoyksilössä itsessään ei ole mitään syytä vaihtoon. Ajattelin ottaa tämän vuoden tavoitteeksi, että vuoden päästä tehtävässä kulukatsauksessa ei ole mitään porsimuksia tai erikoisuuksia, vain suoria käyttökuluja. Sellainen reilun kolmen tonnin vuosi voisi olla tavoite. Aika näyttää miten käy.

Koko autovaihtoajatushan lähti liikkeelle puolitoista vuotta sitten, kun uusin perheenjäsen alkoi ilmoittaa itsestään. Tasan vuosi on menty nyt neljän hengen perheenä, ja aikaisemmat uumoilut siitä että tilat ei Saabissa riitä, ovat osoittautuneet pääosin virheellisiksi. Okei, meillä ei mahdut autoon samanaikaisesti koko perhe koirineen jos mukaan pitää ottaa myös lastenvaunut. Mutta kun niitä lastenvaunuja ei meillä juurikaan roudata autolla minnekään, niin tuosta ei ole kauheasti haittaa ollut. Mökkireissut on kaikkein tiukimmat, koska silloin liikutaan kaikki viisi elävää ja iso kasa tavaraa. Osin tilanpuutteen ja osin ihan mukavuuden vuoksi tehtiin kesällä usein niin että mentiin ensin mökille ja sitten jompi kumpi aikuisista kävi erikseen kaupassa ostamassa sapuskat ja kaljat. Mökiltä kauppaan on kuitenkin vain seitsemisen kilometriä, joten tuo ei ole mitenkään hirveä lisäkoukkaus, ja sen ansiosta a) ei tarvitse ottaa mankuvia kakaroita kauppaan mukaan kun koira tukehtuu helteessä autoon tai b) muun perheen ei tarvitse tukehtua autossa puolta tuntia kun yksi aikuinen hoitaa ostokset.

Lisätila on siis vähän niinkuin neliveto: kiva sitä olisi olla, mutta käyttämällä järkeä pärjää täysin ilmankin.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6309
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Nokia/Isokyrö

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » Pe Tammi 11, 2019 12:32

Tästä on kyllä tullut eräs foorumin jännimmistä ketjuista, kiitos näiden koeajoraporttien ja vertailujen. :D Tuli vaan äskeiset Opel-keskustelut mieleen kun tunti sitten kärrättiin 119 tyhjää slim-mallista mappia viistoperämalliseen Insigniaan (A [miksi muuten muiden Ooppelien kirjaimet alkavat alusta mallinimen vaihtuessa mutta Astralle ei näin käynyt? Nykyinen Insigniahan olisi jo E tai H.]).

Yhtään liioittelematta tuli tavaratila ja takapenkki aivan täyteen. Tavaratila näytti varsin matalalta ja kapealta verrattuna esimerkiksi Citroeniin, joka on sekin kaukana tilaihmeestä. Syvyyttä löytyi ihan kohtuullisesti.
#5168 ∣ 900c Combi Coupé '89C5 HDi 136 Exclusive A '08 | Carina E 1.6 XLi -96

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Tammi 11, 2019 14:04

Kiitos, kiitos. Aiheuttaako jännitystä siis arvuuttelut siitä koska allekirjoittanut päättää vaihtaa autoa ja mikä se seuraava ajopeli on? Vähän samaan tapaan kuin joitain vuosia sitten erään autonvaihto aiheutti arvuuttelua niinkin paljon, että ylläpito päätti spinnata toisesta ketjusta kokonaan uudeksi ketjuksi tuon arvuuttelun :mrgreen:

Koeajoraportit saattavat harventua tässä, kun tein uudenvuodenlupauksen, että saa jäädä koeajot vähemmälle, jotta ei tulisi kalliiksi. Ja nyt on duunissakin sen verran kiirettä päällä, että ei oikein aika riittäisi käydä haistelemassa potentiaalisia saabinkorvaajia.

Tänään tuli kuitenkin yksi koeajokokemus lisää, nimittäin ajoin ekaa kertaa eläissäni lataushybridiä. Matkaa ei tullut kuin kolmisen kilometria lounaskuppilaan, alla työkaverin viimevuotinen M-B GLC 350e. Ihan autolta tuntui, en osaa itse ajopeliä sen enempää kommentoida. Mutta sen verran tuli räpyteltyä ajotietokonetta, että sain sieltä ulos sellaisen tiedon, että autolla on ajettu uudesta asti reilu 2800 km, josta polttomoottori pois päältä on menty reilu 1500 km. Bensaa on kulunut tuolla 2800 km matkalla 6,3 litraa sadalla, ja keskinopeus on ollut 28 km/h.

Alkuun tuo 6,3 litraa kuulostaa paljolta, kun auto on yli puolet ajasta kulkenut ilman polttomoottoria. Mutta toisaalta tuo ajosykli on pääasiassa 1-5 km ajelua ruutukaava-alueella, eli pesee kyllä hyvin tuon meikäläisenkin ajosyklin, jota on tässäkin ketjussa päivitelty useamman kerran. Itsellänihän Saabissa keskinopeus on ollut 39 km/h. Sitten kun vielä muistetaan että tuo mersu on nelivetoinen, omamassaa on hyvin yli kaksi tonnia, eikä se bensakonekaan nyt ihan ekolaitos ole, niin ei tuota kulutusta ihan pahana voi pitää. Varmaan veisi automaattibensasaabi 15 litraa sadalla tuollaisessa ajossa.

Duunikaveri laittaa kuulemma auton joka yöksi kotona laturiin, eli aina lähdetään täydellä akulla. Kilsoja on kertynyt tuo 2800 yli puolen vuoden aikana, joten päivittäinen ajomatka on todella vähäinen. Melkein ihmetyttää, miten polttomoottoria on käytetty noinkin paljon. Sähköä on tietenkin mennyt sitten jonkunkin verran, eikä se oli ilmaista sekään, mutta kulkeehan se murto-osalla bensamoottorin kuluista kuitenkin. Jos sähköllä olisi ajettu n. 1500 km ja kulutus luokkaa 25 kWh/100 km, niin tuolla matkalla sähköön olisi mennyt noin 40 euroa rahaa. Bensoihin vastaavasti mennyt tuon vajaan 3 tkm:n ja 6,3 litran keskikulutuksen mukaan luokkaa 250 euroa. En tosin tiedä voiko tuota sähkökäyttöä laskea noin suoraviivaisesti hybridissä, jossa voidaan edetä sekä sähkön että polttomootorin voimin.

Mutta jos duunikaveri nyt on ajellut noin 300 eurolla 2800 km kaupunkipyöritystä, niin Saabilla samaan suoritteeseen tuollaisessa ajosyklissä menee dieseliä 400-450 euron edestä. Puolessa vuodessa käyttöveroista kertyisi eroa noin 300 euroa Mersun hyväksi. Vuodessa voisi kertyä reilun tonnin säästöt mun ajomäärällä. Ei sillä ihan GLC:tä vielä makseta, mutta ehkä vertaus uuden GLC:n ja 11-vuotiaan Saabin välillä ontuu vähän muualtakin kuin veroista ja kulutuslukemista.

Tällä koeajolla ei ollut mitään tekemistä mahdollisen saabinkorvaajan kanssa, mutta tulipahan raportoitua lataushybridin aitoa kulutuslukemaa pidemmältä ajalta ja tuollaisesta omaa ajosykliä jossain määrin vastaavasta ajosyklistä. Voisin kuvitella että Outlander PHEV:lla voisin päästä omilla ajeluilla vastaaviin lukemiin. Itsellä tulisi ehkä hieman enemmän maantieajoa, en sitten osaa sanoa minkälainen vaikutus sillä olisi kulutuslukemaan, nostava vai laskeva.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Tammi 11, 2019 14:10

Niin, tuohon Opelin mallimerkintäuumoiluun: ehkäpä Insignian kirjainten uudelleenstartti A:sta johtui siitä, että tarinan mukaan Insignia korvasi sekä Vectran että Omegan. Vaikka totuushan on se, että Omega oli poistunut jo aiemmin, ja Vectra sattui poistumaan juuri kun Insignia tuli. Käytännössähän kävi vain se sama juttu joka kaikilla autonvalmistajilla jossain vaiheessa käy, että mallit kasvavat joka pyöräytyksellä isommiksi ja lopulta se isoin malli pitää lopettaa, kun toiseksi isoin kasvaa hiljalleen samaan kokoluokkaan. Samalla pitää luoda uusi malli (Adam/Karl) sen pienimmän (Corsa) alle, koska se pienin on kasvanut jo pois pikkuauitoluokasta.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6309
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Nokia/Isokyrö

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde » Pe Tammi 11, 2019 14:32

^^ tuo keskustelukin oli jo unohtunut kokonaan :lol:

Meinasin jännyydellä lähinnä näitä autojen hintaseurantoja, tiloja ym. käytännön informaatiota. :) Ilman autolehtien merkkipainotuksia vieläpä.
#5168 ∣ 900c Combi Coupé '89C5 HDi 136 Exclusive A '08 | Carina E 1.6 XLi -96

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Tammi 11, 2019 15:41

Tuollaisen GLC:n pito 5-10tkm ajoilla vuodessa on jo melkeinpä rikos. :lol: Muutama ihminen Suomessa hiihtää / ajaa fillarilla enemmän vuodessa. Ja vuotuisella arvonalenemalla ostaa yhden loppuunajetun. :D
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Tammi 11, 2019 16:14

Ehkäpä suurempi rikos oli se BMW 640xd, joka kyseisellä rouvalla oli ennen tätä Mersua :mrgreen:

Ja vuotuisella arvonalenemalla ostaa kyllä aika monta loppuunajettua. Sillä itse asiassa ajaa ja ylläpitää muutamaa loppuunajettua.

Mutta kun on pinkka kunnossa, niin kai sitä pärjää yhdellä Mersullakin :mrgreen:
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
Juho80
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Juho80 » Pe Tammi 11, 2019 16:42

Rattivaihde kirjoitti:
Pe Tammi 11, 2019 12:32
[miksi muuten muiden Ooppelien kirjaimet alkavat alusta mallinimen vaihtuessa mutta Astralle ei näin käynyt? Nykyinen Insigniahan olisi jo E tai H.]).
Astrahan on ollut d-Kadetista asti Vauxhallilla nimenä.
Viimeksi muokannut Juho80, Pe Tammi 11, 2019 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Tammi 11, 2019 19:01

AZP kirjoitti:
Pe Tammi 11, 2019 16:14
Ehkäpä suurempi rikos oli se BMW 640xd, joka kyseisellä rouvalla oli ennen tätä Mersua :mrgreen:

Ja vuotuisella arvonalenemalla ostaa kyllä aika monta loppuunajettua. Sillä itse asiassa ajaa ja ylläpitää muutamaa loppuunajettua.

Mutta kun on pinkka kunnossa, niin kai sitä pärjää yhdellä Mersullakin :mrgreen:
Ainakin kaksi tai kolme. Jos uusi maksaa lisävarustein vaikka 70k€ niin vähän ajetusta vuoden vanhasta saanee vielä 60k€. :lol:

Ja sama kait se on, jos on millä piirtää...
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7830
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP » La Tammi 12, 2019 14:22

Toi hybridi näyttää hävinneen Mersun hinnastoista, muttaa mulla on sellainen kuva että kyllä tämä yli 80 t€ maksoi. Kyseessä on coupe-versio, kai se hybridinä nahkavarusteluineen ja muineen maksaa jonkunkin verran enemmän kuin perusversiot, jotka lähtee reilusta 60 tonnista. Talvirenkaat vanteineen tais olla jo muutaman tonnin.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Vastaa Viestiin