Alkuun kuva härvelin nykytilasta. Vielä on nysväämistä jäljellä.
![Kuva](https://kiviranta.kuvat.fi/kuvat/Saab-Lancia_600_GLE/kasaus/77F0E60D-C593-49A0-9E98-FC0A8A346B99.jpeg/_smaller.jpg)
Olin pitkään näköalaton takapuskurin kumilistan kiinnikkeiden kanssa. Valtaosa katkesi ja osa repesi kumin sisästä irti. Uutta, tai edes käytettyä listaa en ole löytänyt, kun näissä varhaisissa tämäkin osa on omanlaisensa. Moni ehdotti listan liimaamista paikalleen mutta ei oikein antanut luonto periksi sellaiseen. Pakko korjata.
Tässä on yksi kiinnike korjattuna:
![Kuva](https://kiviranta.kuvat.fi/kuvat/Saab-Lancia_600_GLE/kasaus/71FC2AD0-491A-49A9-81E9-22865ACC706B.jpeg/_smaller.jpg)
Porasin kierteen tyngän alustastaan pois, kierre reikään ja kierretankoa (pätkä pulttia) reikään. Toivottavasti nahkea kierre ja pikaliima pitävät sen pyörimättömänä.
Seuraavaksi piti veistellä kumiin sen verran isompi aukko että alusen sai takaisin sisään. Kumiliimaa alle, päälle ja ympärille sekä viimeistelyksi kuituverkko sitomaan kokonaisuutta:
![Kuva](https://kiviranta.kuvat.fi/kuvat/Saab-Lancia_600_GLE/kasaus/D48119AA-2C4D-4CF8-A0C0-B8BE4D290F86.jpeg/_smaller.jpg)
Saas nähdä kestääkö.
Seuraavaksi pitää vielä päättää niiden kohtelu, mitkä ovat poikki mutta kanta kumin sisällä.
1) Poraa kierretapin sisään pienen kierteen ja liittää tällä tavoin siihen jatkon sisään tulevalla pienemmällä kierretangolla. Onnistuessaan olisi elegentti ja aika kestävä ratkaisu. En vain luota onnistumisen mahdollisuuksiini.
2) Kaivaa kannan irti ja tekee kuten nämä irronneet. Tuntuu vain hölmöltä irrottaa rikkomalla jotain mikä on hyvin paikallaan. Varsinkin kun lopputulos ei varmaankaan ole lujuudeltaan alkuperäisen veroinen.
3) Tekee uuden kierretapin kannan ollessa paikallaan. Tässä vain tulee haaste jäähdytyksen suhteen. Voimakkaasti työstössä kuumeneva metalliosa kumin sisässä. Siinä voi kumi ympärillä kärsiä.
Onko kellään näkemyksiä mihin suuntaan tästä lähtisi? Tai peräti parempia ideoita kuin keksimäni vaihtoehdot.