Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja Cona » To Huhti 25, 2019 13:32

Aivan joo eli toimii siis myös ajosiltanosturina. Muuten oilskin ollut aika kapea-alainen keksintö.

Oli harrastelaite sitten mikä tahansa niin tarkkana saa olla ajaessa, tiet on ainakin täällä PK-seudulla aivan karseessa kunnossa. :evil:
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Huhti 25, 2019 15:55

Ohan ne melkoisessa kunnossa, täältä kun kattelee teiden kuntoa niin vakavaks vetää
https://www.arcgis.com/apps/View/index. ... a963f46372

Paimionki pääväylä on punasella..

Tuolla talviautolla menee kyl aika huomaamattomasti kuopat ja montut vaikkei mitkään jäätävän isot renkaat olekkaan. Suburbanis oli aikanaan huomattavasti isommat mut jysähti niin piruste routamontut, no toisaalta omapainoo tuplat, jousittamattonta painoo varmaan moninkertaisesti ja rengaspaineetki melkein baarin kovemmat.

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1012
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja Haza » Ma Touko 06, 2019 16:37

tetammi kirjoitti:
Ti Huhti 16, 2019 05:40
Uuden vaihdetornin hain marmorilta jos vaikka kepin keskitys vertyis sillä..
Lootaöljyt vois vaihtaa samalla kun akkutelineen joutuu kumminki poistaa tieltä.
Tuli just vaihdettua tuollainen, ilman lootaöljynvaihtoa tais mennä 35min. Ei ollenkaan paha, akku ja teline pois, pakin liitin, vaijerit irti ja sen jälkeen oikeastaan vaan tornin kolme E12 kantaista ruuvia pois, pujottelee tornin pois ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M00 ja M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Touko 06, 2019 17:32

No hyvä saada tuoho varmistus mitä sohval surfaillessa oon päätelly. :mrgreen:
Viikon ollu lentsus niin laitoin avonki seisontaan. :roll:

Paljo ois rästihommii, niin autois ku kotonaki.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ke Touko 15, 2019 21:42

184882km
• Vaihdetorni, växelspakslock 55556311
• Diesel paluuliittimet suuttimien päältä 55575334 (toinen oikealta vuosi)

Keli vaikuttaa taas siltä et katottaki saattais pärjätä ja katsastuskin on ihan nurkalla joten piti motivoituu remppahommiin.

Vaihdetornin vaihto ei itsessään kauaa vieny jossei laske oikeiden työkalujen metsästystä esim. E12 torx.
En tiiä oliko kaapeleiden irrotukseen joku juju mut mä vaan kampesin irti.

Helpohko homma kuitenki ja todella paljon mukavempi kun keppi taas keskittää.
Kuva
Ois kyl ollu helppo vaihtaa lootaöljyt samal, no kokeilin avata täyttöpultin jo niin uskaltaa päästää vanhat pois joku päivä suoraan ajon jälkeen.

Samalla vaihdoin hyllyst uudet paluuletkut ku vähän tippas yks, vanhat täytynee jättää jemmaan vaikkei toi koko satsi maksanut kuin reilu viiskybää.

Kuva

Sumarin polttimon kun jaksais vaihtaa niin vois käydä konttorilla. Jarruremppa saa jäädä kesälomalle, tänä vuonna sentään on jo melkein täysi neljä viikkoo. :mrgreen:

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Touko 18, 2019 09:49

Lisää valmistautumista konttorille :D
Kuva
Tuli sentään kiitokset :mrgreen:
Kuva

Aika tyytyväinen oon et valitsin noi kapeammat renkaat, ei juuri eroo 16" kitkoihi vetelyssä.
Ihan kaikkein hiljaisimmat noi nordexxit ei oo muttei kumminkaan iha järkyttävät. Ja hinta antaa paljo anteeks. :wink:

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Touko 28, 2019 16:44

LEIMATTU :mrgreen:

Kuva

K-arvo yllättävän iso. :roll:

Jarruista sano et olis uusinnan paikka mut mullahan oottaa uudet levyt ja palat innokasta asentajaa.. :wink:

Kilsoja 186294 eli nelisen tonnii tuolla tullu ajettuu.

Hantin sumari ei toiminut, eilen vaihdoin polttimon.
Kuskin puolella kuulemma liitin mikä voi olla hapettunut.

WST:hen sittenki torstaina, meneepä pekkane hyvään käyttöön. Tälläki vissiin pääsis puistoon parkkiin jos pääsee vaan ajois liikenteeseen.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Touko 28, 2019 16:47

Kuva
Tää on unohtunu laittaa tänne.

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Touko 28, 2019 17:18

tetammi kirjoitti:
Ti Touko 28, 2019 16:44
K-arvo yllättävän iso. :roll:
Toi näyttää siltä kuin olisi rautakanki vieraillut hiukkassuodattimessa. Referenssinä loppuunajetussa tais olla viimesessä DPF:llisessä katsastuksessa 0.01 kilsoilla jotain 280 tkm.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Touko 28, 2019 19:56

Sepä tuli itelleki mieleen, oon kyl miettinyt et tää on kyl pirteempi kuin ex farkku, toki on yli 300 tuhatta vähemmän ajettukin.

Tuota ei taida oikein muute pystyy selvittää ku tarkkailemalla pöntön saumoja.
Softaaja tietty pystynee lukee mitä sisältää mut diisselin softaajat on sen verta harvemmassa et samal sinne kai ajaa uuden tiedetyn softan.

Vai pystyykö jostain arvoista päättelee jotain?

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4706
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tturku » Ti Touko 28, 2019 20:17

Täytyykin kattoo kun käyn oman cabben käyttämässä konttorilla, et paljonko siinä on päästöt, siinä kun on Hirschin softa, dpf kaiketi paikallaan. Ng9-5 taas softa ja ei DPFää ja päästöt ollu nippa nappa alle 1.5 :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Touko 28, 2019 20:21

Sillon katottiin OP-Comilla sitä kilsalukemaa viimeisestä poltosta, ja sehän näytti joitain satoja kilsoja. Mun autossa ainakin kilsat viimesestä poltosta näyttää oikein, eli se viimeinen poltto oli ennen DPF-off-softausta eli joitain kymmeniä tuhansia kilsoja sitten.

Ton perusteella sanoisin että ei sulla ainakaan DPF-off-softa siellä olisi. Toisaalta jos pönttö olis tyhjennetty kokonaan ja softa edelleen DPF-on, niin sen pitäisi aika-ajoin poltella, jolloin kuulemani mukaan putkesta pitäisi tulla melko sankka savu, kun se suodin ei ole siellä polteltavana.

Sitä en tiedä miten auto käyttäytyy jos avaamisen ja tyhjenyämisen sijaan DPF:n fyysinen "poisto" on hoidettu tunkemalla putkenpäästä rautakanki läpi suodattimen ja katin ja sen jälkeen ravisteltu sisälmykset putken kautta ulos. Tällöinhän pönttöön voi jäädä vielä suodatinta.

Softan viritysastetta voi kai arvioida mittaamalla ilmamäärää ja ahtopaineita ajossa. Logitus onnistuu OP-Comilla, seuranta myös eSID2:lla.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Touko 28, 2019 20:22

Tuolla 1.5:lla ei taida leimaa tulla vai?
Tässä ainaki oven tarrassa arvona 0.5 vai lievennettiinkö sitä rajaa alkukohun jälkeen?

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Touko 28, 2019 20:31

Trafi pakitti sen verran, että Euro nelosilla raja on 1,5, vaikka tarrassa lukisi alempi raja. Euro vitosilla taidetaan katsoa tarrasta. Ihan viimeisimpiä Saabeja taitaa olla Euro vitosia, mutta suurin osa on nelosia tai vanhempia.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5051
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ti Touko 28, 2019 20:47

No toi on iha positiivista, ei aihetta siis paniikkiin. :D
Esidiin kyl tarttis sijoittaa, ei tarttis arpoo et millo poltto yms. Ja sais sen kaistavilkun...
Talouden muissa autoissa kun sellaset on niin tuppaa kaistanvaihdossa jäämään vähille vilautukset.

No pari huonetta tarttis rempata ja vähä muutaki niin taitaa tää kausi mennä vielä ilman.

Vastaa Viestiin