Tältä pohjalta alkaa viimeisen illan rutistus. Edessä on vielä esim. muutama ruosteinen osa, mitkä tarvitsevat ”koko hoidon” ennen autoon päätymistä.
Tuttu tasapainotti pyörät niin, ettei ulkopuolella näy yhtään painoa. Arvaatte varmaan arvostukseni määrän tällaisesta paneutumisesta.
Pitää iloita tänne tästäkin: Kirjoittelin ketjussa aiemmin Etelä-Afrikasta löytyneistä unobtainiumista valmistetuista pikkuosista. Ne katosivat lähetysseurannasta pariksi kuukaudeksi (kerrottu toimitusaika 2 viikkoa). Eilen ne yllättäen putkahtivat perille! Joskus ennen kuukausien postimatkat olivat tavallisia maanosien välillä, mutta nykysellä kaikki-heti-nyt -asenteella(ni) tälläinen verkkaus tuntuu jo oudolta. Myyjä suositteli jatkossa käyttämään kuriiripalveluja jos tarvitsen jotain kiireellisesti, koska hänen näkemyksensä sikäläisestä postista ei ole kovin positiivinen.
Nyt ollaan matkalla katsastukseen. Etupuskuri jäi vähän vinksalleen kun loppui aika hieroa sitä, eikä auto muutenkaan ole ollenkaan valmis, mutta katsastuskuntoinen. Tosin pari pikku juttua tuli jo huomattua. Flekti ei toimi, tää on varmaan helppo. Toinen vetää hiljaiseksi: välillä oikea ajovalo (lähi ja pitkä) pimenee ja samalla oikealle ei voi vilkuttaa. Valoviiksien ränkkääminen ei tunnu vaikuttavan tilanteeseen. Sitten oikea valo syttyy itsekseen ja vilkkukin alaa toimia. En nyt tunne läpikotaisesti ton sähköjärjestelmää, eikä Lancian puolelta ehkä voi luntata kaikkea, joten missä on se kohta mistä saa tuollaisen valikoiman valoja pimeäksi, muttei mitään muuta.
Tästä tuon auton tekeminen jatkuu nyt vähemmän intensiivisenä, jos siihen käyttäisi vaikka vain pari iltaa kuukaudessa..
Yksi uusi saabismi kuussatasessa: Siinä on yhtenä valojen asentona alennetun jännitteen lähivalot.
Kuvia ei nyt ikävä kyllä ole näyttää nykytilasta, vielä, mutta jos joku liikkuu viikonlopun aikana pääkaupunkiseudun suunnalla niin tän kuussatasen löytää Hanasaaresta Nordic Lancia Meetistä (vuoden suurin Lancia-kokoontuminen Euroopassa, kuulemma). Siellä se pönöttää perjantai-illan ja koko lauantain. Tämä toki sillä edellytyksellä että leima tulee. Käsittääkseni tuolla Hanasaaressa on paikalla aika eksoottistakin Italian-Mersua, ei vain tämä seka-Saab.
Välitilinpäätös. Tästä on hyvä jatkaa. Varsinkin maalauksesta kuulen mielellään livenä kommentteja kun joskus nähdään. Mulle toi on edelleen outo ajatus et jokainen osa autosta maalattiin erikseen.
Huomautuksetta hallista läpi. Valotkin suostuivat toimimaan.
Sama katsuri kuin ekalla kertaa reilu puolitoista vuotta sitten. Tuumasi jotenkin niin, ettei hän uskonut oikein tämän projektin mahdollisuuksiin.
Onnea vaan hienosta projektista! On se vaan hienoa seurattavaa, kun taitavat kädet tekevät hienoa työtä! Ole vain tyytyväinen, että auto maalattiin osina. Lopputulos on mielestäni näin toteutettuna parempi ja Sinulle monella tavalla jatkossa varmempi tapaus. Näin tehtynä ovat tulevatkin ruosteet kauempana!
Hienoa työtä. Tuomosia ei taida olla edes Lanciana kovin paljon säilyneinä ja Saab-Lancia taitaa olla se kanan hammas . Kuvissa maalaus näyttää ihan hyvältä, en minä ainakaan huomaa sävyeroja paneelien välillä.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Onnittelut myös täältä Varsinais-Suomen pyhältä maalta. Nostan kyllä hattua tälle projektille ja kun tiedän kuinka kauan mies on tästä Saab-Lanciasta vaahdonnut niin vielä suurempi kumarrus.
Onnittelut. Tää on pakko nähdä jossain vaiheessa livenä. En ole tainnut tälläiseen vielä missään törmätä! Eilen muuten satuin näkemään kirkkaan punaisen HF integralen kun lähdin töistä. Ne on aika namuja ja hinnoissa jos ovat kunnossa.